Hjälp SweClockers välja färgtema!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

För mig så blir folks signaturtext grå mot vit bakgrund väldigt svårläst. Vet inte om det det är min skärm eller inställningen på skärmen som gör det. Mörkt tema vore bra eller att man kunde välja i nån inställning då folk har olika smak på saker och ting

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Dark mode alla dagar i veckan. Inte helt svart, men som ett vanligt dark mode brukar se ut. Det skulle vara optimalt.
Jag kör så lite vitt som möjligt för att spara på ögonen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Haha jaa!!! Sweclockers kan kanske få noctua som sponsorer om de köper in på ditt tema?! XD

Vore roligt, haha. Man köper ju inte Noctua-fläktar för att dom är bra, utan för att dom är bruna. 😁 Skämt åsido, skojigt att du verkar gilla färgerna!

Skrivet av Xburk:

Det här färgtemat diggar jag. Detta som standard + ett mörkare (typ youtubes darktheme) hade varit fantastiskt om det fanns native. Förstår inte riktigt varför allt ska vara så ljust, alternativt svart med världens kontrast (typ instagram).

Kul med lite gehör. Har inte trixat färdigt med färgerna ännu, har justerat så många gånger fram och tillbaka, men börjar äntligen bli nöjd. Men sen är det några ställen där det bara ser... ja, fel ut. Men grunden är nog lagd tror jag och Sweclockers hade en lite grå-beige ton långt tillbaka. Inte så brun/mörk som min moddade stilmall, dock. Men jag skulle jättegärna se att Sweclockers körde (nästan) Noctua-färgtema.

Men jag håller med, det används för mycket vitt. Ett ljust tema behöver inte vara bländande, men man behöver skilja olika element åt beroende på vart fokus ska läggas.

Tack för beröm/kritik! 👌

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lagers:

Better Sweclockers: @Alling har arbetat många år med detta plugin som hjälper till med många smarta funktioner som jag tror alla medlemmar skulle uppskatta. Kopiera rakt av! Se det som en TO-DO!

Vill bara förtydliga att Better SweClockers innehåller flera features som nog inte lämpar sig för vaniljsajten, men i övrigt håller jag med. Kodbasen är MIT-licensierad och ska gärna ses som en samling konkreta förslag (plus då en del icke-förslag), så kopiera rakt av, vetja!

Kan också for the record nämna att detta ju faktiskt gjorts flera gånger redan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziegfried:

Bara jag som försökt mig på en mer brun-beige ton på stilmallen? 👌
Såhär ser det ut: https://i.imgur.com/KiVEFmg.jpeg

CSS-stilmall på Ubuntus Pastebin. Man behöver installera Stylus för att använda den.

Tycker ljusa teman inte behöver vara så illa, men det är alldeles för vitt eller för ljust. Och mörka teman är (i regel) för mörka med för höga kontraster enligt mitt tycke, så jag skräddarsydde min egna med färger jag tycker om.

Ja, Beigeclockers ser klart skönt ut faktiskt. Håller med på alla punkter!

Skrivet av Laxpudding:

Ljus text mot mörk bakgrund är mer ansträngande för ögonen. Det visste redan de gamla grekerna. Typ.

Mörkt tema är därför en dålig lösning på ett enkelt problem. Sänk ljusstyrkan på skärmen istället.

Amen, skönt att höra en vettig röst bland allt dark mode-skränande. Sänkt ljusstyrka är tveklöst mycket trevligare för ögonen än dark mode. Jag sänkte ljusstyrkan på min och sambons skärmar rejält i samband med att jag kalibrerade dem för ett par år sedan, och vi tycker båda att det blev mycket skönare så (efter en kort invänjningsperiod).

Dark mode har två dåliga effekter för mig; antingen skär den ljusa texten i ögonen eller så blir det så mörkt att jag somnar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fan, jag röstade fel. Jäkla telefon, röstade 1, men meningen va att rösta för nr 2.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

För mig så blir folks signaturtext grå mot vit bakgrund väldigt svårläst. Vet inte om det det är min skärm eller inställningen på skärmen som gör det. Mörkt tema vore bra eller att man kunde välja i nån inställning då folk har olika smak på saker och ting

Jag har sett att en del har signaturer med vit eller ljusgrå text. Jag antar att de har skrivit det med mörk bakgrund, där det säkert syns jättebra...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Aldrig sett ett darkmode som har svart bakgrund med vit text. Brukar vara mörkgrått med ljusgrå text eller annan valfri färg såsom orange.

Har överlag svårt med mörka bakgrunder med vit text "mot".

Hoppas och antar att Sweclockers inte går den vägen........(?)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Hittade denna när jag av ren nyfikenhet googlade dark mode sweclockers.

https://userstyles.org/styles/146033/sweclockers-dark-pearl

så la in adonen och testade det.

gillar det faktiskt. inte lika skrikig kontrast som på default och stora vita områden men samtidigt inte lika kolsvart som "dark Mode" temat som länkats tidigare.

tyckte det var en ganska bra blandning av lite mörkt och ljust där bakgrunden är mörkgrå men resterande forum inlägg osv behåller ljusgrå/beigea färgen.

inte något större fan av mörka bakgrunder med ljus text.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziegfried:

Vore roligt, haha. Man köper ju inte Noctua-fläktar för att dom är bra, utan för att dom är bruna. 😁 Skämt åsido, skojigt att du verkar gilla färgerna!

Kul med lite gehör. Har inte trixat färdigt med färgerna ännu, har justerat så många gånger fram och tillbaka, men börjar äntligen bli nöjd. Men sen är det några ställen där det bara ser... ja, fel ut. Men grunden är nog lagd tror jag och Sweclockers hade en lite grå-beige ton långt tillbaka. Inte så brun/mörk som min moddade stilmall, dock. Men jag skulle jättegärna se att Sweclockers körde (nästan) Noctua-färgtema.

Men jag håller med, det används för mycket vitt. Ett ljust tema behöver inte vara bländande, men man behöver skilja olika element åt beroende på vart fokus ska läggas.

Tack för beröm/kritik! 👌

Jag körde in ditt tema nu och det är ju riktigt trevligt. Just att kontrasterna mellan bakgrunderna och texten blir riktigt bra. Det borde du släppa som ett userCSS precis som Sweclockers Dark (eller om ni går ihop och jobba tillsammans där man kan välja tema)

Skrivet av Rouge of Darkness:

Hittade denna när jag av ren nyfikenhet googlade dark mode sweclockers.

https://userstyles.org/styles/146033/sweclockers-dark-pearl

så la in adonen och testade det.

gillar det faktiskt. inte lika skrikig kontrast som på default och stora vita områden men samtidigt inte lika kolsvart som "dark Mode" temat som länkats tidigare.

tyckte det var en ganska bra blandning av lite mörkt och ljust där bakgrunden är mörkgrå men resterande forum inlägg osv behåller ljusgrå/beigea färgen.

inte något större fan av mörka bakgrunder med ljus text.

La in det också nyss, verkar riktigt trevligt det med. Intressant att allt annat känns bättre än vanilla VITT Kommer bli svårt att välja nu med tre bra userCSS!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Jag körde in ditt tema nu och det är ju riktigt trevligt. Just att kontrasterna mellan bakgrunderna och texten blir riktigt bra. Det borde du släppa som ett userCSS precis som Sweclockers Dark (eller om ni går ihop och jobba tillsammans där man kan välja tema)

La in det också nyss, verkar riktigt trevligt det med. Intressant att allt annat känns bättre än vanilla VITT Kommer bli svårt att välja nu med tre bra userCSS!

Inte mig emot! Jag är bara glad om jag inte blir stämd av upphovsrättsskäl, eller något i den stilen. 😉 Kanske skapar en egen tråd om det på någon lämplig plats på forumet. Men roligt att det uppskattades. Jag ville skapa något som känns som det skulle kunna vara Sweclockers färger, fast ändå lite "snällare" för ögonen, utan att vara "dark mode". Mörka teman i all ära, men det behövs inte överallt. Så "Beigeclockers" är "Vanilla Enhanced" eller vad man ska kalla det. 👌

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziegfried:

Inte mig emot! Jag är bara glad om jag inte blir stämd av upphovsrättsskäl, eller något i den stilen. 😉 Kanske skapar en egen tråd om det på någon lämplig plats på forumet. Men roligt att det uppskattades. Jag ville skapa något som känns som det skulle kunna vara Sweclockers färger, fast ändå lite "snällare" för ögonen, utan att vara "dark mode". Mörka teman i all ära, men det behövs inte överallt. Så "Beigeclockers" är "Vanilla Enhanced" eller vad man ska kalla det. 👌

I forumdelen programmering och digitalt skapande kan du göra en tråd när du skapat en UserCSS. Kolla hur Sweclockers Dark eller Wider Sweclockers ser ut i pluginet Stylus. Jag skapade Wider Sweclockers i stylus direkt.

Hoppas de kommer snart med ett annorlunda tema som inte är vitt, så vi slipper ändra själva. MIRAkel kan ju hända.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Jag kör Soitora:s Sweclockers dark. Ni verkar ha ändrat något så det är massa vitt igen ändå.
Kan ni inte göra en prisjakt och införa classic.sweclockers.com?
Allt blir sämre ju mer ni gör om =/

Vet inte vad ni ändrat nu, för jag har massa vitt... jag kör Soitora:s sweclockers dark.
Kan ni inte göra en "prisjakt" och införa en classic.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag kör Soitora:s Sweclockers dark. Ni verkar ha ändrat något så det är massa vitt igen ändå.
Kan ni inte göra en prisjakt och införa classic.sweclockers.com?
Allt blir sämre ju mer ni gör om =/

Vet inte vad ni ändrat nu, för jag har massa vitt... jag kör Soitora:s sweclockers dark.
Kan ni inte göra en "prisjakt" och införa en classic.sweclockers.com

Det är bra att de gör om och utvecklar siten, och att de försöker dämpa det vita lite. De flesta kör säkert vanliga temat och för dom är det en klar förbättring.

Vi som kör Soitora:s Sweclockers dark får ju stå ut med lite fel när de bygger om.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

märkte nu när jag kom hem att de implenterat den nya beiga bakgrunden.

så temat jag länkade längre upp till stylish funkar inte längre bakgrunden i main fältet blir vit/beige
#18824205

la till på rad 95

.content-background { background: #56505A;

