Dålig synk mellan ljud och bild på min Andersson L4222FDC

Permalänk

Dålig synk mellan ljud och bild på min Andersson L4222FDC

Senaste tiden har synken mellan ljud och bild varit dålig på min TV. Märke och modell är Andersson L4222 FDC.
Går det att fixa med inställningar eller håller TVn på att ge upp? Den är nog knappast äldre än ett par år.

Permalänk
Medlem

Använder du högtalarna i tvin eller är det anndra? I så fall hur är det kopplat och vad är det för gräjer?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Burkschlaven:

Senaste tiden har synken mellan ljud och bild varit dålig på min TV. Märke och modell är Andersson L4222 FDC.
Går det att fixa med inställningar eller håller TVn på att ge upp? Den är nog knappast äldre än ett par år.

Välkommen till forumet! Hur och när uppstår problemet? Alltid svårt att svara på "Det fungerar inte, vad är felet?"-frågor.

Men baserat på din TV gissar jag att du tittar på just TV-sändningar och märker att det inte synkar. Finns i grunden tre förklaringar och alla kan vara aktuella.

  1. Det är sändningen och programmet du tittar på som inte har synk mellan bild och ljud. Mycket vanlig frågeställning.

  2. Dålig synk ljud/bild har alltid funnits där, men det är först nu du märker det.

  3. Det är ett problem med TV som förvärras ju längre tid det gått sedan den startade om. Testa att låta den stå strömlös ett tag. Gör på en fabriksåterställning om det håller i sig. Hör med kundservice ifall det finns ny mjukvara till TV:n.

Kommer problemet när du kopplar in annan utrustning finns det förklaringar där också. Men då behöver du bättra på beskrivningen!