Är det värt det? Mining av ethereum

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Hur många MH/s får du?

Vissa 3080-kort har ju bättre förmåga att kyla minnena medan andra 3080 kräver att man byter eller sätter dit lite värmeledande tejp. Trots att kortet "bara" ligger på 100C är det ändå lite varmt för 24/7 mining. Vi vet inte än vad de exakta konsekvenserna från att ligga runt 100C dag in dag ut är men några positiva följder lär det knappast ha. När folk börjar paniksälja sina utbrända 3080 kan vi förvänta att se en del inlägg på diverse forum från stackare som köpte dessa kort.

Med dessa inställningar ligger jag på precis över 100 HM/s. Typ 103.

Nej, jag känner mig inte helt nöjd med 98 grader men tänkte att ett dygn borde inte göra någon skada. Å andra sidan, som sagt av andra, vi vet väl inte riktigt vad detta borde ligga på? Alltså, inte direkt jämförbart med att mäta på ytan. Jag tror dock jag i ett första steg ska se om jag kan få ned det under 95 grader. Helst vill jag som sagt under 85, en klassisk gräns för elektronik, men då var jag nere på typ 20 MH/s. Eh ja det kanske jag redan skrivit.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horvendile:

Med dessa inställningar ligger jag på precis över 100 HM/s. Typ 103.

Nej, jag känner mig inte helt nöjd med 98 grader men tänkte att ett dygn borde inte göra någon skada. Å andra sidan, som sagt av andra, vi vet väl inte riktigt vad detta borde ligga på? Alltså, inte direkt jämförbart med att mäta på ytan. Jag tror dock jag i ett första steg ska se om jag kan få ned det under 95 grader. Helst vill jag som sagt under 85, en klassisk gräns för elektronik, men då var jag nere på typ 20 MH/s. Eh ja det kanske jag redan skrivit.

Låter ju på tok för varmt. Mitt kort ligger på 57C men minnet går varmt.

Fick ett PM om mina inställningar och delar dem här till alla med:

Edit: Ser också att effekten gått upp något vet inte om det är för att jag har andra program igång. Ingen dealbreaker iaf.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Låter ju på tok för varmt. Mitt kort ligger på 57C men minnet går varmt.

Fick ett PM om mina inställningar och delar dem här till alla också:
https://i.imgur.com/fzenB2I.png

Förtydligande: det är memory junction temperature som ligger på 98 grader. GPU ligger på femtinånting grader.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Tider som dessa är det tydligt hur Nicehash ger lägre förtjänst än att mina mot en pool som betalar ut transaction fees från hittade block. Mitt 3080 påstår för närvarande ge nästan $3 mer per dag jämfört med Nicehash, även om man förstås alltid får ta dessa uträknare med en nypa salt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Tider som dessa är det tydligt hur Nicehash ger lägre förtjänst än att mina mot en pool som betalar ut transaction fees från hittade block. Mitt 3080 påstår för närvarande ge nästan $3 mer per dag jämfört med Nicehash, även om man förstås alltid får ta dessa uträknare med en nypa salt.

Jo skulle avråda alla ifrån att använda Nicehash. Idag när det mer eller mindre bara är Eth som är av värde så finns det ingen anledning. Nicehash var rätt bra förut när den kunde växla mellan ETH, XMR och andra.

Värsta var som sagt att mina pengar försvann när de blev "hackade" som jag skrev om i:

Visa signatur

Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT

Permalänk
Medlem

Jo skulle avråda alla ifrån att använda Nicehash. Idag när det mer eller mindre bara är Eth som är av värde så finns det ingen anledning. Nicehash var rätt bra förut när den kunde växla mellan ETH, XMR och andra.

Värsta var som sagt att mina pengar försvann när de blev "hackade" som jag skrev om i:

Absolut. Den riktiga fördelen med Nicehash var ju när det fanns olika coins av värde. Idag är det ju, som du säger, bara ETH som är värt att mina (undantag finns för specifika kort) och då är det ju bättre att få högre förtjänst samtidigt som man kan få utbetalt oftare om man så önskar.

Binance betalar ju ut en gång per dygn och minsta uttag är €10. Nicehash kräver ju 0.0005 BTC för gratis uttag till Coinbase, vilket är dryga 200kr vid skrivande stund. Det kan ju spela rätt stol roll för små miners.

Men absolut, Nicehash är ju smidigt och lätt att komma igång med som nybörjare. Det är inte svårt att ändra en bat-fil för att kunna mina mot en annan pool där man tjänar mer, och det är något jag rekommenderar andra att göra snarast möjligt. Det går alltid att använda miner-programmen som Nicehash har laddat ner (förutom Excavator), så kopiera över dom från Nicehash-mappen så slipper man leta reda på rätt länk och riskera massa virus.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Absolut. Den riktiga fördelen med Nicehash var ju när det fanns olika coins av värde. Idag är det ju, som du säger, bara ETH som är värt att mina (undantag finns för specifika kort) och då är det ju bättre att få högre förtjänst samtidigt som man kan få utbetalt oftare om man så önskar.

Binance betalar ju ut en gång per dygn och minsta uttag är €10. Nicehash kräver ju 0.0005 BTC för gratis uttag till Coinbase, vilket är dryga 200kr vid skrivande stund. Det kan ju spela rätt stol roll för små miners.

Men absolut, Nicehash är ju smidigt och lätt att komma igång med som nybörjare. Det är inte svårt att ändra en bat-fil för att kunna mina mot en annan pool där man tjänar mer, och det är något jag rekommenderar andra att göra snarast möjligt. Det går alltid att använda miner-programmen som Nicehash har laddat ner (förutom Excavator), så kopiera över dom från Nicehash-mappen så slipper man leta reda på rätt länk och riskera massa virus.

Kan du rekommendera något ställe där man kan växla ETH till pengar? Kraken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Binance verkar ha allt på samma ställe.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju vara lite sisådär med vilka svenska banker som tillåter köp av kryptovaluta. Jag kan t.ex. inte köpa med mitt kort från Länsförsäkringar hos Coinbase. Däremot så kan jag både skicka och ta emot SEPA-betalningar till och från Coinbase och Coinbase Pro. Kan även skicka med SEPA till Binance, men har inte provat att ta ut något ännu - har inte provat kort med Binance.

Kraken, Coinbase (höga avgifter), Coinbase Pro och Binance har jag själv använt för att växla till EUR och ta ut (inte tagit ut från Binance än). Kraken var dock nästan tre år sedan.

Edit: Testade precis att köpa BTC hos Binance med mitt kort från Länsförsäkringar, men tyvärr gick inte det heller.

Det såg dock ut som att Binance var bra mycket billigare än t.ex. Coinbase för direktköp av BTC. Av €15 (som var lägsta summa) så tog dom €0,31 (2,07% stod det inom parantes). Har för mig att Coinbase tog mer, men jag har inget kort tillagt där så kan inte kolla.

Edit 2:

Förslag till pooler:
1. Binance - 0,5% poolavgift. Betalar transaktionsavgifter från hittade block till sina användare. Betalar ut till mining-konto en gång per dygn. Kan därefter fritt överföras till wallet-konto. Lägsta SEPA-uttag: €10. Avgift: €0.13.

2. Ethermine - 1% poolavgift. Betalar inte transaktionsavgifter från hittade block. Utbetalning efter 14 dagar vid 0.001 ETH, 7 dagar vid 0.005 ETH och en gång per dag vid 0.1 ETH eller mer. Utbetalas till vald wallet hos exchange för vidare växling.

3. Mining Pool Hub - 0,9% poolavgift. Betalar transaktionsavgifter från hittade block. Betalar löpande ut till mining-konto. Kan därefter överföras till exchange för 0.003 ETH vid 0.0013 eller högre (0.01 exkl. avgift) för vidare växling.

Skrivet av Plyschmannen:

Vad man kan göra på MPH är att mine:a ETH, och sen auto-växla dem till t.ex LTC. Avgifen att föra över LTC är 0.001 LTC (ung 1.5SEK). Sen föra över det till tex Kraken, och växla över till fiat. Eller ETH och sen föra över till din egen wallet.

4. Nicehash - 2% poolavgift. Betalar inte transaktionsavgifter från hittade block. Betalar ut till mining-konto var fjärde timme. Gratis uttag till Coinbase vid 0.00005 BTC (ca 200kr) för vidare växling. Andra uttag kostar olika. Kan även växla direkt mot 1,5% avgift och gratis SEPA-uttag (?). Andra användare betalar dig för att låna din hashrate. Du får lägre betalt än om du skulle "jobba åt dig själv". Nicehash ger lägst vinst av alla alternativ.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Mina ZIL 30min per dag för extra förtjänst

Nu har jag inte räknat så noga, så ta detta med en liten nypa salt. Någon som är bättre på matte kan säkert räkna ut lite mer exakt.

Tips för att tjäna kanske 5-10% extra: Mina ZIL vid enstaka tillfällen (totalt ca 30min per dygn).

Utan att gå så djupt in på det så är Zilliqa ett coin som har en POW-cykel på några minuter ungefär var 2-3 timmar. Genom att byta från ETH till ZIL precis när deras POW ska starta, mina några minuter tills cykeln är slut, och sedan fortsätta mina ETH igen, så kan man tjäna lite extra pengar på sidan om.

Vi pratar inga stora summor pengar om man är vanlig användare, men med mitt 3080 och ett 1080Ti så fick jag drygt 10 ZIL igår för ca 30min mining. Idag gick all krypto ner tyvärr, men igår kunde man sälja ZIL för ca $0,12/st, så totalt ca 10kr för 30min jobb á ca 140 MH/s.

I skrivande stund (extra hög förtjänst på ETH just nu) så skulle 140MH/s av ETH bli ca $0,5 per halvtimme, dvs 4,15kr. I skrivande stund är ZIL värt 8,38kr. En väldigt liten extra vinst på drygt 4kr/dygn nu när marknaden gick ner. Igår var det värt lite mer förstås samtidigt som förtjänsten från ETH var lägre igår, så skillnaden var större.

4kr per dygn är ju ingenting, men det blir ändå 120kr per månad, vilket täcker nästan halva elkostnaden av mitt 3080 exkl. resterande komponenter. Egentligen inte helt fy skam. Hade krypto inte gått ner så dant idag så hade det varit mer förtjänst och större skillnad förstås, och går krypto ner mer så får man självfallet mindre.

OBS!! Nedanstående sker på egen risk! Jag tar uppenbarligen inget ansvar för eventuella virus eller liknande. I krypto-världen ger mer eller mindre allt falska positiva svar för virus eller trojaner, men man kan aldrig vara helt säker.

Man kan förstås byta manuellt mellan ETH och ZIL när det är dags för deras POW, men vill man slippa det så finns det ett program som fungerar med dom flesta miners: https://bitcointalk.org/index.php?topic=5153753.0

Det startar minern man normalt använder, sedan räknar det ner tills det är dags för ZIL POW och då stänger den nuvarande miner, startar vald miner och minar ZIL i några minuter. Sedan startas första minern igen och återgår till ETH.

Man behöver förstås en ZIL-wallet men det är bara att välja valfri exchange-wallet. Binance har stöd för ZIL med flera olika trading-par, bl.a. mot ETH, BTC, USDT m.fl.

För den som är fundersam över vad man ska skriva i bat-filen så ser min ut såhär för att mina ZIL till Binance. Jag använder PhoenixMiner.

Zil_Switcher.exe -m 1 -r PhoenixMiner.exe -a zil1y406u6yvrcpzjvkswqnnn7aaue2u3nv0vml45j -w miner

Zil_Switcher.exe är filens namn som måste ligga i samma mapp som .bat-filen.
-m 1 innebär att Zil_Switcher använder PhoenixMiner för att mina ZIL. Använder Zil_Switchers egna pool-server osv.
PhoenixMiner.exe är den miner jag använder för att mina ETH.
-a är min plånbok. Jag rekommenderar att du ersätter den med din.
-w miner är namnet på min worker.

Enligt ovan så använder PhoenixMiner sin egna config.txt för att mina ETH, så jag har konfigurerat den rätt. Zil_Switcher använder också PhoenixMiners config.txt men ignorerar rader för att kunna mina ZIL. Det innebär att sådant som t.ex. -straps argument fungerar så länge dom finns med i config.txt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Från en hobby miner (2-3 GPU + CPU när XMR var värt):

Jag har under 3 års tid sett hur en kryptovaluta fallit från värd till värdelös (XMR Monero)
Jag har under 3 års tid blivit av med mina pengar från Nicehash. De har återbetalat en del.
Väldigt skum företeelse de drog ut på utbetalningen och sen sa sig blivit hackade.

Jag har under 3 års tid sett hur lönbarheten i mining svängt kraftigt och skulle avråda från att köpa på sig massa grafikkort.

Jag minar faktiskt lite igen nu. Inte nicehash utan etherium direkt. Inte svårt att sätta upp.

