Kinesiska 2011-3 Moderkort, vad tros?

Permalänk
Skrivet av nikwad:

https://www.tullverket.se/sv/privat/avgifternarduhandlarfrane...

Vikt har ingen som helst påverkan, utan enbart det totala värdet på försändelsen och typ.

Med andra ord, bättre att köpa från tyskland typ

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 9800X3D, Asus Prime OC RX 9070 XT 16GB, ASRock B650I PG Lightning WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz, 4TB Crucial P3 Plus, 4TB Kingston Renegade, Fractal Terra.

SFF FFS.

Permalänk
Medlem

Deklarationsavgift kommer du nog med 99% säkerhet åka på.
Många säljare på aliexpress och ebay brukar ofta deklarera ett lägre värde på försändelsen så importmomsen och tullavgiften (om värdet överstiger 1600kr) blir lägre.
Men, om man ska vara korrekt och laglydig så har du en skyldighet deklarera det korrekta värdet och betala in eventuell mellanskillnad till tullverket. Men jag brukar "glömma" bort *hint* *hint* att göra detta.

Så de beror på, skiljer det bara några hundra lappar på priset om du köper inom Europa, då skulle jag nog hellre köpa utav den säljaren, både för att slippa eventuell smäll från tullverket/postnord och samtidigt kanske få en snabbare leverans.

Permalänk
Skrivet av nikwad:

Deklarationsavgift kommer du nog med 99% säkerhet åka på.
Många säljare på aliexpress och ebay brukar ofta deklarera ett lägre värde på försändelsen så importmomsen och tullavgiften (om värdet överstiger 1600kr) blir lägre.
Men, om man ska vara korrekt och laglydig så har du en skyldighet deklarera det korrekta värdet och betala in eventuell mellanskillnad till tullverket. Men jag brukar "glömma" bort *hint* *hint* att göra detta.

Så de beror på, skiljer det bara några hundra lappar på priset om du köper inom Europa, då skulle jag nog hellre köpa utav den säljaren, både för att slippa eventuell smäll från tullverket/postnord och samtidigt kanske få en snabbare leverans.

Fick en deal på 320 euro från tyskland för 2 st. Tror jag kör på det. Skulle vara 2500kr före moms osv från Kina. Kan tänka mig att det blir ungefär samma pris om inte mer Nu gäller det bara att hitta ett okej moderkort, gärna onboard graphics då jag kör fjärrskrivbord.

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 9800X3D, Asus Prime OC RX 9070 XT 16GB, ASRock B650I PG Lightning WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz, 4TB Crucial P3 Plus, 4TB Kingston Renegade, Fractal Terra.

SFF FFS.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara ipmi över ethernet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

För att det är vanliga konsument moderkort? Som inte har en bmc krets.

Eller menar du att han ska leta efter moderkort med stöd för ipmi?

Permalänk
Skrivet av Daniel75:

Löste det så för mig med hamachi och vanliga fjärrskrivbordsappen i windows, så jag o polare kan styra den nuvarande servern med ett visuellt interface liksom. Det är ju det Supermicro X9DR3-LN4F+ kortet jag köpte av dig, det har ipmi, men jag löste det på det viset ändå. Den ansluter till hamachi efter varje uppstart innan någon ens är inloggad, för endast då kan man fjärrstyra den, går inte om man är inloggad på servern lokalt

Visa signatur

SFF FFS.

Permalänk
Medlem

Teamviewer är enkelt med som alternativ. Bra att det ordnade sig.

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Där kan vi snacka om att "köpa grisen i säcken" du måste va beredd på att du kan förlora pengarna.

Kan förresten säga att servern kört snart konstant bara någon vecka efter denna tråden startades, det är inte så mycket "grisen i säcken" mer verkar det som

Visa signatur

SFF FFS.