Permalänk
Medlem

Lian Li O11 mini custom loop

Jag tänkte dela mitt resultat från mitt nuvarande bygge. Den kommer se ut såhär en viss tid framöver! Jag kommer uppdatera med nya och bättre bilder.

Lian Li PC-O11 Dynamic Mini
ASUS ROG CROSSHAIR VIII IMPACT X570
AMD Ryzen 9 5900X
EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA
G.Skill Trident Z RGB Series (2x8GB) @ 3800 cl15
Corsair SF750 750W 80+ Platinum

EK-CoolStream RAD SE 360
EK-CoolStream RAD PE 360
Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper X-Flow 240mm
EK-Quantum Kinetic TBE 200 D5
EK-Quantum Velocity Nickel + Plexi
EK-Quantum Vector FTW3 Nickel + Plexi

Time Spy resultat: 18815
https://www.3dmark.com/spy/19805866

Besök galleriet här

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Snyggt! Var lite fundersam hur du dragit slangen till sidoradiatorn men såg att det var en X-Flow nu. Har en snarlik build fast i vanliga O11D med en slang dragen bakom moderkortsplåten.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Snyggt! Var lite fundersam hur du dragit slangen till sidoradiatorn men såg att det var en X-Flow nu. Har en snarlik build fast i vanliga O11D med en slang dragen bakom moderkortsplåten.

Tackar!

Anslutningen i botten av x-flow radiatorn var lite problematisk, när jag satt och planerade så trodde jag att det skulle finnas mängder av plats. Men det visade sig vara väldigt trångt. Jag hade tänkt att montera in drain ventilen där, men jag får försöka fundera ut någon ny position för den...

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk

Snyggt! Jävlar med tjocka radiatorer du ändå fått plats med i det lilla chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Snyggt! Jävlar med tjocka radiatorer du ändå fått plats med i det lilla chassit

Tackar!

Det finns inte mycket plats kvar längre! Det hade nog gått att köra en tjockare radiator i botten, men då kan jag inte köra med en 200 mm reservoar till Kinetic TBE D5. Det känns som att jag sett flera bygga med en FLT res, eller DDC pump+res. Men har ännu inte sett någon med denna konfiguration i ett Lian Li o11 mini.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nice
But your not alone!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Snyggt! sitter själv och knåpar med att bygga min första customloop i ett vanligt dynamic o-11 chassi, har också 3080 ftw3 ultra, och var helt säker på att jag var tvungen att vertikalmontera det, tills jag såg ditt bygge, det verkar ju faktiskt få plats att bara trycka in det med ett Ek block på och ändå få på glasskivan? @Le9

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Snyggt! sitter själv och knåpar med att bygga min första customloop i ett vanligt dynamic o-11 chassi, har också 3080 ftw3 ultra, och var helt säker på att jag var tvungen att vertikalmontera det, tills jag såg ditt bygge, det verkar ju faktiskt få plats att bara trycka in det med ett Ek block på och ändå få på glasskivan? @Le9

Jag hade ett vanligt o11 innan mini. o11 Mini är lite bredare än det vanliga chassit. Grafikkortet går in i vanliga o11, men pci kablarna ligger emot glaset så det inte går att stänga glaset. Jag löste det genom att köpa 180graders adapter till grafikkortet för pci kablarna. Finns på amazon! Jag har bytt till denna lösning på min o11 mini också. blev faktiskt mycket snyggare. Ska se om jag kan lägga upp en bild på det.

Lycka till med ditt bygge!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Le9:

Jag hade ett vanligt o11 innan mini. o11 Mini är lite bredare än det vanliga chassit. Grafikkortet går in i vanliga o11, men pci kablarna ligger emot glaset så det inte går att stänga glaset. Jag löste det genom att köpa 180graders adapter till grafikkortet för pci kablarna. Finns på amazon! Jag har bytt till denna lösning på min o11 mini också. blev faktiskt mycket snyggare. Ska se om jag kan lägga upp en bild på det.

Lycka till med ditt bygge!

Jaha okej! Om du har lust och vill får du gärna länka till de adaptrarna

Tack så mycket!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jaha okej! Om du har lust och vill får du gärna länka till de adaptrarna

Tack så mycket!

Exakt dom jag använde fanns ej kvar. Men det är av denna typ: 180 pcie adapter Amazon

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Le9:

Exakt dom jag använde fanns ej kvar. Men det är av denna typ: 180 pcie adapter Amazon

Tack för det!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Håller på att skissa på en liknande bygge, 3 rads i en O11 mini, så har kollat mycket på dina bilder för inspiration och för att se vad som får plats eller inte

En snabb fråga:
Hur mycket utrymme du har mellan mellan minnet och toppfläktarna? Ser ut som det bara är någon millimeter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

Snyggt.
Håller på att skissa på en liknande bygge, 3 rads i en O11 mini, så har kollat mycket på dina bilder för inspiration och för att se vad som får plats eller inte

En snabb fråga:
Hur mycket utrymme du har mellan mellan minnet och toppfläktarna? Ser ut som det bara är någon millimeter?

Precis som du gissade är det enbart någon mm eller mindre mellan minnet och toppfläktarna. Så det är väldigt tajt!

Jag hoppas ditt bygge går bra! Bara att skicka ett meddelande om du har några andra frågor!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum