Wider Sweclockers - ett enkelt UserCSS

Permalänk
Medlem

Wider Sweclockers - ett enkelt UserCSS

Wider Sweclockers

Få ett bredare Sweclockers

Wider Sweclockers är ett enkelt UserCSS till Sweclockers vilket gör att man kan ställa in hur bred layout man vill ha på sidan.


Det installeras genom att först ladda ner Stylus i din webbläsare Firefox Chrome/Edge

Sedan är det bara att trycka på installera så installeras Wider Sweclockers.
>> Installera <<


När du har installerat Wider Sweclockers så går du till kugghjulet i Stylus och där kan du välja max-storlekar som du vill ha.


Lite tänkvärda saker:

  • Tänk på att alla inställningar utgår från Page Max-width.

  • 1800px är en bra storlek för t.ex 1440p.

Kända buggar:

  • Bilden i artikelfoten lägger sig för nära texten när man kör orginalstorlek på huvudsidan. Men varför köra Wider om man vill köra Orginalbredd

Versioner:

  • 0.1.1 Första beta-versionen

  • 0.1.2 Fix - Prisjakt Image

  • 0.1.3 Fix - SweC shop Image, wrong versions

  • 0.1.4 Fix - Galleri fungerar nu som det ska. Fick ta bort nowrap på H3-taggen. Oförklarlig varför.

  • 0.1.5 Fix - Sweclockers ändrade till två bilders carousel så fick justera lite.

  • 0.2.0 Fixat till mycket som har blivit ändrat eller som var helt fel.

    • Tog bort karusellkoden, behövs inte nu när de har gjort om den

    • Ökade storleken på standardbilderna och forumbilderna till max 728px

    • Ändrade artikelbilderna till max 696px

    • Fixade till så bredden på videos i Arkiv ändras rätt

    • På förstasidan ändrade jag artikelbredden från 648px till 660px

    • Tog bort att man kan ändra på font-storleken, den fungerade inte bra om man satte den till orginalstorleken. Måste klura på denna lite till. tips mottages!

    • Bredden på forumdelen fungerade inte. De hade ändrat en css-class där.

Exempelbild med Sweclockers Dark

Exempelbild

Skriv gärna om ni använder Wider Sweclockers! Ris och ros och idéer på funktioner.

/Lagers

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Samma sak för mig, om du vill prova så har jag skapat Wider Sweclockers där du kan ställa in mer om storlek och bredd. Testa gärna och lämna kommentar i den tråden.

Ändra bredd i Dark fungerar ju också för de flesta, så @Soitora löser nog det snabbt annars.

Blev ju fint! Kommer använda det här från och med nu
Det största problemet är väl att t.ex bilderna på "framsidan" bara förstoras, och blir suddiga, men det är väl inte direkt något du kan göra åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Blev ju fint! Kommer använda det här från och med nu
Det största problemet är väl att t.ex bilderna på "framsidan" bara förstoras, och blir suddiga, men det är väl inte direkt något du kan göra åt.

Vad roligt att jag vet att en installerat Wider SweC nu

De har en fast bredd på 708px, och blir ju suddiga om de blir större. Jag brukar ha original eller middle, tycker inte de behöver vara större. Sedan ska de centreras också så tycker det blir okej layout.

De har visst ökat bredden på bilderna från 648px till 708px ser jag också. Måste jag fixa till.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Vad roligt att jag vet att en installerat Wider SweC nu

De har en fast bredd på 708px, och blir ju suddiga om de blir större. Jag brukar ha original eller middle, tycker inte de behöver vara större. Sedan ska de centreras också så tycker det blir okej layout.

De har visst ökat bredden på bilderna från 648px till 708px ser jag också. Måste jag fixa till.

Hade ju varit en önskan att bilderna var i orginalstorlek, större, och skalades ner till att passa sidan oavsett storlek, istället för att vara mindre och skalas upp. Men som sagt inget du behöver hålla på med, låter som att det blir alldeles för mycket jobb jämfört med vad det är värt.

Angående hur många som använder/har laddat ner scriptet, går det inte att se på något sett på Github? Jag har inte provat det själv direkt, men en tanke bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Hade ju varit en önskan att bilderna var i orginalstorlek, större, och skalades ner till att passa sidan oavsett storlek, istället för att vara mindre och skalas upp. Men som sagt inget du behöver hålla på med, låter som att det blir alldeles för mycket jobb jämfört med vad det är värt.

Angående hur många som använder/har laddat ner scriptet, går det inte att se på något sett på Github? Jag har inte provat det själv direkt, men en tanke bara.

Därför kör jag inte så stor uppskalning på bilderna själv. Inget jag kan lösa alls eftersom orginalbilderna inte är större. Bilderna hade ökat lite sedan jag skrev sist, så suttit och fixat till det och lite mer buggar, ny version kommer nog ut i dagarna två.

På github kan man inte se hur många som laddat ner, tyvärr.

Säg till om du hittar något annat som behöver fixas.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact