Tisdagshäng med redaktionen – Kenneth och Anton försöker överleva i Valheim

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Det är ju alltid en person bakom beteendet. Missförstår jag vad du menar? Det är ju vad du skriver jag läser.

I tråden diskuterar vi spelet och dess innehåll, hur det mottags av användare och upplevelsen. Vad vi tycker om det, bra eller dåligt och hur det kan förbättras. Vad vi tillsammans uppfattar som bra eller dåligt ur personliga upplevelser. Eftersom vi har olika upplevelser och smak så blir det naturligt att vi har olika åsikter. Ingen av oss har rätt för det är något högst subjektivt. Det är helt rätt att kritisera grafiken i spelet om man inte tycker om den, det är helt rätt att kritisera problematisk uppkoppling till servrar om man upplever det eller att man anser att det är begränsat innehåll och monotont. Jag bara påpekar att det inte är befogat att skriva till någon annan att vad denne gör med sin fritid antingen är sjukt eller meningslöst. Ditt ordval är inte bara olämpligt utan även direkt kränkande gentemot människor du inte känner. Och dessutom har det ingenting med varken diskussionen eller spelet att göra. Så varför?

Men herregud vad du spinner iväg.. sjukt och sjukt, det var ju som han innan skrev att det är mer ett talesätt än att jag skulle mena att de var sjuka.

Och jag ville bara förstå hur man fungerar när man spelar ett sånt här spel.. jag kan förstå om man vill fördriva tid men det finns ju, IMO, så många bättre alternativ...

Ska, trots det, testa spelet så vi får väl se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannebanco:

Fast han får väl klanka ner på det på samma sätt som andra prisar det? Jag gillar sånna här spel men tar inte illa vid mig för att någon annan inte kan förstå glädjen i det.

Själv spelade jag det i två timmar innan jag trötta dock. Ganska generiskt samla/bygga/överleva-spel är min personliga åsikt. Men jag har väl spelat lite för många sånna på sistone kanske. Mättad. Men man kanske måste komma in i det mer för att uppskatta det. Plus man borde stödja närodlat.

Jag spela dessutom solo. Jag ger det säkert en ny chans nångång i Coop.

Självklart helt fritt att tycka vad man vill, det hade jag ingenting emot. Däremot tycker jag inte det är så roligt att behöva läsa inlägg som verkar komma från hormonstinna tonåringar, oavsett vad det handlar om. Ville jag det kunde jag besöka flashback istället. Med andra ord var det argumenten och framförallt ordvalen jag störde mig på, inte just att han var negativ.

Skrivet av Gizmo_8:

Mnjaaaa... Alltså det var ju själva beteendet jag ifrågasatte ändå.. hur kan folk sitta och göra nåt så meningslöst liksom? Det är ju bättre att börja i den änden, så förstår man varför de producerar själva varan.. eller hur..?

Nu blir jag nyfiken, vem är du egentligen? Jag menar, du måste ju vara en riktigt speciell person som har ensamrätt på att bestämma vilka spel som är meningslösa.

Det är därför jag menar att du skriver lite som en hormonstinn tonåring, du har nämligen en åsikt men du har inte riktigt lärt dig ännu att andra kan tycka annorlunda och därför har du rätt och alla andra fel. Riktigt så fungerar det inte här i världen.

Roligt att du skriver Mass Effect som dina favoritspel, de är nämligen även mina favoritspel. Kan inte ens komma på något som är i närheten av lika bra.

Vad är det som gör ME meningsfullt tycker du? Är det att den har en bra story? Om det är kravet så blir genast 90 % av alla spel meningslösa så jag gissar att det är någon annan aspekt som gör det meningsfullt?

För att använda din retorik skulle jag kunna säga att ME är helt värdelöst. Dålig grafik (iaf ME1) och allt man gör är att proba planeter eller irra omkring i sin mako. För att inte tala om alla fetch-quests man gör utan någon mening.

Skrivet av Gizmo_8:

Och jag ville bara förstå hur man fungerar när man spelar ett sånt här spel.. jag kan förstå om man vill fördriva tid men det finns ju, IMO, så många bättre alternativ...

Ska, trots det, testa spelet så vi får väl se!

Finns bättre tidsfördriv än att spela datorspel och ändå gör du det. Konstigt.

Om man har så starka känslor mot ett spel som du har ser jag ingen mening med att du ska slösa tid att testa det. Du har väl gissningsvis ganska många andra spel på att spela-listan, gissningsvis även ospelade spel i ditt bibliotek. Ta något av dem istället.

Du kan klara dig undan med relativt lite trähuggande och bärplockande om allt du vill göra är att klå bossarna men då försvinner charmen med spelet om du frågar mig. Att klå bossarna är ganska tråkigt för att vara ärlig och jag tror många håller med mig. Det är resan dit som är det roliga och desto fler avstickare man tar desto roligare.