Tänker växla till pengar direkt, för att det är "nu" jag kan få ut pengar även om eth kan stiga i framtiden.

Var & hur växlar du dina etherium till fiat? Minar själv mot etherium med egen wallet. Började igår, så man är rätt färsk

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få ut pengar utan att skaffa sig ett nationellt ID? Revolut kräver det nu för tiden, körtkort duger inte. Annars antar jag att Binance + Revolut är rätt smidigt?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Var & hur växlar du dina etherium till fiat? Minar själv mot etherium med egen wallet. Började igår, så man är rätt färsk

Minar du mot en egen wallet utan exchange? Då blir det extra dyrt (pga ytterligare kostnader för fler överföringar). Hur som helst så kan du ju då välja valfri exchange för att växla till EUR och ta ut via SEPA-överföring. Coinbase är, vad jag vet, enda som har stöd för att ta ut pengar till PayPal.

Förhoppningsvis menar du inte att du minar mot din egna wallet för då kommer du aldrig få några pengar (om du inte har enorm tur eller riktigt jäkla rejäla hashrates). Att solo-mina mot din egna wallet kommer ge dig nästan 90 000kr om du hittar ett block, men det kommer aldrig hända.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Finns det något sätt att få ut pengar utan att skaffa sig ett nationellt ID? Revolut kräver det nu för tiden, körtkort duger inte. Annars antar jag att Binance + Revolut är rätt smidigt?

Jag använde körkort för att verifiera mig hos Binance, men jag har inte försökt ta ut pengar. Verifieringen gick dock igenom.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Minar du mot en egen wallet utan exchange? Då blir det extra dyrt (pga ytterligare kostnader för fler överföringar). Hur som helst så kan du ju då välja valfri exchange för att växla till EUR och ta ut via SEPA-överföring. Coinbase är, vad jag vet, enda som har stöd för att ta ut pengar till PayPal.

Förhoppningsvis menar du inte att du minar mot din egna wallet för då kommer du aldrig få några pengar (om du inte har enorm tur eller riktigt jäkla rejäla hashrates). Att solo-mina mot din egna wallet kommer ge dig nästan 90 000kr om du hittar ett block, men det kommer aldrig hända.

Ok, jag minar mot eu1.ethermine.org & skaffade exodus som wallet, ville mest bara få igång det.
Måste kolla upp det där med wallet lite mer, känns som att man måste gräva ner sig lite om hur den fungerar.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Ok, jag minar mot eu1.ethermine.org & skaffade exodus som wallet, ville mest bara få igång det.
Måste kolla upp det där med wallet lite mer, känns som att man måste gräva ner sig lite om hur den fungerar.

Det finns bättre guider online i både textform och på Youtube, men extremt kortfattat så finns det två olika typer av wallets:
1. En egen wallet, antingen på datorn eller speciell hårvara. Då har bara du krypteringsnycklar etc.
2. En wallet på en exchange, t.ex. Coinbase, Binance, Kraken m.fl. Exchangen har dina krypteringsnycklar.

Om du inte tänker röra din ETH på länge, och om du vill ha absolut högsta säkerhet så kan du använda dig av alternativ 1. Om du däremot har tänkt ta ut pengarna så fort som möjligt, eller om du vill använda din ETH för att växla mot BTC eller annan valuta, då bör du använda alternativ 2, dvs. mina direkt till en exchange, så att du kan växla det till EUR och ta ut, eller till någon annan krypto.

Om du använder alternativ 1 men vill ta ut pengarna så måste du betala för överföringen mellan din plånbok och en exchange. Kostnaden varierar men kan vara allt från ören till flera hundra (!!).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Är så sjukt intresserrad av crypto och varit länge, iallafall sedan 2012, har en rig på 700mh/s jag kan få tag på för 120k, dock är jag inte hajj på hur själva setupen går till med flera kort, hobbyminar på mitt 2070 nu och får typ 1000 kr i månaden efter el, tror dock crypto har en framtid och känner att detta kan vara värt en investering... så kluven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madballz:

Är så sjukt intresserrad av crypto och varit länge, iallafall sedan 2012, har en rig på 700mh/s jag kan få tag på för 120k, dock är jag inte hajj på hur själva setupen går till med flera kort, hobbyminar på mitt 2070 nu och får typ 1000 kr i månaden efter el, tror dock crypto har en framtid och känner att detta kan vara värt en investering... så kluven.

vilka kort är de i riggen?^^
Edit: känns som du kan bygga ihop en rigg med 12 3070 för strax under 100 pap, de ger c:a 720 mh/S, eller 6 3090 lär väl gå på runt 130-140kanske inte lika ekonomiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

En ASIC? Ingen vore så dum att man sätter 6st 3090 i en rigg. Dessutom lite klurigare med både nätagg och värmeutveckling.

