PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Haha, ah. Missade det finstilta där:)

Jag köper den som julklapp så är chill. Hinner utnyttja det innan tomten ska dyka upp!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag får min PS5 från Webhallen idag.
Har dock valt att behålla MM bokning och kolla med några bekanta om någon vill ta över bokningen, så får de chansen att fixa en PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizm:

Jag får min PS5 från Webhallen idag.
Har dock valt att behålla MM bokning och kolla med några bekanta om någon vill ta över bokningen, så får de chansen att fixa en PS5.

Hmm. Jag beställde kl12 i fredags, hämta i Malmö. Fortfarande inte kommit än

Edit: nu finns den o hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebulano:

Jag fick tom ett mail från dustin i april som visade ett leveransdatum (jag beställde en DE) dagen efter utlovad leverans kom det ett mail från Dustin där dem bad om ursäkt för att inte kunna leverera. Misstänker att personalen på Dustin köpte på sig alla konsolerna som kom in och satte beställningar på vänt igen.

Fick samma mail, tydligen var det något som det sänt ut av misstag? Ändå väldigt konstigt…

Det där med personalen känns svårt att tro. Jag hoppas verkligen det inte stämmer, det hade ju varit sjukt. Vet inte ens om det är lagligt? Hursomhelst måste ju något konstigt hänt med Dustin. Det känns ju som om alla andra kedjor (Mediamarkt, Elgiganten, Netonet, Webhallen etc) betade av sina förhandsbokningar för längesen. Dustin är ju fortfarande kvar på ruta ett av någon diffus anledning. Synd bara att man inte får någon info överhuvudtaget. Kundupplevelse=0

Permalänk
Konsolgrävare

15.00 digital edition på power!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

15.00 digital edition på power!

15.01 slut

Permalänk
Medlem

Slut på någon sekund. Hoppas alla som behöver fick tag på en och att alla inte gick till scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

15.01 slut

Det gick inte att köpa, det var till kunder som hade förbokat stod det i typ 15 sekunder.

Permalänk
Medlem

Jag testade att uppdatera sidan prick 15:00 och då var den redan slutsåld, stod att folk hade lagt den i sin kundkorg och att den var reserverad i 15 min. Så snabbt, märkligt.

Permalänk

Jag spammade F5 från ca 14:58 tills det helt plötsligt stod "lägg i kundvagn" tryckte snabbt som satan och har lyckats knipa en! Äntligen. Suttit i detta forumet i 3 veckor nu och när jag väll lämnat forumet för att göra annat har webhallen, NoN osv. haft släpp...
Varit sjukt frustrerande men så skönt att äntligen fått igenom en beställning.
Beräknad leverans 18/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolwine:

Jag testade att uppdatera sidan prick 15:00 och då var den redan slutsåld, stod att folk hade lagt den i sin kundkorg och att den var reserverad i 15 min. Så snabbt, märkligt.

Det var samma vid förra släppet på Power, eller rättare sagt alla deras släpp har varit så när jag tittat.

Permalänk
Medlem

Hej! Hittade precis detta forum och det verkar ju fantastiskt! Kan denna tråden hjälpa mig att få tag på en Ps5a?
Hur vet man när man skall sitta och spamma F5 ? och på vilken hemsida?

Har varit så nära att låta någon blocketbedragar tjäna några tusen MÅNGA gånger men alltid lyckats hejda mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Finns kvar. *600 spänn överpris då man får 370kr rabatt på nästa köp på retrospelbutiken.

Permalänk
Medlem

Finns inget o köpa på Retrospebutiken knappt några spel fanns något begagnat gamla spel så rabbaten hos dem är värdelös

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Finns kvar. *600 spänn överpris då man får 370kr rabatt på nästa köp på retrospelbutiken.

Tack så mycket! Klickade hem ett med bums!!!

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Finns inget o köpa på Retrospebutiken knappt några spel fanns något begagnat gamla spel så rabbaten hos dem är värdelös

Man kan väll använda den på spelbutiken också? Det är ju samma företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Man kan väll använda den på spelbutiken också? Det är ju samma företag

Det tror jag dessvärre inte.

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter varför dem inte lägger upp den på spelbutikens sida och istället Retrospelbutiken
är ju kanske för dem vill tjäna på det på spelbutikens sida finns ju alla spel man välja men istället lägger dem upp ps5an för 900kr dyrare och ger dig rabattkod på Retrospelbutiken finns ju värdelösa saker som ingen vill köpa så dem tjänar ju annars hade dem lagt upp på spelbutiken där man kunde få välja alla nya spel som dem inte gör

Permalänk

Hej
Är retrospelsbutiken ett stabilt företag?
Om de av någon anledning skulle gå i konkurs, gäller garantin fortfarande hos Sony då eller har man då en apparat utan garanti?

Permalänk

Kan någon hjälpa mig att få tag på ett PS5 bor i Östersund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanannas:

Hej
Är retrospelsbutiken ett stabilt företag?
Om de av någon anledning skulle gå i konkurs, gäller garantin fortfarande hos Sony då eller har man då en apparat utan garanti?

Retrospelbutiken.se är en del av Spelbutiken Sweden AB.

Företaget har funnits i 20år och gått med vinst senaste 5åren. Var inte orolig att det ska gå i konkurs.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanannas:

Hej
Är retrospelsbutiken ett stabilt företag?
Om de av någon anledning skulle gå i konkurs, gäller garantin fortfarande hos Sony då eller har man då en apparat utan garanti?

Det är ganska stabilt företag och har funnits väldigt länge. det är spelbutiken.se som står bakom retro sidan, och även om de på något sätt skulle konka, så har du full garanti från Sony. Gäller de flesta tillverkare (när en butik går i konkurs).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Nu när jag tänker efter varför dem inte lägger upp den på spelbutikens sida och istället Retrospelbutiken
är ju kanske för dem vill tjäna på det på spelbutikens sida finns ju alla spel man välja men istället lägger dem upp ps5an för 900kr dyrare och ger dig rabattkod på Retrospelbutiken finns ju värdelösa saker som ingen vill köpa så dem tjänar ju annars hade dem lagt upp på spelbutiken där man kunde få välja alla nya spel som dem inte gör

Finns PS5 spel på retrospelbutiken. Det mest är begagnat men vem bryr sig idag?

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loreowitch:

Kan någon hjälpa mig att få tag på ett PS5 bor i Östersund

Sure jag ringer min pappa på Playstation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Sure jag ringer min pappa på Playstation.

Företaget som producerar Playstation heter Sony.
Din pappa jobbar nog där 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Företaget som producerar Playstation heter Sony.
Din pappa jobbar nog där 😅

thatsthejoke.jpg, en del av det...

Permalänk
Medlem

Skulle hämta mitt PS5 Digital på Webhallen idag, men nu när jag talade med dom så har de annullerat ordern (EFTER den inkommit till butik) för att jag köpte en Disc Edition tidigare i år... Inget mail, ingen info, ingenting....

Tillbaka till att kriga mot alla botar... (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WorriedElk:

Skulle hämta mitt PS5 Digital på Webhallen idag, men nu när jag talade med dom så har de annullerat ordern (EFTER den inkommit till butik) för att jag köpte en Disc Edition tidigare i år... Inget mail, ingen info, ingenting....

Tillbaka till att kriga mot alla botar... (:

It’s getting harder and harder for a scalper in these days.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrP3pper:

It’s getting harder and harder for a scalper in these days.

Är ingen scalper, men svårt oavsett

Permalänk
Medlem

Elgiganten. Digital edition. Håll utkik på tisdag på deras insta.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W