Random frysningar i några sekunder med blackscreen efter.

Permalänk

Random frysningar i några sekunder med blackscreen efter.

Tjenare, är så att jag har ett problem som jag inte kan fatta vad det är.
Är så att jag uppgraderade mig från ett GTX 1070 till ett RTX 3070 för drygt 3-4 veckor sen och allt har funkat hur bra som helst tills nu dom senaste 3 dagarna. Började i Söndags med att jag märkte av att datorn frös till typ 3-4 sekunder, sen slocknade mina 2 skärmar i ungefär samma längd sen kom igång igen. Hände 2 gånger den dagen, första gången var runt 14 tiden och nästa gång var runt 18 tiden, när det hände andra gången så fick jag för mig att testa o köra Heavens Benchmark och kolla hur det låg till, jag körde det i en minut och då slocknade datorn helt och startade om sig själv, sen i Måndags så funkade allt hur bra som helst och idag har det hänt ungefär samma grej igen och jag förstår inte vad det är, är det grafikkortet det är fel på? Detta har aldrig hänt förut när jag hade mitt GTX 1070. Har uppdaterat till senaste drivrutinerna och tempsen ser bra ut, kommer inte över 70 grader på ett rejält stress test!
Sorry ifall jag inte är speciellt bra på att förklara mig men hoppas ni förstår lite iaf!

Detta är kortet jag uppgraderade till https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Min PSU: Corsair TX750M, 750W PSU
Min CPU: Intel Core i9 9900k
Mina ramminnen: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
Mitt moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H Gaming, S1151
Min PSU: Corsair TX750M, 750W PSU
Min CPU: Intel Core i9 9900k
Mina ramminnen: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB
Mitt moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H Gaming, S1151

Permalänk
Medlem

Gigabyte korten har haft en del problem med PCIe strömkablarna. Kolla om någon pinne blivit intryckt så den inte får bra kontakt. Detta problem ska de fixat mellan releasen av 3080 och 3070 men det var en på forumet som hade problemet med 3070.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Gigabyte korten har haft en del problem med PCIe strömkablarna. Kolla om någon pinne blivit intryckt så den inte får bra kontakt. Detta problem ska de fixat mellan releasen av 3080 och 3070 men det var en på forumet som hade problemet med 3070.

Jag får ta och kolla upp detta imorgon, tack för svaret!