Permalänk
Medlem

Asus Zenbook utan ljud

Hej
Fick till mej en Asus Zenbook (UX31A) med död SSD. Har bytt ut den men var ju tvungen att installera allt själv då det inte gick att återställa. hursom så blev det windows 10 jag hade tillgång till just nu för att se att den fungerar. Och det gör den förutom att den inte hittar ljudenhet. går inte att välja nått alternativ på ljud. Det är bara blankt och rött kryss. Har provat alla drivrutiner jag kan hitta utan resultat.Men iom att det inte är orginal installationen så funderar jag på om det är nått som kan saknas innan jag går på och tror det är något fysiskt fel. Nån som har tips och erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Broderns elldre asus rog g75 fick ljudproblem (och annadra problem med) när han bytte från win7 64 till win10 64. Ljudet fans men basen (hadde 2.1 system) försvan. Så tillslut tröttnade vi och bytte tillbaka, och då märkte vi att första variationen (fans en uppdaterad) av ljuddrivrutinen var den som fungerade bäst. 😑

Så innan du ger upp, se om du kan få orginal operativsystemet först.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.