PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

gaah, när man äntligen är på bollen inom rimlig tid är den låst på medlemsnivå

Permalänk
Medlem

Webhallen är on fire nu

Permalänk
Medlem

Hur går man upp i medlemsnivå på webhallen? Har för låg medlemsnivå vilket gör att jag inte kan köpa ett PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon17:

Hur går man upp i medlemsnivå på webhallen? Har för låg medlemsnivå vilket gör att jag inte kan köpa ett PS5?

Genom att handla

Permalänk
Skrivet av Dyyb:

Genom att handla

Hur mycket snackar vi om? Räcker det med köp över 100kr?

Permalänk
Skrivet av Masterx98:

Hur mycket snackar vi om? Räcker det med köp över 100kr?

Vilken medlemsnivå du har påverkas av antalet experience points (XP) som finns på ditt konto. All XP du samlar på dig bidrar till att din nivå höjs. Du kan tjäna XP på följande sätt:

Handla på Webhallen - 1 krona motsvarar 1 XP
Låsa upp Achievements
Öppna Supply drops
Rekrytera vänner
Recensera produkter
Spela World of Webhallen
I dagsläget finns det 6 medlemsnivåer. Bronze, Silver, Gold, White, Black och Void. Dessa medlemsnivåer har 4 levels vardera. Vid varje ny level får du bättre medlemspriser och vid varje ny nivå låser du upp fler förmåner. Mer information om detta kan du läsa längre ner.

Första silvernivå är 17500 XP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masterx98:

Hur mycket snackar vi om? Räcker det med köp över 100kr?

1kr=1poäng

Jag e lvl15, ingen aning vilken lvl som krävs. Sen får man "achievements" , extra poäng

Permalänk

Hoppas att det poppar upp några standard edition på webhallen nu!

Permalänk

50 st i webblager på Webbhallen just nu, kan ej köpa pga jag är brons. Trevligt

edit: fick hjälp med att köpa en. woohoo
edit edit: det är digital edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dyyb:

1kr=1poäng

Jag e lvl15, ingen aning vilken lvl som krävs. Sen får man "achievements" , extra poäng

Nää, jag har Guld med 118 tusen poäng. Och fan har ja inte handlat för nästan 120 tusen kr hos dom någonsin, högst 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patronski:

50 st i webblager på Webbhallen just nu, kan ej köpa pga jag är brons. Trevligt

min kompis kunde handla idag utan att ha varit medlem tidigare, han blev medlem på några sekunder och sedan kunde han köpa en Digital Edition, så det borde väl fungera för dig också om du är inloggad?

Visa signatur

/Johannes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeenyus:

min kompis kunde handla idag utan att ha varit medlem tidigare, han blev medlem på några sekunder och sedan kunde han köpa en Digital Edition, så det borde väl fungera för dig också om du är inloggad?

Testade detta också och det fungerade inte. Det borde inte fungera då gränsen, enligt flera, verkar vara satt på en högre level. Din kompis hade väl tur och hittade glitchen i PS5-tombolan

Permalänk
Medlem

Haha tack grabbar! Lyckades beställa, en och halv timme senare var den fortfarande i lager. Otroligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizm:

Haha tack grabbar! Lyckades beställa, en och halv timme senare var den fortfarande i lager. Otroligt!

Dom har väl slut på folk som har "hög nog nivå".

I princip borde man kunna köpa massa skit på faktura. Få poängen. Beställa en PS5 och retunera det man köpt inom 30 dagar.

Fantastiskt system dom har......

EDIT:
Mall of Scandinavia verkar ha 1 PS5 i butiken enlight hemsidan. SPRING!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Dom har väl slut på folk som har "hög nog nivå".

I princip borde man kunna köpa massa skit på faktura. Få poängen. Beställa en PS5 och retunera det man köpt inom 30 dagar.

Fantastiskt system dom har......

Poängen slås inte in på kontot förrän varorna skickas ut, och då har ps5orna redan troligtvis tagit slut. Men håller med om att systemet är skit, och det är bara webhallen som går förlorandes ur detta. Lär säkert leda till en massa onödiga ordrar inför nästa drop, och en massa returer.

