Vart hittar jag skruvar till fiber uttaget?

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag skruvar till fiber uttaget?

Ni vet den lilla lådan man kopplar in ethernet uttaget i? Den började glappa så skruvade upp den för att fixa det. Problemet var att jag glömde skruva tillbaka skruvarna och skruvarna har lyckats försvinna.

Nu vet jag inte om det är en standardisering av den lilla lådan i hela Sverige men är det någon som vet vad dom små skruvarna heter eller vart jag kan köpa såna? Finns miljoner olika skruvar så googla "skruvar" är inte direkt ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Du får nog köpa ett likadant nätverksuttag från samma tillverkare.

Permalänk
Medlem

Ta en bild på uttaget så ser vi hur det ser ut. Men borde gå att få tag på liknande skruv, men kanske inte ett par men en låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Ta en bild på uttaget så ser vi hur det ser ut. Men borde gå att få tag på liknande skruv, men kanske inte ett par men en låda.

Det är skruvarna till plasthållaren till höger som saknas.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett äldre uttag, så mät hur stora hålen är och gå till någon järnhandel/bygghandel som har skruv på lösvikt.

Permalänk

Ser ut som någon sorts dosskruv skulle fungera och sen klippa till rätt längd.
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/platskruvar/dosskruv-...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, Gigabyte B550I Aorus PRO AX, Powercolor RX 6700 XT Fighter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är skruvarna till plasthållaren till höger som saknas.

https://i.imgur.com/k1g7TAu.jpg

Skulle gissa på någon mindre maskinskruv, typ M2. Borde finnas på någon bra sorterad järnaffär.
Mät diametern på hålet i plåten där de skruvas in i, då får du ju något att utgå ifrån.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren ska mäta hålet och se om det går att köpa sån där dosskruv som nossebrofredrik länkade till. Annars går jag till någon järnaffär.

Permalänk
Medlem

Kolla med lokala elfirman. Är det fäst hålen i metalramen? Är det fingängat typ m3 (3mm) eller grov gängat?

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual