Hjälp SweClockers välja färgtema!

Permalänk
Melding Plague

Hjälp SweClockers välja färgtema!

Med SweClockers responsiva sajt kom också ett nytt utseende, och nu vill vi ha er hjälp med att välja om det behövs ett nytt färgschema för designen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag detta är optimalt. Jag avstod rösten.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1089561-ett-morkt-tema...

Edit: ett officiellt val mellan alternativ 1 och "ett mörkt tema" vore bäst. Inställning i sin profil kanske?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Viking

Jag skulle föredra mörkt grått. Röstade därför på det gråare temat.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Alternativ 2 var helt klart den bästa, men ni får gärna ta FZ:s färgtema.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Så lite vitt som möjligt tack.

Permalänk
Sjusovarn

Ser hellre att ni utvecklar ett mörkt tema än att ni att småtrixar med ljusa färgteman.

Permalänk
Inaktiv

Kör vidare på nuvarande tema. Lått inloggade medlemmar välja bakgrundsstyrka med en slider i deras profil.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är ingen kompromiss istället för ett mörkt tema, som artikeln säger så kikar vi på det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Det här är ingen kompromiss istället för ett mörkt tema, som artikeln säger så kikar vi på det också

Isåfall ser jag gärna alternativ 1 som default (vitt och inte grådassigt) och sen ett mörkt tema som alternativ. Helst så mörkt / svart som möjligt men som fortfarande ser bra ut.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det var ganska marginell skillnad, lika bra att köra vidare på alt 1.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att göra så att man kan välja själv? Tänker om det gick att välja under inställningar ifall man vill ha vitt, grått eller svart etc.

Permalänk
Medlem

Helt ok som det är nu, men ni skulle ha en mörk version av sidan oxå så man slipper använda darkreader.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Lägg in möjlighet till Dark Mode direkt på sajten / profilen.

2020 är ju ”dark mode’s” -år, och det är jäkligt skönt för ögonen.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Alternativ 2 är sämre, äckligt fult med grått.

Permalänk
Medlem

how about black ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Så lite vitt som möjligt så vi spar energi och våran planet.

Mvh

Permalänk
Medlem

Varför inte toppa allt det beiga med en härlig noctuabrun inramning?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Behåll som det är och lös ett riktigt dark mode istället.

Dark mode är King.

Har använt dark mode via tillägg med det blir dåligt vid minsta lilla ändring så hade varit nice om ni bara löste ett tema där det är riktigt mörkt och vänligt för ögonen, särskilt nu under de mörka månaderna på året

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Grått / Mörkt !

visste inte vilken jag ska rösta på då alternativ två var mörkt men står ju som vitt som möjligt ???

Permalänk
Medlem

Ett riktigt darkmode hade varit att föredra!

Permalänk
Medlem

Kul att ni frågar. Nr 2 föredras

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

I mobilen skulle de här ändringarna inte märkas väl? Där jag som webbutvecklare hade haft designfokuset.

Permalänk
Föredetting

Jag vill ha ett läge där texten "skruva ned ljusstyrkan" framträder när man överskrider 200 nits.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Ett "dark mode" hade varit underbart!
Snällare för ögonen att sitta en sen kväll och läsa foruminlägg

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ni kanske kan göra det en snabbinställning bredvid ens profil, så får man välja själv. Typ som Reddit's "night mode" eller YouTubes "dark theme".

Permalänk
Medlem

jag hade gärna sett att nr 2 var ännu mörkare. Ju närmare svart på sidorna desto bättre för min smak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Llorona:

I mobilen skulle de här ändringarna inte märkas väl? Där jag som webbutvecklare hade haft designfokuset.

Nej, eftersom att mobilversionen inte har en "bakgrundsfärg" på samma sätt som desktopversionen så märks det inte där. Snarare så matchar de varandra bättre nu då det mesta är grå/beige mobilt. När det ursprungliga responsiva arbetet gjordes arbetade vi mobile first och det är färgerna på desktop som vi har fått feedback på

Ping @medbor för svar på frågan nedanför.

Permalänk
Medlem

Vita ramen runt huvudspalten känns lite udda, men version 2 är helt klart bättre.

Hur skulle ändringen se ut på mobilen dock? @Gurt?

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem med svart bakgrund med vit text. Ögonen kirrar det inte. En av anledningarna till att jag inte lirar Football Manager 2021 då det är just så, svart bakgrund med vit text. (de har i år skippat vit bakgrund med svart text av någon outgrundlig anledning. Finns inga skins i workshop heller.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag skulle föredra mörkt grått. Röstade därför på det gråare temat.

Jag skulle också föredra ett tema som är mörkt, men fortfarande inte helt svart.