BF köptips datorljud ?

Permalänk
Rekordmedlem

BF köptips datorljud ?

Hej, är det någon som sett nått bra erbjudande på vettigare prylar till (dator) ljudsystem i samband med BF ?
Med vettigt avser jag inte ljudlimpor, små aktiva högtalare eller allt i ett system (om det inte är ett extremt bra erbjudande) utan det ska verkligen låta bra men helst inte vara highend. (om det inte är extremt bra erbjudanden )
Typ nån surroundreceiver, dac/hörlursförstärkare, separata delar ?
Nån som sett nått intressant nånstans ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Inga DAC eller liknande, däremot upptäckte jag att de högtalarna jag använder till datorn har börjat säljas igen för samma pris som förra året. Även fast de är så stora fungerar de bra i "nearfield listening". Mer eller identiska med de lovordade RP600m.
https://www.komplett.se/product/839427/tv-ljud-bild/hogtalare...

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Noob I am:

Inga DAC eller liknande, däremot upptäckte jag att de högtalarna jag använder till datorn har börjat säljas igen för samma pris som förra året. Även fast de är så stora fungerar de bra i "nearfield listening". Mer eller identiska med de lovordade RP600m.
https://www.komplett.se/product/839427/tv-ljud-bild/hogtalare...

Ja de rear ju alla högtalare för ett surroundsystem både som lösdelar och i paket.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Grejerna från Topping som tipsats om tyckte jag verkade intressanta. Inget jag själv kan motivera just nu dock. Ligger som tips under ljud i BF listan så de kanske du redan sett och avfärdat 😊