Nvidia lägger till AI-uppskalning för Geforce Now i Shield TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Okay, hänger ju lite på att det ska fungera för att det ska vara värt investeringen, hade tänkt ha den som en slags central input för alla tjänster och skippa köpa ps5/xbox och bara köra streamingtjänster genom dator och geforce experience om sådant stöd inte byggs in direkt i shield-tv. Lite som en all-in-one för alla medie-behov.

Kollade lite snabbt på Play och när jag tryckte installera på Comhem Play så står det att min Shield Pro inte är kompatibel (gäller även för min TV). Det är nog Comhem som blockar det då jag kunnat installera andra telefonappar utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Kollade lite snabbt på Play och när jag tryckte installera på Comhem Play så står det att min Shield Pro inte är kompatibel (gäller även för min TV). Det är nog Comhem som blockar det då jag kunnat installera andra telefonappar utan problem.

Oh, tack för att du testade det

Bra att veta!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Hade en Shield TV för några år sedan. En av mina sämst spenderade kronor någonsin. Fick problem med YouTube appen där det blev vit skärm när man startade den. Lösningen enligt Nvidia (som jag fick tag på mailvägs) var att fabriksåterställa den då det var ett känt problem. Fabriksåterställa något som tar timmar att sätta upp med alla appar man vill ha.

Och så höll det på några gånger, sen slutade den bara starta en vacker dag några veckor efter garantin tog slut. Bra skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag kör vår Nvidia Shield TV Pro 2019 på en LG OLED 65" och vi har inte noterat att Android systemet skulle vara exemplariskt fult eller lågupplöst. Dessutom används det främst som ett meny system för att ta sig dit man ska vilket gör betydelsen så gott som obefintlig. Skulle säga att Smart TV menyn på många moderna TV apparatar är sämre.

Kör själv på en Lg cx65 från 2020. Jag ser klar skillnad efter att gått över till Google tv på boxarna. Även i vardagsrummet på 4k projektorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Kör själv på en Lg cx65 från 2020. Jag ser klar skillnad efter att gått över till Google tv på boxarna. Även i vardagsrummet på 4k projektorn.

Aha, jag har som sagt aldrig noterat att menyn skulle vara svår att läsa, man väljer trotts allt bara vilken app man ska köra igång, d.v.s det har ingen riktig betydelse. När man väl är i appen är det den som styr upplösningen.

Tog faktiskt en extra koll och på 10 cm avstånd kan man se en viss suddighet men på normalt avstånd är det inga problem, kan inte tänka mig att någon kommer någonsin påpeka det

För 1 år sen bekräftade Nvidia att deras meny kör i 1080p och att den kommer fortsätta göra så, om det gäller även 2020 vet jag inte men det är troligt.

Jag antar att valet av maskin faller på personlig preferers och där var inte mitt val svårt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av cbtcp:

Android TV is a version of the Android operating system developed by Google for television sets, digital media players, set-top boxes, and soundbars.
https://en.wikipedia.org/wiki/Android_TV

Vilka appar är det du söker?

P.s. är det någon app som saknas kan man oftast "sideloada" dem, så fick jag göra med Cmore (som inte har stöd för Android TV ännu, vad jag vet, kan dock ha förändrats vid det här laget, har inte testat igen på ett tag).

Den har stöd för cmore sedan några månader tillbaka i alla fall. Har en 2019pro samt en 2017(som ska säljas). Appen fungerar på båda.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem
Skrivet av KattIMössa:

Den har stöd för cmore sedan några månader tillbaka i alla fall. Har en 2019pro samt en 2017(som ska säljas). Appen fungerar på båda.

Jepp, får rätta mig själv, testade igår och fick appen fungerande.
M.a.o. bortse från mitt inlägg om att just Cmore skulle vara ett problem