3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

@Webhallen Någon koll på när Gigabyte GeForce RTX 3070 Vision OC 8GB kan tänkas komma in i lager?

Permalänk

Sent svar - men jag hann! Köpte detta RTX 3070 OC på lördagen och fick det 20:29 på måndagen! (Beställde samtidigt PSU från Inet men fick det inte förrän kl. 20:05 idag onsdag.) Stort beröm NetOnNet! Jag trodde tvärtom mellan dessa två, speciellt eftersom Inet plockade redan på lördagen, men jag får tydligen justera mina fördomar. Och CDON var snabbare än Amazon.se, igen samma.

Trodde min CPU skulle flaska hårt men så var inte fallet. Bra c:a 20-25 FPS-lyft i alla spel utom Far Cry Primal, bara +7 FPS. Nu ska vi se om vi kan klocka det lite också ovanpå det

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Jag väntar på mitt PNY från elgiganten också, beställde 26e (leverans till butik), ringde 27e då orderdetaljerna inte säger något och kortet försvann helt från hemsidan. Killen i supporten sa att han inte kunde hitta min order och att kortet skulle komma in i slutet på januari. Ville avbeställa då men gick inte för att "order inte hade kommit in i systemet ännu".
Chattade med supporten igår och då får jag veta att kortet precis har skickats och ska komma till luleå på torsdag. Men det står fortfarande bara "Orderstatus: Under behandling" på mina sidor. Inser att det antagligen var ett misstag att ta leverans till butiken.. Nu är jag dock osäker på om jag ska köra på med det kortet eller nöja mig med ett 3060 Ti

Min står bara i orderstatus: reserverad... Har inte lyckats få tag på supporten för att se om det kommer eller ej.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Fortsätt gärna länka om ni ser att det finns kort tillgängliga i lager.
Är ute efter 3070 OAVSETT modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Fortsätt gärna länka om ni ser att det finns kort tillgängliga i lager.
Är ute efter 3070 OAVSETT modell.

En på webhallen i skrivande stund.

https://www.webhallen.com/se/product/327738-Gigabyte-GeForce-...

Permalänk
Skrivet av Cartier:

Har sån sjuk oflyt. Missade det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Min står bara i orderstatus: reserverad... Har inte lyckats få tag på supporten för att se om det kommer eller ej.

Ringde supporten idag, och även om den bara står som reserverad verkar det vara så att den kommer. De har bara mycket att skicka ut just nu så tar lite extra tid. Jag tog fri frakt alternativet med så dröjer väl lite extra.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Ringde supporten idag, och även om den bara står som reserverad verkar det vara så att den kommer. De har bara mycket att skicka ut just nu så tar lite extra tid. Jag tog fri frakt alternativet med så dröjer väl lite extra.

Ta det där med en rejäl nypa salt. När jag hade min beställning på 3080 Strix så var den reserverad i över en månad och den hade troligtvis fortfarande varit reserverad om jag haft ordern kvar. Supporten sa samma sak till mig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Ta det där med en rejäl nypa salt. När jag hade min beställning på 3080 Strix så var den reserverad i över en månad och den hade troligtvis fortfarande varit reserverad om jag haft ordern kvar. Supporten sa samma sak till mig också.

Okej... Låter ju inte så uppmuntrande. Han påstod iaf att allt såg rätt ut och att den borde komma senast torsdag nästa vecka.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställt på webhallen och inte hört nåt? Beställde för 3 dagar sen och ordern står fortfarande bara som mottagen.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Angående Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE från Inet som kostade 5625:- så har datumet ändrats från 2020-12-15 till 2021-02-01

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Angående Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE från Inet som kostade 5625:- så har datumet ändrats från 2020-12-15 till 2021-02-01

Kände ganska givet efter några veckor när inte ett enda 3070 Eagle trillat in. Vill man vara spekulativ så kanske de inte överanstränger sig att fylla de hundratals ordrarna som det blev för mycket av när deras system blev överbelastat och sen godkände alla dess köp för det priset pga det. I alla fall avbeställde jag för några veckor sen och vill man fortfarande ha ett 3070 borde man söka på annat håll.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Kände ganska givet efter några veckor när inte ett enda 3070 Eagle trillat in. Vill man vara spekulativ så kanske de inte överanstränger sig att fylla de hundratals ordrarna som det blev för mycket av när deras system blev överbelastat och sen godkände alla dess köp för det priset pga det. I alla fall avbeställde jag för några veckor sen och vill man fortfarande ha ett 3070 borde man söka på annat håll.

Håller med. Jag har köpt från annat håll.
Låter dock min order ligga och ser vad som händer. Den lär väl bli makulerad framöver med anledning av att de inte tar in detta kort eller liknande. Lite fult, men men. Den som lever får se.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

Äntligen!
Tror jag hann knipa ett msi 3070 trio x nyss

Edit: Kortet fanns i lager och ordern hade grön bock i 1.5h, nu när jag kollar är den gul och det står lång leverans tid?
otroligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Min står bara i orderstatus: reserverad... Har inte lyckats få tag på supporten för att se om det kommer eller ej.

Reserverad innebär nog att du inte fick något av korten som fanns i lager. Så du lär nog få vänta tills i slutet på januari som första killen sa till mig.

Jag väntar nu på avisering då kortet skulle landa i butiken idag, dock så ringde det precis på telefonen från elgiganten men de la på efter en signal.. Förhoppningsvis ringde de inte för att säga att mitt kort nu blivit avbokat

Permalänk

I morse kl07.00 hittade jag 1st MSI 3070 Ventus 2x OC hos webhallen för 6290kr. Jag hämtade det nyss i Solna.

Det verkar som att några avbeställningar börjar att poppa upp hit och dit.

Ni kan prova med denna som beräknas vara tillgängligt den 8e dec:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

Jag skulle generellt rekommendera att hålla ett öga på netonnet om man vill få tag på ett 3070, de verkar inte ha låst upp sig på massa förbokningar eftersom de inte hade produkter uppe på releasedagen och det trillar in kort då och då som går att köpa direkt. Netonnet har verkligen levererat för mig under hösten både med Asus 3070 Dual och en PS5.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Håller kolla och uppdaterar alla sidor hela tiden men har sån jäkla otur.
Får hem ett 3060ti imorgon men vill hellre ha 3070..
Om någon känner för att göra en annan dag så citera om ni ser att det dyker upp någonstans.
Oavsett modell 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Håller kolla och uppdaterar alla sidor hela tiden men har sån jäkla otur.
Får hem ett 3060ti imorgon men vill hellre ha 3070..
Om någon känner för att göra en annan dag så citera om ni ser att det dyker upp någonstans.
Oavsett modell 😂

Kortet i mitt tidigare inlägg här i tråden finns fortfarande inne ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dad144game:

I morse kl07.00 hittade jag 1st MSI 3070 Ventus 2x OC hos webhallen för 6290kr. Jag hämtade det nyss i Solna.

Det verkar som att några avbeställningar börjar att poppa upp hit och dit.

Ni kan prova med denna som beräknas vara tillgängligt den 8e dec:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Intressant att du fick tag i det då jag har en bokning på ett fast på hötorget sen den 25e.
Känns som att de borde skickas till de som bokat först.

Permalänk
Skrivet av Darknez:

Kortet i mitt tidigare inlägg här i tråden finns fortfarande inne ?

Det är väll enbart för upphämtning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Det är väll enbart för upphämtning?

Det vet jag inte och nu är det borta. Trodde de kunde skicka kortet mellan butiker ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Håller kolla och uppdaterar alla sidor hela tiden men har sån jäkla otur.
Får hem ett 3060ti imorgon men vill hellre ha 3070..
Om någon känner för att göra en annan dag så citera om ni ser att det dyker upp någonstans.
Oavsett modell 😂

Har ett 3070 OC hemma men beställde nyss beställde nyss ett 3060Ti. Kände inte riktigt att det var värt 1500kr mer för ett 3070. Feltänkt lr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Scalping i fårakläder...

Permalänk
Skrivet av MolganS:

Har ett 3070 OC hemma men beställde nyss beställde nyss ett 3060Ti. Kände inte riktigt att det var värt 1500kr mer för ett 3070. Feltänkt lr?

Jag vet inte. 3060ti ger mer prestanda per krona helt klart.
Detta blir nog mitt absolut sista bygge så vill gardera mig lite extra.
Är du sugen på ett gainward 3060ti ghost oc + mellanskillnad eller att sälja ditt så dra iväg ett pm.

Mvh

Permalänk
Medlem

Verkar finnas ett Gigabyte 3070 Vision på Webhallen Fruängen för den som bor i stockholm

https://www.webhallen.com/se/product/327736-Gigabyte-GeForce-...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har ett 3070 TUF OC som jag planerar att returnera till Webhallen(Emporia) i Malmö idag om någon vill knipa det.