BootMGR saknas
Tjena! Fick problemet häromdan där jag får en grå text vid uppstart av datorn: "BOOTMGR saknas. Tryck ned Ctrl+Alt+Del för omstart"
Läste lite och fick alltid lösningar med installations-skivan för windows 10 vilket jag inte har. Så jag laddade då ned Windows Media Creation Tool och installerade det på ett 8GB usb som jag sedan bootade min dator med.
Då fick jag upp en blå skärm och klickade tillslut på Felsök datorn. Gått igenom alternativen, först "startreparation" vilket gav svaret "'Det gick inte att reparera datorn med Startreparation. Tryck på Avancerade alternativ om du vill prova andra reparationsalternativ eller på Stäng av om du vill stänga av datorn.
Loggfil: "
Loggfilen var alltså blank.
Efter det gick jag till kommandotolken och skrev in "bootrec /rebuildbcd" som då skannar alla diskar för windows-installationer.
Den hittade 1 windows-installation, " [1] F:\Windows".
Under det stod det, "Add installation to boot list? Yes (Y)/No (N)/All (A): "
Skrev då Y och fick fram svaret: "Det går inte att hitta systemenheten som begärdes."
Kommandotolken slutar med "X: \Sources> "
Efter det testade jag en systemåterställning och då får jag bara ett error-meddelande som säger "Om du vill utföra en systemåterställning måste du ange vilken Windows-installation du vill återställa.
Starta om datorn, välj ett operativsystem och välj sedan Systemåterställning"
Så det sprack också.
Efter det såg jag en lösning att skriva i kommandotolken: "bootrec /fixboot" då får jag bara meddelandet "Åtkomst nekad." och inget mer.
Det var slutet av mina försök, startade om datorn och tog bort usb-stickan och fick samma meddelande "BOOTMGR saknas…"
Någon som har ett svar till detta?