Veckans fråga: Vilken är din primära spelplattform?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Jag är inte konservativ mot VR, jag tycker bara det är en gimmick för ensamma män för att man kan inte direkt spela med VR i sin fullproppade mancave. Sen är det priset, det börjar ju ticka neråt nu men sen kommer Apple och då lär priserna pressas upp igen för att gör Apple det är det hippt och då kostar det 3000 dollar igen.

Hade hellre sett AR-implementeringar där man kan göra VR lite och kombinera det med skärm och dessutom skulle AR kunna ha massor av andra funktioner som faktiskt skulle ge det en skjuts.
Nu kommer ju HUD:ar i bilen med AR vilket kanske gör att fler får upp ögonen för det.

"en gimmick för ensamma män" - Säg det till min fru som älskar att spela horrorspel i VR.
Sen gimmick skulle jag inte vilja kalla det för oss som är motorspelsintresserade heller. Har du en gång kört t.ex. Assetto Corsa eller Dirt Rally i VR så tittar de flesta inte bakåt mot en platt upplevelse på en skärm igen. Det är en helt annan grej och så mycket mer inlevelse.

Sen är jag inte emot din idé om mer AR. Det är tufft det också.

Vet i tusan om Apples headset kommer att driva upp priserna. Det är den lilla klicken som prompt ska ha Apples prylar som inte kan tänka sig något annat som köper den. Vi andra som mer ser till specarna än loggan gör det inte. Priserna på Androidlurar går ju inte upp bara för att Apple släpper en ny Iphone;)

Permalänk
Medlem

Kör en Gizmondo

Permalänk
Medlem

95% av tiden PC.

Äger även ps4 samt ps3 men har inte slagit på dom på månader nu.

Permalänk
Medlem

I praktiken oftast PC. Men föredrar Xboxen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Jag är inte konservativ mot VR, jag tycker bara det är en gimmick för ensamma män för att man kan inte direkt spela med VR i sin fullproppade mancave. Sen är det priset, det börjar ju ticka neråt nu men sen kommer Apple och då lär priserna pressas upp igen för att gör Apple det är det hippt och då kostar det 3000 dollar igen.

Hade hellre sett AR-implementeringar där man kan göra VR lite och kombinera det med skärm och dessutom skulle AR kunna ha massor av andra funktioner som faktiskt skulle ge det en skjuts.
Nu kommer ju HUD:ar i bilen med AR vilket kanske gör att fler får upp ögonen för det.

Finns stora möjligheter att ha VR _OCH_ mancave även i förhållande också kan jag berätta Har tjej och tre ungar i huset, men det fungerar ändå, bara man tydligt informerar när man lirar VR.

"Jag ser er inte nu när jag skall spela thrill of the fight, håll er borta så ni inte råkar bli slagna eller knockade av mitt viftande. Blir ni det så har ni gått för nära pappa."

Hmm.. kan nog ses som en helt ny typ av familjetrauma och tragedi här i värsta fall..

Anledningen till mitt inlägg var mer att jag tyckte det borde få finnas ett VR som alternativ som spelplattform, för det är det väl?

Har testat AR (hololens) och ser absolut inte någon som helst vinning i jämförelse med vad VR levererar idag.

AR är ju ändå en begränsad miljö där omgivningen är en del av förutsättningarna för vad som kan renderas propert, jämförelsevis är VR mer en tom vit A4 sida att rita vad du vill, medan AR är mer som en för- tecknad bilderbok som kan färgläggas (hoppas ni förstår jämförelsen)

Permalänk
Medlem

En kombination av Series X, Switch, Retroarch och PC.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Spelar enbart på PC. Även om jag har lite olika PS-konsoller så används dom inte. Har alltid varit i PC Master Race och det känns synd att bryta den trenden

Permalänk
Medlem

Slutade spela på dator gradvis efter att Destiny släpptes till PS4, knappt spelat något annat än Destiny(1&2) sedan dess. Har nog sparat in rätt stora slantar på att inte bygga om datorerna vartannat år därefter. Datorn som användes till spel är inte ens inkopplad längre... Blir nog till att sluta med Destiny också om hotet med "CROSSPLAY" genomförs. Ja ni vet aimbots, wallhack och dylikt, såvitt vad jag sett på Tuben saknar Bungie förmåga/intresse att stävja PC fusk.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

iPad. Kör Hearthstone o Gems of War.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Brädspel.

Permalänk
Medlem

Hade svarat PC om det inte varit sån brist på tid och att fastän man just nu är hemma hela dagarna ändå måste upp klockan fem varje morgon😂
Så fick bli mobil för stunden

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Det är en blandning mellan PC och konsol (PS5/Switch) med en klar övervikt mot PC-sidan.

Blir även en del retrogaming via FPGA-hårdvara när jag tröttnar på moderna spel.

Permalänk
Medlem

Androidmobil.
Hade jag möjlighet så hade jag använt PC.

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Medlem

Bara PC för mig. Har testat några mobilspel men alla försöker bara få en att spendera pengar på mikrotransaktioner så de faller fetbort. Finns det några vettiga bra spel till mobil ens?
Har haft en Xbox 360 och PS4 men totala speltiden på dem ligger nog under 20 timmar. Pallar inte med handkontroll - mus och tangentbord ska det vara! (OK en joystick till flygspel kan jag sträcka mig till).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Bara PC för mig. Har testat några mobilspel men alla försöker bara få en att spendera pengar på mikrotransaktioner så de faller fetbort. Finns det några vettiga bra spel till mobil ens?
Har haft en Xbox 360 och PS4 men totala speltiden på dem ligger nog under 20 timmar. Pallar inte med handkontroll - mus och tangentbord ska det vara! (OK en joystick till flygspel kan jag sträcka mig till).

Kolla här, inga mikrotransaktioner, sjukt kul och grymt socialt.

https://www.youtube.com/watch?v=ZAupAU5XO2o

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Det är primärt PC men även Xbox och WiiU. Fortsätter komponentpriserna, och då framför allt GPU, priserna upp så är nog chansen rätt stor att jag går över mer till konsol dock. Den nya generationen känns ändå relativt prisvärd.

Permalänk
Medlem

95% PC
4,9% Switch
0,1% Wii U / Wii / N64 / PS1 / SNES

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.