Tävling: Lek med Inets nya logotyp och vinn ett Geforce RTX 3070

Permalänk
Medlem

Första versionen, fler versioner med olika färger,ljussättning och vinklar kommer inom kort.

Permalänk

Här kommer mitt bidrag:

Permalänk
Medlem

Svart

Vit

Process: Logotyper från https://www.inet.se/info/180/logotyper, Färgprofiler (RGB) från https://www.rfsl.se/wp-content/uploads/2015/12/RFSL_GrafiskPr..., Arbete i Paint.Net magic wand/copy/paste/fill i lite olika lager

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk

Mitt bidrag! Tänker mig gulagen från Warzone!
Använde mig av ganska mörka färger för personligen gillar jag inte bakgrunder som pajar ögonen ^^

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om bildbehandlingsprogram liknande paint, eller andra som är relativt lätta att använda skulle uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

Någon som kan tipsa om bildbehandlingsprogram liknande paint, eller andra som är relativt lätta att använda skulle uppskattas!

Krita. Det är ett steg upp från paint men ett steg ned från GIMP i svårighetsgrad.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Krita. Det är ett steg upp från paint men ett steg ned från GIMP i svårighetsgrad.

Tackar! Ska kolla in de 2.

Permalänk

testade med lite olika varianter, vet inte vilken jag gillar bäst

(edit: bytte ut komprimerade imgur länkarna mot lossless versioner)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

Sedan är det väldigt lätt att bara googla för saker till gimp också. Omöjligt med gimp på egen hand, men relativt enkelt mha internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Sedan är det väldigt lätt att bara googla för saker till gimp också. Omöjligt med gimp på egen hand, men relativt enkelt mha internet.

Lite smått farligt att googla efter "gimp" dock.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

När Inet har tagit över världen. Prepare to praise the Inet logo!

Praise the Inet Logo!

Permalänk

Blev väl sådär...

Permalänk
Medlem

Lite smått farligt att googla efter "gimp" dock.

Är det nåt NSFW som dyker upp eller? Inget speciellt för mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Vill inte vara sådan, men det är lite lustigt att det flödar in nya medlemmar när tävlingar som dessa dyker upp. Det är helt klart riktigt duktiga medlemmar förvisso och jag välkomnar dessa med öppna armar, men jag känner även att vi andra som har varit medlemmar här i flera år får "slåss" med dem som registrerar enbart när tävlingar dyker upp när SweClockers är så mycket mer än bara det.

Opopulär åsikt kanske, men känner även lite likadant med dem som bara utnyttjar våran schyssta marknad för att potentiellt kränga vidare på andra marknader för vinst bland annat.

Inget personligt mot er som är med nu, detta är mest bara vad jag känner rent generellt genom åren som jag har hängt här.

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk

Jag satt hela dagen igår och lekte runt i Blender, så har några fler förslag nu

Några ganska minimalistiska ljusa varianter:

Min favorit:

Gjorde en bild med mer kontrast & varmare färgton - inte det jag personligen den stil jag brukar ha som bakgrundsbild, men men.

Och så lite annan stil:

Visa signatur

Intel Core i7 7700
ASUS STRIX-GTX1060 -O6G
Corsair 2x8GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX

Permalänk
Medlem

Kan laddas ner här https://www.deviantart.com/lordsqueak/art/Inet-2021-880290155

----

Och bara för att ... en animerad version (dock bara 1080p ,, blir lite för stor annars) som kan laddas ner från https://www.deviantart.com/lordsqueak/art/Inet-2021-880290343

Gjort helt i Photoshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Vill inte vara sådan, men det är lite lustigt att det flödar in nya medlemmar när tävlingar som dessa dyker upp. Det är helt klart riktigt duktiga medlemmar förvisso och jag välkomnar dessa med öppna armar, men jag känner även att vi andra som har varit medlemmar här i flera år får "slåss" med dem som registrerar enbart när tävlingar dyker upp när SweClockers är så mycket mer än bara det.

Opopulär åsikt kanske, men känner även lite likadant med dem som bara utnyttjar våran schyssta marknad för att potentiellt kränga vidare på andra marknader för vinst bland annat.

Inget personligt mot er som är med nu, detta är mest bara vad jag känner rent generellt genom åren som jag har hängt här.

Ptja, ju fler bidrag desto bättre? Det är väl ändå medlemmarna som röstar fram vinnaren i slutändan.
Jag skriver aldrig här men har läst nyheter och forumet dagligen senaste ~20 åren även fast kontot bara är 14 år gammalt, extra kul att kolla dessa grafik-trådar och ofta vill jag delta men tänker lite som du, folk kanske lackar ur om man enbart dyker upp i grafiktävlingar... Började dock med ett bidrag den här gången och hoppas hinna klart i tid )

Visa signatur

Phanteks enthoo pro 2 server edition - Asus ProArt B650-CREATOR - AMD Ryzen 9 9950X - Thermalright Peerless Assassin 120 - Kingston 128GB DDR5 5200MHz - Gainward 4090 - Corsair RM1000x - Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB -Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - 4x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB - Dell 27" UltraSharp U2724D IPS Black QHD 120

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Inte här för att tävla men fan va tråkig den nya loggan är, saknar bara den gamla när jag ser det här.

Jag antar att inet vill byta prägel.

Den gamla logotypen kan man känna är mer mänsklig och personlig.
Den nya logotypen står för opersonlig elektronisk effektivitet och automation.

Permalänk
Medlem

Här kommer min första bidrag:

https://imgur.com/2I3BF6c

https://imgur.com/YnzIBQt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixel8:

Ptja, ju fler bidrag desto bättre? Det är väl ändå medlemmarna som röstar fram vinnaren i slutändan.
Jag skriver aldrig här men har läst nyheter och forumet dagligen senaste ~20 åren även fast kontot bara är 14 år gammalt, extra kul att kolla dessa grafik-trådar och ofta vill jag delta men tänker lite som du, folk kanske lackar ur om man enbart dyker upp i grafiktävlingar... Började dock med ett bidrag den här gången och hoppas hinna klart i tid )

Mjo, ingen aning helt ärligt då jag känner att denna frågan kan vara svårdiskuterad och inget jag egentligen vill grotta ner mig alldeles för djupt i.

Just i ditt fall så känner jag att du absolut är "kvalificerad". Även om du inte är lika aktiv nu som du var förut så har du ändå varit engagerad i våran gemenskap och bidragit, inte minst att du har varit medlem i väldigt många år. Inte super ofta att jag skriver inlägg heller just, jag lutar mest åt lurker-hållet i mitt fall

Visa signatur

Processor: Ultra 7 265K · Moderkort: MSI MAG Z890 Tomahawk Wi-Fi
Grafikkort: GB RTX 5070 Ti GOC @ +300/+2000 · Ram: 96GB @ 5600MHz

Misc-PC: i5-6500 · - · 16GB 2133MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleves:

Mjo, ingen aning helt ärligt då jag känner att denna frågan kan vara svårdiskuterad och inget jag egentligen vill grotta ner mig alldeles för djupt i.

Just i ditt fall så känner jag att du absolut är "kvalificerad". Även om du inte är lika aktiv nu som du var förut så har du ändå varit engagerad i våran gemenskap och bidragit, inte minst att du har varit medlem i väldigt många år. Inte super ofta att jag skriver inlägg heller just, jag lutar mest åt lurker-hållet i mitt fall

Förstår hur du tänker, ingen idé att grotta ner sig i det.

Jag har nog inte bidragit med någonting förutom ett par miljoner sidvisningar som genererat annonsintäkter

Gör ett bidrag vettja.

Visa signatur

Phanteks enthoo pro 2 server edition - Asus ProArt B650-CREATOR - AMD Ryzen 9 9950X - Thermalright Peerless Assassin 120 - Kingston 128GB DDR5 5200MHz - Gainward 4090 - Corsair RM1000x - Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB -Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - 4x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB - Dell 27" UltraSharp U2724D IPS Black QHD 120

Permalänk
Medlem

Bilden avbildad från i*net. Gjort en del elektroniska och molekylära redigeringar i paint. Vi lever i den här situationen nu. Botar tar över det tråkiga arbetet i allt större grad. Vi människor kan istället fokusera på livet.

Permalänk
Datavetare

Kan i princip inget om bildredigering, så här är ett 10 minuters hack i UE4 som man rent teoretiskt kan använda som bakgrund

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Naturen är vacker på mikro nivå! Bakgrund; PVD växta Aluminium kristaller avbildad i SEM (15kV SE-mode). Varje kristall är ca 30 µm.

Permalänk

Valde att inte färdigställa denna. Den kanske kan uppfattas som rolig av vissa men kändes inte som något som kan vinna. Delar hur som:

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Snacka om ett gyllene ögonblick att göra något roligare med den!

Grejen är väl den att det är svårt, då Dr Inet är så sjukt väl inarbetat hos oss kunder, Dr Inet är Inet... så varför byta överhuvudtaget känner jag som trogen kund.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

jag måste ju säga att många bilder som är upplagda är riktigt kreativa, med tanke på trött nya loggan är och svår att göra något med.
även om många är bra så blir de ändå inte bra pga nya logga.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.