3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Jag hann knipa ett FTW3 Ultra, är redan skickat. Galet dyrt men det är iaf det GA104 kort som klockar högst med 300W powerlimit. Och jag sparar lite ström, och faktiskt några hundra, mot billigaste 3080.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Jag hann knipa ett FTW3 Ultra, är redan skickat. Galet dyrt men det är iaf det GA104 kort som klockar högst med 300W powerlimit. Och jag sparar lite ström, och faktiskt några hundra, mot billigaste 3080.

Beställde xc3 när de hade 10+ i lager.
Ordern gick igenom och stod fortfarande att det fanns i lager.
1h senare så stod det att det ej fanns i lager utan hade preliminärt leveransdatum 18e dec.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kalleteodor:

Beställde xc3 när de hade 10+ i lager.
Ordern gick igenom och stod fortfarande att det fanns i lager.
1h senare så stod det att det ej fanns i lager utan hade preliminärt leveransdatum 18e dec.

Därav vågar jag inte ens klicka hem ett kort, avvaktar till januari ;'(

Permalänk
Sötast
Skrivet av jajmut:

Därav vågar jag inte ens klicka hem ett kort, avvaktar till januari ;'(

Lär vara betydligt mycket högre chans att du får ett kort i Januari eller tidigare om du beställer ett nu.

Om du väntar till Januari så är det möjligt att situationen är samma som idag, och då får du vänta igen.
Lägger du en order så tickar tiden tills det är ditt, finns inget att "våga"

Permalänk

Har en beställning liggande på ett 3070 Gaming OC (Gigabyte). Räknar knappast med att det inkommer nästa fredag som det just nu står på Inet (har även en lagd order på ett Asus TUF 3080 OC men det dröjer uppenbarligen).. Någon som har kört med kort från Gigabyte tidigare? Är de något att ha eller gör min iver att jag potentiellt slänger pengar i sjön?

Ändrade till rätt namn på grafikkortet
Permalänk
Skrivet av jajmut:

Därav vågar jag inte ens klicka hem ett kort, avvaktar till januari ;'(

Avbokade ordern direkt

Edit: missade nog avbokning. Va inne å kolla igen nu. Status ”okänd”

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Har en beställning liggande på ett 3070 Gaming OC (Gigabyte). Räknar knappast med att det inkommer nästa fredag som det just nu står på Inet (har även en lagd order på ett Asus TUF 3080 OC men det dröjer uppenbarligen).. Någon som har kört med kort från Gigabyte tidigare? Är de något att ha eller gör min iver att jag potentiellt slänger pengar i sjön?

Kört med Gigabyte- 460/570/670/770. 770 hade coilwire. Bytte till Asus när ja köpte 1080. Ser ingen skillnad på dessa.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Gainward GeForce RTX 3070 Phoenix för några veckor sedan.
Går riktigt tyst, bra temps och undervoltar bra.
+380fps i iRacing på en 49" 5120 x 1440 skärm.
Så jag är nöjd

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk

Köpte ett ASUS RTX3070 DUAL OC på releasedagen från komplett och fick det någon dag senare Har dock inte provat det än då jag inte hade en PC att köra det i, ska bygga min första nu och sista delarna kommer nästa vecka. Då ska det provas Måste haft flytt för fick även en Ryzen 5600X vid release, även den från komplett

Visa signatur

* AMD Ryzen 5600X * ASUS RTX 3070 Dual OC * Gigabyte B550 Aorus Pro AX * Corsair RM650x V2 * Corsair 32GB 3200Mhz Vengeance LPX * Corsair MP510 960GB M.2 * Seagate 2TB * Fractal Design Meshify C * Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition. Byggd december 2020
Skärm MSI MAG342CQRV 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem

Evga 3070 xc3 ultra skickat från Inet idag, otippat! Ska bli väldigt roligt att flytta ut dom gamla komponenterna ur burken!

Permalänk
Medlem

Är KFA2/Galax något man vågar köpa? Verkar dåligt med info i väst.

Permalänk
Skrivet av Pestai:

Evga 3070 xc3 ultra skickat från Inet idag, otippat! Ska bli väldigt roligt att flytta ut dom gamla komponenterna ur burken!

Min status är för närvarande ”okänd”
Va det nu betyder. Beställde när det fanns 10 kort kvar.
Efter 40 min så stod det att det va framskjuten leverans till 18 dec.
Nu står det som sagt ”okänd”

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Min status är för närvarande ”okänd”
Va det nu betyder. Beställde när det fanns 10 kort kvar.
Efter 40 min så stod det att det va framskjuten leverans till 18 dec.
Nu står det som sagt ”okänd”

Jag hade väl extrem tur som fick ett FTW3 Ultra, men samtidigt lär det vara marknadens minst populära modell eftersom det är det dyraste 3070 bortsett från Asus med vattenblock. Dessutom hiskelig RGB. Det förlåtande är som sagt den högsta powerlimit av alla 3070, så det kan bli lite kul ändå. Det skickades mer eller mindre på en gång, gick väldigt fort.

