Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Vibrerande kylskåp?

När jag stänger kylskåpsdörren hör man vibrationer några sekunder som sedan blir tyst. Vibrationen hör man ca 10-15 sekunder. Är det normalt för ett kylskåp (kanske temperaturen)? som blir lägre när man öppnar och stänger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

När jag stänger kylskåpsdörren hör man vibrationer några sekunder som sedan blir tyst. Vibrationen hör man ca 10-15 sekunder. Är det normalt för ett kylskåp (kanske temperaturen)? som blir lägre när man öppnar och stänger?

Sitter fläktar i kylskåp numer för att cirkulera luften så kylan blir jämn i skåpet, kan ha blivit obalanserad då blir det vibrationer när den drar igång.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sitter fläktar i kylskåp numer för att cirkulera luften så kylan blir jämn i skåpet, kan ha blivit obalanserad då blir det vibrationer när den drar igång.

Tackar. Ska testa rensa isen i frysen. Märkte att det har samlats lite is..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Tackar. Ska testa rensa isen i frysen. Märkte att det har samlats lite is..

Alltid första att testa ja.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Mitt kylskåp har en lycka från frys delen upp till kylskåpet där en fläkt blåser in kall luft i kylskåpet vid behov. när man öppnar kylskåpet stänger denna lucka sig och det kan då låta lite lågt, den kanske är för svag för att orsaka vibrationer? kompressorn kan även orsaka vibrationer.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Jag löste det. Alltså det var jävla isklumpar i frysen. Jag lät allting smälta..