Vad kan man göra med gammal iPad

Permalänk

Vad kan man göra med gammal iPad

Vi har en gammal iPad i hushållet med iOS 9.3.5 eller liknande. Det kommer inga fler uppdateringar från Apple och jag har inte hittat en enda app i Apple Store som går att installera på den, av förklarliga skäl kanske...

Nu är frågan om det finns tredjeparts OS man kan installera på den för att fortsätta använda den som än Android platta eller liknande? Paddan är i mycket fint skick och har bra batteriprestanda och det är synd om vi måste kassera den pga mjukvaran. Vi vill ha den för slöslurf och inget avancerat egentligen.

Permalänk
Medlem

Det finns ju något man kan göra med iOS som inte tillåts diskuteras här. Det kanske hade varit ett alternativ?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hade precis tänkt starta en likadan tråd.
Fick en första generations iPad mini med iOS 9.3.5 och det verkar inte gå att göra något alls med den, inga appar går att installera.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Har en första generationens iPad mini med ios 9 som jag installerat xdisplay på så att den kan användas som extra skärm till min dator. Du kan då även använda touchen med windows.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Hurtfulspring:

Har en första generationens iPad mini med ios 9 som jag installerat xdisplay på så att den kan användas som extra skärm till min dator. Du kan då även använda touchen med windows.

Jättebra tips!
Provade det idag och funkar bra med min Macbook. Paddan kanske inte har högsta framerate men som en extra skärm är det helt klart godkänt.

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna veta mer om detta

Skrivet av Gorian:

Det finns ju något man kan göra med iOS som inte tillåts diskuteras här. Det kanske hade varit ett alternativ?

jag är intresserat om det fins ett alternativ

i rubriken hade jag skrev min meddelande