Permalänk
Avstängd

Aftonbladet har börjat del. Lyckas inte med namnet på Ian dock https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/QMqoKq/magnus-carlse....

Var lite märkligt att Magnus och Ian tilläts matchfixa finalen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Aftonbladet har börjat del. Lyckas inte med namnet på Ian dock https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/QMqoKq/magnus-carlse....

Var lite märkligt att Magnus och Ian tilläts matchfixa finalen.

Nu har jag ingen koll på reglerna vid turneringar, men det är väl egentligen inte konstigare än att erbjuda remi?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Nu har jag ingen koll på reglerna vid turneringar, men det är väl egentligen inte konstigare än att erbjuda remi?

Det skedde i finalen så det är ju lite skillnad. Har delats guld tidigare i andra sporter och även i den här turneringen togs det en del snabba remier i slutskedet av gruppspelet av taktiska skäl. Kanske skulle gjort samma med Gukesh vs Ding. Varför sitta och kämpa i en hel vecka bara ge upp och dela på guldet

Armageddon lär va tillbaks nästa år.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det skedde i finalen så det är ju lite skillnad. Har delats guld tidigare i andra sporter och även i den här turneringen togs det en del snabba remier i slutskedet av gruppspelet av taktiska skäl. Kanske skulle gjort samma med Gukesh vs Ding. Varför sitta och kämpa i en hel vecka bara ge upp och dela på guldet

Armageddon lär va tillbaks nästa år.

Rätt weird att FIDE-presidenten har mandat att ändra på reglerna, och att han är kompis med Magnus och hans farsa..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Fick en fin vinst idag.

Efter ha lirat i typ senaste året utan rating och utan att logga in så bestämde jag mig igår för att logga in och testa och spela med rankade matcher. Det har varit skönt att slippa tänka på rating och man lär sig ju och blir bättre även utan rankningen. Det känns som betydligt högre press i rankade matcher.

Men så känns det ju alltid lika kul när man lyckas besegra och uppdatera resultatet för högst rankade besegrade motståndare.

Permalänk
Medlem

Time to sacrifice [insert text]

Permalänk
Medlem

Kul att du spelade orankat i ett år Elektron, det var påhittigt och abstrakt. Men får man inte möta mest dom som är nya på schack då?

Rxe5 sen Qf6. Removal of the defender.

En sida med bra videos för nybörjare

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lemon3:

Kul att du spelade orankat i ett år Elektron, det var påhittigt och abstrakt. Men får man inte möta mest dom som är nya på schack då?

Rxe5 sen Qf6. Removal of the defender.

En sida med bra videos för nybörjare

Man skulle kunna tro att det är mest nybörjare men det känns inte så. Klart man vinner nog lite extra. Men det är bra fighter.
Speciellt som i slutet när jag spelade mest 3+2. Då är det bättre spelare än om man spelar 10min.

Men jag har förlorat massa gånger. Plus att det är skönt att kunna träna på nya öppningar utan att det kostar rating.