Inte en chans att jag skulle ha betalat 120 000kr för det idag. För fyra år sedan hade jag gjort det, men då var 700MH/s något helt annat också.

Men absolut, jag känner inte till din situation och 120 000kr kanske inte är några pengar alls för dig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

1x MSI RTX 3080 Gaming X Trio (90Mh/s)
6x RTX 3060 Ti (60Mh/s)
1x Radeon VII (77Mh/s)
2x Radeon RX 5700 (55Mh/s)
2x MSI 1060 Gaming X (24Mh/s)

Permalänk
Medlem
Skrivet av madballz:

1x MSI RTX 3080 Gaming X Trio (90Mh/s)
6x RTX 3060 Ti (60Mh/s)
1x Radeon VII (77Mh/s)
2x Radeon RX 5700 (55Mh/s)
2x MSI 1060 Gaming X (24Mh/s)

Jao det hade jag nog inte betalat. som sagt du kan nog ganska lätt dra ihop ett gäng 3070's en bra bit under det priset. Kanske tar en vecka eller 2 men om du ligger i lite tror jag definitivt du kan göra det. Bara stoppa in kort allt efter de kommer in.

Permalänk
Medlem

Dags för POW med ZIL, alltid lika spännande om man får några shares under den korta tid den pågår. Det gäller att man har tur, eller har hög hashrate. Är nästan som att sitta och titta på lotto med chans att vinna några kronor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Ingen vore så dum att man sätter 6st 3090 i en rigg. Dessutom lite klurigare med både nätagg och värmeutveckling.

Jasså?

https://www.reddit.com/r/EtherMining/comments/logs03/assembly...

hehe

Permalänk
Medlem

Självklart finns det folk som gör det. Finns alltid utstickare. Mitt uttalande gällde mer specifikt just det jag svarade på och jag skulle aldrig någonsin rekommendera 6st 3090 till en nybörjade som första-rigg utan tidigare erfarenhet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Självklart finns det folk som gör det. Finns alltid utstickare. Mitt uttalande gällde mer specifikt just det jag svarade på och jag skulle aldrig någonsin rekommendera 6st 3090 till en nybörjade som första-rigg utan tidigare erfarenhet.

Nää det är klart, även om man ger 8000:- per 3070 så är det nästan 2/3 3090 för samma mh/s. Man får säkert mer tillbaks om man vill sälja dem också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Nää det är klart, även om man ger 8000:- per 3070 så är det nästan 2/3 3090 för samma mh/s. Man får säkert mer tillbaks om man vill sälja dem också.

I dagens läge, både innan priserna på krypto sjönk idag, och nu efter, så skulle jag personligen inte köpa något specifikt för mining som inte ser ut att kunna återbetalas inom 3 månader.

Jag köper ett 1080 Ti för 3500kr till, men sen får det nog vara bra för mig. Dagens läge ser ut att vara superbra, men jag skulle inte ge mig på en himla massa kort som jag gjorde under 2017.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Du har inte pass heller?

Permalänk
Medlem

Har nu kört ett tag men fortsatte av rena farten med Nicehash för att jag varit lat. Funderar dock på att gå på min ursprungliga plan att gräva ether istället. Vilken är den absolut bästa poolen för detta i er mening? Min totala förbrukning sedan jag startade denna tråd är i dagsläget 61,44kWh.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Förslag till pooler:

3. Mining Pool Hub - 0,9% poolavgift. Betalar transaktionsavgifter från hittade block. Betalar löpande ut till mining-konto. Kan därefter överföras till exchange för 0.003 ETH vid 0.0013 eller högre (0.01 exkl. avgift) för vidare växling.

Vad man kan göra på MPH är att mine:a ETH, och sen auto-växla dem till t.ex LTC. Avgifen att föra över LTC är 0.001 LTC (ung 1.5SEK). Sen föra över det till tex Kraken, och växla över till fiat. Eller ETH och sen föra över till din egen wallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plyschmannen:

Bra tänkt! Lägger till det.

Visa signatur

press nu1mlock