Jag var helt inställd på 5950X och RTX3080 eller 6800XT för denna rigg, pengar var undanlagda, men det blev att jag fick gå ner ett snäpp på både cpu och gpu för att slippa vänta. Sparade iofs en slant på det.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

@kalleteodor Jag beställde kortet den 26/11. Hade egentligen siktet på 6800/xt men blev besviken på priserna och bristen på kort.

Verkar i alla fall som att det är mindre tryck på EVGA om man jämför med andra.

Permalänk
Skrivet av Pestai:

@kalleteodor Jag beställde kortet den 26/11. Hade egentligen siktet på 6800/xt men blev besviken på priserna och bristen på kort.

Verkar i alla fall som att det är mindre tryck på EVGA om man jämför med andra.

När blev det skickat?
Jag kontaktade inet och de skulle återkomma men jag tror det är kört.
Tråkigt som sagt när det fans över 10+ kort i lager och det blev bekräftat ”i lager” direkt efter beställning också...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Drar hem en phantom gs, har en beställning på ett eagle oc på NetOnNet men den har stått som redo att plockas sen 1/12. I värsta fall får jag väl båda och möjlighet att jämföra ljudnivån...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av tJev:

Drar hem en phantom gs, har en beställning på ett eagle oc på NetOnNet men den har stått som redo att plockas sen 1/12. I värsta fall får jag väl båda och möjlighet att jämföra ljudnivån...

Jag chansar också. Aldrig använt eller ens hört talas om Gainward förrän idag så får se vad detta blir. *EDIT* Fanns 2 st. kvar i lager när jag beställde, har en grön bock på ”mina ordrar”-sidan. Men i mejlet med orderbekräftelsen står det att produkten inte finns i lager...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Jag chansar också. Aldrig använt eller ens hört talas om Gainward förrän idag så får se vad detta blir. *EDIT* Fanns 2 st. kvar i lager när jag beställde, har en grön bock på ”mina ordrar”-sidan. Men i mejlet med orderbekräftelsen står det att produkten inte finns i lager...

Samma här, men på hemsidan under mina ordrar är det en grön bock för mig

Gainward kom jag i kontakt med tidigt 2000 tal första gången vill jag minnas, har funnits länge och är vad jag förstår palits finare märke men kan ha fel..

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av tJev:

Drar hem en phantom gs, har en beställning på ett eagle oc på NetOnNet men den har stått som redo att plockas sen 1/12. I värsta fall får jag väl båda och möjlighet att jämföra ljudnivån...

Skrivet av MisterRotkiv:

Jag chansar också. Aldrig använt eller ens hört talas om Gainward förrän idag så får se vad detta blir. *EDIT* Fanns 2 st. kvar i lager när jag beställde, har en grön bock på ”mina ordrar”-sidan. Men i mejlet med orderbekräftelsen står det att produkten inte finns i lager...

Av det lilla jag hittat gällande phantom kylaren är att den låter ganska mycket.
Men sen beror det nog vad man jämför med.
Jag går ifrån ett gtx 1080 med referns kylare i ett bitfenix prodigy M till ett atx chassi med ljuddämpning och nu eventuellt ett phantom kort.
För min del kommer det nog vara som dag och natt gällande ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Av det lilla jag hittat gällande phantom kylaren är att den låter ganska mycket.
Men sen beror det nog vad man jämför med.
Jag går ifrån ett gtx 1080 med referns kylare i ett bitfenix prodigy M till ett atx chassi med ljuddämpning och nu eventuellt ett phantom kort.
För min del kommer det nog vara som dag och natt gällande ljudnivå.

Jo, hittade också nån som skrev det om 3080, men kan ju tänka sig att 3070 genererar mindre värme och bör klara av att gå på lägre varvtal, förutsatt att kylaren är densamma. 304mm lång låter ganska fet för ett 3070

Edit: 3080 har samma dimensioner så bör vara samma kylare som på 3080 och 3090 med andra ord

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av kalleteodor:

Av det lilla jag hittat gällande phantom kylaren är att den låter ganska mycket.
Men sen beror det nog vad man jämför med.
Jag går ifrån ett gtx 1080 med referns kylare i ett bitfenix prodigy M till ett atx chassi med ljuddämpning och nu eventuellt ett phantom kort.
För min del kommer det nog vara som dag och natt gällande ljudnivå.