Permalänk
Medlem

Är nog för att undvika scalpers, eftersom att de inte har hög nog nivå. De kanske släpps till alla senare, eller så går de åt 🤷🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Poängen slås inte in på kontot förrän varorna skickas ut, och då har ps5orna redan troligtvis tagit slut. Men håller med om att systemet är skit, och det är bara webhallen som går förlorandes ur detta. Lär säkert leda till en massa onödiga ordrar inför nästa drop, och en massa returer.

Jo men de verkar komma ett par gånger i veckan. Du har ju en månad på dig att beställa innan öppet köp är slut.

Smått sugen att göra det vara för principes skull. Varje pryl ska ju självklart få en egen order och paket. Det ger ju mera XP!

Tror nu man kan beställa 100 paket? 20kr TP kabel i varje.... Är ju fri frakt nu mera....

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erinra:

Är nog för att undvika scalpers, eftersom att de inte har hög nog nivå. De kanske släpps till alla senare, eller så går de åt 🤷🏼‍♂️

Borde ju gå att lösa på helt andra sätt. Exempelvis med bankID.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Borta nu igen iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jo men de verkar komma ett par gånger i veckan. Du har ju en månad på dig att beställa innan öppet köp är slut.

Smått sugen att göra det vara för principes skull. Varje pryl ska ju självklart få en egen order och paket. Det ger ju mera XP!

Tror nu man kan beställa 100 paket? 20kr TP kabel i varje.... Är ju fri frakt nu mera....

Tror nog att se antingen slår ihop dina order då eller portar dig då. Det är inte heller fri retur så du får nog lämna tillbaka i butik. Men önskar dig lycka till 😂👍🏼

Skrivet av Implor:

Borde ju gå att lösa på helt andra sätt. Exempelvis med bankID.

Sant! Säger inte att deras sätt är det bästa eller att det är bra. Det är min gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Borde ju gå att lösa på helt andra sätt. Exempelvis med bankID.

Ja, det går ju säkert att lösa på andra sätt men just bank ID kräver väl att de då sparar personnumret och är det inte andra krav och regler som gäller när man sparar personnummer? Jag har inte helt koll.

Men jag gissar att en stor bidragande orsak till att använda deras levlar/XP är att de har redan ett system på plats att lägga ut vissa varor för en minimum level. Om de ska använda något annat system eller lösning så måste ju det specas, utvecklas, testas och integreras i nuvarande system. Då tänker jag att det är lättare och billigare för dom att använda ett system som redan finns och fungerar. De vill nog inte lägga X antal timmar och pengar på en sak som bara påverkar en eller ett par produkter. Då kommer ju deras vinstmarginal ätas upp väldigt snabbt.

Detta är så klart bara spekulation då jag inte har insyn i deras verksamhet eller system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Borde ju gå att lösa på helt andra sätt. Exempelvis med bankID.

En av perksen med medlemslevel är att man får tillgång till att köpa vissa varor före andra så det är inget de skapat för detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av danneee:

Enligt hemsidan skall man även få nästan 400 i rabatt på nästa spel dessutom, inte så farligt. Men mediamarkt är väl bäst om man orkar vänta.

Permalänk
Medlem

Mediamarkt verkar vara fullbokat nu dem har tagit bort att det stog att man kunde boka i butiken
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-ps5-...

Permalänk
Skrivet av danneee:

Tack för tipset! Beställde en

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Tackar! slog till!

1000kr över normalpris kan jag leva med!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Tackar! slog till!

1000kr över normalpris kan jag leva med!

Glöm inte att man, som nämndes ovan, får 370 spänn rabatt på nästa köp. Nästan ett gratis spel:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Glöm inte att man, som nämndes ovan, får 370 spänn rabatt på nästa köp. Nästan ett gratis spel:)

Om 21 dagar ;).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Om 21 dagar ;).

Haha, ah. Missade det finstilta där:)