Headset och mus slutar fungera lite då och då i 5 sekunder och sen fungerar det igen

Permalänk
Medlem

Headset och mus slutar fungera lite då och då i 5 sekunder och sen fungerar det igen

Hej!

Det började med att min headset helt random slutar fungera , ungefär som man drar ur usb och sätter i den igen.

Så har det hållit på i lite mer än 1 månad, Trodde direkt att den börjar gå sönder men nu när musen börjar bete sig lika så börjar jag misstänka att det är något med datorn?

Headset: Steelseries Siberia Elite
Mus: Razer naga

Dator: Taurus färdigt paket köpt från Inet för ca 5-6 månader sen, CPU AMD 3900x samt 2080 TI grafikkort.

Skumt om datorn börjar krångla då den är så ny.

Har ni några ideer?

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att headset har hållit på och krångla själv i över en månad utan att musen krånglade något.

Det som är så himla skumt är att musen börjar nu oxå , bara krånglat så i ett par dagar.

Permalänk

Testa byt usb portar på grejerna. Kanske de konkurrerar med varandra.
Uppdatera bios kan med vara en ide.

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMauser:

Testa byt usb portar på grejerna. Kanske de konkurrerar med varandra.
Uppdatera bios kan med vara en ide.

Jag har provat sätta i musen på toppen av chasset , dvs ej bakom. Och där fungerar den inte alls medans headset fungerar där.. så himla skumt allting.

Har provat flytta runt musens usb i bak oxå utan resultat.

Ska prova uppdatera bios och se om det blir någon skillnad.

Permalänk

Min usb-c kamera orsakar störning för tangentbordsanslutningen när det sätts igång, men jag tänkte ett bios ska fixa det senare och oroar mig inte.

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]