Skrivet av tJev:

Jo, hittade också nån som skrev det om 3080, men kan ju tänka sig att 3070 genererar mindre värme och bör klara av att gå på lägre varvtal, förutsatt att kylaren är densamma. 304mm lång låter ganska fet för ett 3070

Edit: 3080 har samma dimensioner så bör vara samma kylare som på 3080 och 3090 med andra ord

Mitt 1070Ti från MSI som jag har idag låter ganska högt vid belastning på sistone så jag kan väl tänka mg att detta är snäppet tystare iallafall, alltid något. Sen ska också tilläggas att jag bara har två fläktar i mitt Define C så luftflödet är nog inte optimalt. Detta ska dock åtgärdas i samband med uppgradering av GPU

Permalänk

Beställde ett Gainward 3070 Phoenix och har också en grön bock men text ovanför att det inte finns i lager. Det lär väl visa sig på måndag hur det ligger till.

Permalänk
Medlem

Intressant, nu när jag efter många turer äntligen har fått kort skickat rapporterar massmedia att Postnord har totalhavererat med sin pakehantering, tack för den!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av MickeBkrd:

Beställde ett Gainward 3070 Phoenix och har också en grön bock men text ovanför att det inte finns i lager. Det lär väl visa sig på måndag hur det ligger till.

Har haft grön bock på min ordersida hela dagen. I kontrast mot min beställning av CyberPunk som klart och tydligt är markerad gul.

Det vore min vanliga tur om det på måndag visar sig att två andra hann före mig å ena sidan. Å andra sidan känner jag mig någorlunda optimistisk att det faktiskt kommer ett kort.

Jag är väldigt kluven i huruvida det var rätt beslut att köpa ett från ett (för mig) okänt fabrikat dock. Hopps innerligt att temp och ljud ligger på en resonabel nivå.
Fram tills för några dagar sedan har jag varit stenhårt inställd på ett 3080 men otåligheten tog totalt överhanden. Vad gör man inte för lite Ray Tracing? 😂

Permalänk
Skrivet av MisterRotkiv:

Har haft grön bock på min ordersida hela dagen. I kontrast mot min beställning av CyberPunk som klart och tydligt är markerad gul.

Det vore min vanliga tur om det på måndag visar sig att två andra hann före mig å ena sidan. Å andra sidan känner jag mig någorlunda optimistisk att det faktiskt kommer ett kort.

Jag är väldigt kluven i huruvida det var rätt beslut att köpa ett från ett (för mig) okänt fabrikat dock. Hopps innerligt att temp och ljud ligger på en resonabel nivå.
Fram tills för några dagar sedan har jag varit stenhårt inställd på ett 3080 men otåligheten tog totalt överhanden. Vad gör man inte för lite Ray Tracing? 😂

Låter hoppfullt, kollade efter jag lagt min beställning och då fanns ett kort kvar så det borde vara lugnt. Har inte haft Gainward innan men nånstans ringer det nån klocka att jag sett namnet förut, verkar ha varit igång sen 1984 så. 😀

Permalänk
Skrivet av MickeBkrd:

Låter hoppfullt, kollade efter jag lagt min beställning och då fanns ett kort kvar så det borde vara lugnt. Har inte haft Gainward innan men nånstans ringer det nån klocka att jag sett namnet förut, verkar ha varit igång sen 1984 så. 😀

Då måste du beställt precis efter mig? Runt kl 10? För det var 2 i lager när min fick igenom. Ja det är tydligen ett märke som tillhör Palit enligt de i tråden med bättre koll 🙂

Permalänk
Skrivet av MisterRotkiv:

Då måste du beställt precis efter mig? Runt kl 10? För det var 2 i lager när min fick igenom. Ja det är tydligen ett märke som tillhör Palit enligt de i tråden med bättre koll 🙂

Vid 22:45 igår kväll om det var Phoenix du tog? Såg att Phantom fanns tillgänglig tidigt imorse.

Permalänk
Skrivet av MickeBkrd:

Vid 22:45 igår kväll om det var Phoenix du tog? Såg att Phantom fanns tillgänglig tidigt imorse.

Aha du tog ett Phoenix! Det blev ett Phantom för min del. Jag velade en lång stund innan jag la beställningen och kort efter jag lagt min var det sista också borta.

Permalänk
Skrivet av MisterRotkiv:

Aha du tog ett Phoenix! Det blev ett Phantom för min del. Jag velade en lång stund innan jag la beställningen och kort efter jag lagt min var det sista också borta.

Tror statusen ändrats till behandlas. Ser ingen text längre om att det inte skulle finnas i lager. Så det verkar lovande.