Permalänk
Medlem

Blackscreen

Hej! Jag har haft problem med min dator i några dagar nu. Jag får blackscreen när jag spelar CS, men när jag får det går mina fläktar igång och den som låter mest är grafikkortsfläkten. Men jag hör fortfarande ljudet till spelet och kan fortfarande klicka på knappar till spelet.

Är det någon som kan hjälpa mig med mitt problem?

Min dator är rätt så dålig så ifall det inte finns en simpel lösning på detta så kommer jag köpa en ny.

Jag har en ASUS, geforce 1060, 6gb ram. i5a. 8gb ram.

Permalänk
Medlem

Detta kan tyda på att du behöver uppdatera drivrutinerna för ditt grafikkort. Hade ett liknande problem på min gamla dator, också med en 1060 6GB. Det är viktigt att veta exakt vad det är för modell av 1060 du har för att kunna ladda ned drivrutinerna.

Visa signatur

Kreff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallissimo:

Detta kan tyda på att du behöver uppdatera drivrutinerna för ditt grafikkort. Hade ett liknande problem på min gamla dator, också med en 1060 6GB. Det är viktigt att veta exakt vad det är för modell av 1060 du har för att kunna ladda ned drivrutinerna.

Jag har uppdaterat till de senaste drivrutinerna redan. Eller vilka drivrutiner tänker du på? Är så dålig med datorer, spelar bara... jag får notis på min geforce att jsg behöver uppdatera så gör jag det

Permalänk
Medlem

Vad har du för PSU? Är den för låg watt så kanske den inte klarar av ditt system? Inte väldigt sannolikt dock

Ditt grafikkort kanske överhettas? Ladda ned Msi Afterburner och skicka en bild på din temperatur när du spelar

Kan det kanske vara en trasig HDMI/DP kabel?

Skadad ethernet kabel (såg någon på reddit som fick blackscreen av det)

Är ingen expert kring detta men är ganska säker på att detta kan vara några fel

Visa signatur

Kreff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallissimo:

Vad har du för PSU? Är den för låg watt så kanske den inte klarar av ditt system? Inte väldigt sannolikt dock

Ditt grafikkort kanske överhettas? Ladda ned Msi Afterburner och skicka en bild på din temperatur när du spelar

Kan det kanske vara en trasig HDMI/DP kabel?

Skadad ethernet kabel (såg någon på reddit som fick blackscreen av det)

Är ingen expert kring detta men är ganska säker på att detta kan vara några fel

Hej! Tsck för du är så hjälpande. Jag har redan laddat ner den och kommer inte högre än 57 grader när jag spelar CS. Ska gå och köpa en ny kabel och se ifall det blir någon skillnad.