Något fel på datorn fast Inet säger nej

Permalänk

Ja, högtalaren är fortfarande samma. Fortfarande dålig fps. Och nu vibrationen som jag nämnde. Jag ska nog bara tar ner den till Inet och be dem att titta på det lite närmare.

Update: Jag körde nu lol på det kvaliten som jag brukade köra innan, fast nu körde jag "high" på kvalité, näst högsta man kan köra. Samt jag satte på Obs i bakgrunden och spelade in den. Det funkade faktisk bra, jag fick 110 FPS. Inte alls som förut fast jag hade inga "freezes" utan jag kände att tangentbordet va lite efter. Dvs det var en liten delay ibland. Så det här kan jag leva med. Nu uppstår det två grejer, vad beror vibrationen på och varför krånglar högtalaren till ibland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crispycrip:

Ja, högtalaren är fortfarande samma. Fortfarande dålig fps. Och nu vibrationen som jag nämnde. Jag ska nog bara tar ner den till Inet och be dem att titta på det lite närmare.

Update: Jag körde nu lol på det kvaliten som jag brukade köra innan, fast nu körde jag "high" på kvalité, näst högsta man kan köra. Samt jag satte på Obs i bakgrunden och spelade in den. Det funkade faktisk bra, jag fick 110 FPS. Inte alls som förut fast jag hade inga "freezes" utan jag kände att tangentbordet va lite efter. Dvs det var en liten delay ibland. Så det här kan jag leva med. Nu uppstår det två grejer, vad beror vibrationen på och varför krånglar högtalaren till ibland.

Vad är det för Lap du har ? Vilket grafikkort ?
Utan att veta något måste du förstå att det är ju en laptop. Mest de i topp klassen som man kan ha någorlunda FPS.
Tror inte du har några problem. Du sitter och vill ha en sak som du inte just kan med din Lap. Vad tycker du är lågt FPS ?
10-20-30 är lågt. Beroende på spel så från 40 och upp börjar det bli spelbart. 60-80 räcker långt.

Sen laptop. Ja just laptop. De blir varma. Så om du sitter och stör dig på olika ljud som då ska vara där när den är varm.
Jag vill inte vara elak eller nedlåtande. Men de har gjort vad de kan.

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crispycrip:

Gjorde som du sa. Låt oss säga att det skulle hjälpa, men hur skulle vi förklara att vänstra högtalaren funkar men inte högra? Eller för att förtydliga att ena sekunden högra funkar och ena inte.

Att det var olika på de båda kanalerna framgick inte av det ljudexempel som du lade upp. Inte heller att det vandrade mellan kanalerna.
Ibland kan trasiga kondensatorer ge konstiga ljud men inte att de vandrat mellan kanalerna. Inte heller så vanligt då allt är nytt. Har aldrig hört sånt men finns säkert en hel del som jag inte upplevt ännu.
Om du har datorn stående utan att röra PC:n eller bordet det står på, vandrar ljudet då också mellan högtalarna. Om inte så kan det vara glapp i någon kontakt. Problemen kommer då bara ibland och kan mycket väl fungera ok i en felsökning.

Angående dina dåliga svarstider/seghet på lappen så kanske du installerat något extra suveränt virusskydd.
Har man flera virusskydd på samma dator så är det inte ovanligt att de stoppar varandra och suger mycket kraft ur datorn. Så använd enbart windovs virusskydd som följer med operativet. Övriga kan tillfälligt köras om det skulle vara problem men ska avinstalleras snarast.

Permalänk
Inet
Skrivet av crispycrip:

Ja, högtalaren är fortfarande samma. Fortfarande dålig fps. Och nu vibrationen som jag nämnde. Jag ska nog bara tar ner den till Inet och be dem att titta på det lite närmare.

Update: Jag körde nu lol på det kvaliten som jag brukade köra innan, fast nu körde jag "high" på kvalité, näst högsta man kan köra. Samt jag satte på Obs i bakgrunden och spelade in den. Det funkade faktisk bra, jag fick 110 FPS. Inte alls som förut fast jag hade inga "freezes" utan jag kände att tangentbordet va lite efter. Dvs det var en liten delay ibland. Så det här kan jag leva med. Nu uppstår det två grejer, vad beror vibrationen på och varför krånglar högtalaren till ibland.

Hej cispycrip,

Får börja med att be om ursäkt för lite sen återkoppling, samtidigt skönt att höra att problemen du upplevt verkar lätta.

För att vi ska kunna ge dig så bra hjälp som möjligt får du gärna kontakta oss med uppgifter för din beställning i PM över mail så kan vi se närmare på saken.

Som svar på din fråga i inlägget så beror vibrationerna i datorn mest troligtvis på att fläkten går ojämnt, högtalaren kan däremot bero på en mängd olika anledningar som är relaterat till både mjuk- och hårdvara.

Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig vidare.

Trevlig kväll
Inet Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram