S20 vs s20 fe 5g vs pixel 4a

Permalänk
Medlem

S20 vs s20 fe 5g vs pixel 4a

Hej står inför ett val idag antingen köpa en s20 som aldrig är använd för 4800kr eller vänta till imorgon och köpa en s20 fe 5g som kommer kosta lika mycket.
Vet inte vilken jag ska välja vet att s20 fe har snap dragon 865 medans s20 har exonys 990
Hjälp mig välja måste ta beslut idag 👍

Permalänk
Medlem

Undvik exynos, sämre prestanda, sämre batteritid. Undvik Samsung helt om det går är min ståndpunkt. Oneplus 8T finns som alternativ för samma pris och kanske t.om billigare, visserligen lite sämre kamera men renare och bättre android upplevelse.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Undvik exynos, sämre prestanda, sämre batteritid. Undvik Samsung helt om det går är min ståndpunkt. Oneplus 8T finns som alternativ för samma pris och kanske t.om billigare, visserligen lite sämre kamera men renare och bättre android upplevelse.

Jag hade velat testa oneplus men tycker inte om kameran därför hamnade valen mellan dessa två är lite sugen på pixel 4a också

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om en pixel 4a jämfört med en s20 fe

Permalänk
Medlem

ingen som har någon synpukt på telefonerna s20 fe och pixel 4a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

ingen som har någon synpukt på telefonerna s20 fe och pixel 4a

Pixel 4a har en riktigt bra kamera, men bara 1, så ingen vidvinkel eller telephoto om det är viktigt för dig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Pixel 4a har en riktigt bra kamera, men bara 1, så ingen vidvinkel eller telephoto om det är viktigt för dig

Nja inte så viktigt det jag är ute efter är
bra kamera
Bra system
Och som håller åtminstone 2-3 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Nja inte så viktigt det jag är ute efter är
bra kamera
Bra system
Och som håller åtminstone 2-3 år

Då är Pixel 4a absolut ett alternativ

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har bara hört bra om S20 FE av mina kompisar.
Känns också på pappret som att de gjort bra uppgraderingar om man tänker batteri osv, t o m mot S20. Specilellt om den har snapdragon.
Så S20FE > S20 ifall de kostar lika.

Mot pixel vet jag inte riktigt hur de står. Läste i någon annan tråd (här eller swedroid) att pixel inte verkade gilla temperaturer under nollan.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt någon av de andra telefonerna du funderar på, men är väldigt nöjd med min Pixel 4A. Tar riktigt bra bilder, har gott och väl en dags batteritid (beror mycket på användningsmönster, men ändå), och kostar inte skjortan. Helt enkelt en mobil som är tillräckligt bra och lite till, för bra mycket mindre än de flesta telefoner idag.

Permalänk
Medlem

Vaar på elgiganten och kände på s20 fe och det kändes bra faktiskt tror det blir den 👍

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Ca1P3:

Vaar på elgiganten och kände på s20 fe och det kändes bra faktiskt tror det blir den 👍

Det är ett fint val! Om Snapdragon är viktigt för dig är det värt att tänka på att det är 5G-versionen som har ett Snapdragon-chip.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung