Chassi, GPU, Nätagg, SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Chassi, GPU, Nätagg, SSD/HDD

Skall bygga en dator till min systerson då han nu blivit tillräckligt gammal. (8 år). Ska försöka få bort han från konsolvärlden och få över honom till PC Masterrace.

Förmodligen blir det mycket minecraft osv. Så det är inget krävande han ska spela.

Jag har en i5 4690k Z97 Gaming 5 och 16 GB.
Det jag behöver är ett chassi, nätagg, GPU och en disk. Söker även mus/tangetbord.

Är oerhört tacksam om ni kan rensa i era garderober och se om ni kan hitta något som inte är allt för dyrt. Måldatumet är julafton så har lite tid på mig.

Tack i förhand.

// Topfuel

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

har ett nätaggregat från EVGA på 500w, kan tänka mig sälja för 400 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafi:

har ett nätaggregat från EVGA på 500w, kan tänka mig sälja för 400 kr.

Låter mycket intressant. Vad är det för modell? När är den inköpt?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Den heter nog bara EVGA 500w har jag för mig. Den är inköpt i mitten av 2018 och har använts till en surfdator.

Permalänk
Medlem

Har ett zotac gtx 1080mini, tänkt mig 2500kr för de

Permalänk
Medlem

Om du har lite tid på dig så har jag ett helt komplett system, tyvärr, med just en överklockad 4690k, 16gb ram, är nåt asus-moderkort som jag inte kommer ihåg vilket, men har ju överklockningsstöd. en 850w 80+ bronze psu från corsair, 2st 2tb hdd, två ssd:er på 128 och 256 gb, en dark rock pro 3 kylare tror jag det var, i ett fractal design define r4. Och ett Gtx 1080 Strix 8gb (kan vara oc, har ingen aning). hela systemet fungerar, jag kör på det idag i spel som Borderlands 3, CodMW och Arma 3.

Det kommer med ett par hakar. Alla diskar är rätt gamla, några upp mot 9 år, ssd:erna är nog runt 4-6 år. Jag har inga problem att sälja bitar av systemet, men jag behöver få byggt min nya dator först. Jag vill egentligen bygga helt nytt system, men pga av releaser av nya komponenter och sånt så kommer jag inte veta om jag får de delar jag vill ha i tid till att du vill ha dem. Den 5e nov kommer sista delen ha släppts, så då vet jag om jag får dem eller inte. Så det är om du är villig att vänta tills dess, för jag vill gärna ha något att jobba/plugga/spela på tills dess^^

Visa signatur

woop woop