Linus Tech Tips unboxar uppgraderingsbar laptop

Permalänk
Medlem

Linus Tech Tips unboxar uppgraderingsbar laptop

Vad tror ni, är det en fluga?

Permalänk
Medlem

Fluga vet jag inte, tror på konceptet men däremot att det kommer ta år innan det slår på allvarjsg gillar dock designen och stilen på Panasonic Toughbooks mer:

Och nej jag skojar inte 🙂 Är nåt med den betydligt mer industriella och råa designen i just deras Toughbook serier som lockar. Sen att dom kostar betydligt mer är en sak vi inte behöver gå in alltför mycket på 😆

Permalänk
Medlem

Jag tror verkligen inte att "Right to repair", DIY - laptops är en fluga, snarare en asskön frisk fläkt i ett annars rätt mögigt/låst laptop-träsk! Däremot är det väl alltid en risk med ett startup, älskar däremot idén

Skulle vara kul att prova men verkar ej som de shippar till Sverige i nuläget enl deras site

Någon som vet om det finns en europeisk tillverkare av laptops i samma kategori?

Permalänk
Medlem

https://frame.work/. Inte världens snabbaste sajt. Inte lätt när man blir uppmärksammad av Linus. "Framework is undergoing maintenance right now."

"We haven’t opened ordering in your region yet"

"we’ve also tested for compatibility with common Linux distributions and will be publishing guides on using them"

Någon dag kanske det blir intressant.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant och hade gärna köpt om det garanterat kommer finnas gott om support för nya moduler. Risken finns att fler tycker likadant och att det på så sätt blir en ond cirkel av det.

Permalänk
Medlem

Som andra sade så verkar de inte skeppa hit än, och för tillfället verkar det bara vara 13"are som man kan beställa? Dock verkligen läckert, inte speciellt farligt pris heller så det här är helt klart något jag hade kunnat tänka mig som nästa laptop