så hela ser nu ut såhär för mig

/* old swec / needs clean-up, (some of it is still in use!) */ div#siteHeader, .header, div.inner.clear, div#content .fluid { background: #56505A; }.header>.main { background: #36303B; }.mainMenu .menu li.isSelected a { background: #36303B !important; color: #E3E3E3; }.mainMenu .menu li a { background: #2A252E !important; color: #E0E0E0; }.mainMenu .shadow { background-image: -webkit-linear-gradient(top, #57505D, #57505D 65%, #676070 90%, #46404C); }div.videoPush.sideBox, h5, h6 { color: #ECECF0; }.videoPush h3 a, .popularGalleries h3 { color: #DDD; }.popularGalleries .author a, .popularGalleries .cat a, .articleByline .author a, li.menuItem a.link { color: #ACABAB; }li.menuItem a.link { color: #888; }.popularGalleries .rating { color: #303333; }.subMenu li.isSelected a { background: #56505A !important; color: #E3E3E3; }.subMenu li a { background: #46404D !important; color: #CCC; }div.mainContent { background: #BEBDBD !important; }div.top.clear { background: #BEBDBD; }.articleHeader h1 { color: #e07020; text-shadow: 0.65px 0.35px #b40; }.articleHeader .meta { color: #e37320; }.articleHeader .preamble { color: #EDECEC; }.pushListExternal, .quickReply h4, div.profileHeader .title, div.profileHeader .meta { color: #939393; }div.profileHeader { color: #e07020; }.profileFeed .date { color: #d2661c; }h1 { color: #BBB; }div.breadcrumbs a.link, div.pages a, div.profileHeader a, div.sideMenu.sideBox a.link { color: #67a3de; }div.pages.threadPages, div.flowPanel .cell { background-color: #46404D; }div.flowPanel > .cell ~ .cell { background-color: inherit; }div.pages a.isCurrent { background-color: #36303B; } /* new swec: */ body { color: #222; } .nav-container { background: #36303B; }.nav-main { border-top-color: hsl(0, 1%, 50%); border-bottom-color: hsl(0, 2%, 59%); }.nav-main ul li a:hover, .nav-main ul li .menu-lock:hover { background: #46404D; }.nav-main ul li a span, .nav-main ul li .menu-lock span { color: #E3E3E3; } .nav-top { background-image: -webkit-linear-gradient(top, #2A252E, #2A252E 70%, #3b3541 97%, #36303B); }.nav-top .logo img { filter: invert(0.07); }.nav-top .profile-wrapper a { background: #2A252E; color: #E0E0E0; } #search-result .ninja-search-result .nsrt-main { background-color: #cecaca; }#search-result h6 { color: hsl(26, 90%, 40%); } #header, #content, #content>.container>.columns { background: #56505A; } .content-background { background: #56505A); } .content-primary { background: #c9c5c7; }.bg-grey-primary { background-color: #c9c5c7 !important; color: #282828 !important; } h1 { color: #cdcfcc; }.descr { color: #acacac; }.card-body .meta a { color: hsl(29, 90%, 40%); }

och vi är tillbaka igen där vi var innan den nya uppdateringen igen.
för er som gillade SweClockers Dark Pearl temat men inte orkar vänta på att orginalskaparen ska uppdatera.

Edhill Anka

som skaparen kallar sig för där heter inte så här på forumet iaf så kan inte tagga personen.

och reserverar för ev crude ändring är ingen direkt css guru utan bara la till lite på måfå vad som verkade rätt genom firefox funktionen "inspect element" där jag tror den hör hemma och högg färgen från en annan rad men fungerar gör det iaf.

Även en jävligt ful lösning är en lösning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det är bra att de gör om och utvecklar siten, och att de försöker dämpa det vita lite. De flesta kör säkert vanliga temat och för dom är det en klar förbättring.

Vi som kör Soitora:s Sweclockers dark får ju stå ut med lite fel när de bygger om.

Och det är exakt därför jag tycker de kan införa classic.sweclockers.com medans de bygger om.
Alternativt beta.sweclockers.com som de testar runt med.

På iPhone, eftersom Apple inte tillåter addons som stylus exempelvis så är sweclockers helt oanvändbart. Som sagt enbart som ficklampa kan man använda siten innan de inför dark mode själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Och det är exakt därför jag tycker de kan införa classic.sweclockers.com medans de bygger om.
Alternativt beta.sweclockers.com som de testar runt med.

På iPhone, eftersom Apple inte tillåter addons som stylus exempelvis så är sweclockers helt oanvändbart. Som sagt enbart som ficklampa kan man använda siten innan de inför dark mode själva.

Jag är en av de högljudda för ett mörkt tema, så där håller jag med dig. Tycker nog att de slängde ut den nya sajten kanske för tidigt också, och som du säger köra en beta litet tag, men nu har de inte det.
Men tycker ändå det är bra att de försökte sänka det vita för de som inte vill ha mörkt tema. Kan inget om Iphone men finns Firefox och addon på den? Jag sitter knappt med mobil alls och surfar.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

För ett tag sedan hjälpte Alling mig hur man fick en markering på trådar man följde. Det blev mycket enklare att hålla koll på alla trådar då eftersom att man helt enkelt inte är intresserad av att läsa vissa. Möjligheten dog tyvärr när ni släppte den nya sidan. Det vore nice om ni kunde implementera något sådant!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.