Permalänk
Medlem

Asus AC88U tappar klienter

Senaste stabila mjukvaran var FW_RT_AC88U_300438520631 där är min klientlista stabil ex 15st anslutna .
När jag kollar på klientlistan så hoppar den förbrillt och håller inte kontakten konstant med mina enheter typ 15-10-5-15-8-2-10osv.
Nu från idag kör jag med senaste merlin men verkar vara likadant. Det har inte gått prata ex på WhatsApp för den klipper och återansluter.
Det har ju tillkommit lite sedan 300438520631 så min fråga är är det några inställning jag missat som jag ska göra.
Har 2 st och båda beter sig lika dant. Asus säger lämna in på rep och när jag sa att dom funkar bra med gammal mjukvara svara dom kör på den då

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroat:

Senaste stabila mjukvaran var FW_RT_AC88U_300438520631 där är min klientlista stabil ex 15st anslutna .
När jag kollar på klientlistan så hoppar den förbrillt och håller inte kontakten konstant med mina enheter typ 15-10-5-15-8-2-10osv.
Nu från idag kör jag med senaste merlin men verkar vara likadant. Det har inte gått prata ex på WhatsApp för den klipper och återansluter.
Det har ju tillkommit lite sedan 300438520631 så min fråga är är det några inställning jag missat som jag ska göra.
Har 2 st och båda beter sig lika dant. Asus säger lämna in på rep och när jag sa att dom funkar bra med gammal mjukvara svara dom kör på den då

Var i påskas jag meckade sist med mina ASUS-enheter (Två AX58-någonting), såg i inställningarna då att det fanns ett "miljöläge", dvs. energisparläge. Slog givetvis av detta, slår alltid av energispar på allt av IT jag har, och har inga problem.

Kolla om nya mjukvaran har någon inställning för "energispar", slå av det i så fall. Routern släpper antagligen klienter i energisparläge om inte trafik pågår kontinuerligt. Den går i någon form av viloläge. Har antagligen något med EUs hårdare energisparkrav att göra. Jag gissar vilt här nu, men kanske kan vara något du kan kolla upp.

Köra gammal programvara (firmware) känns inte jättekul, speciellt om det finns säkerhetshål..

Permalänk
Medlem

Den är inte i något eco läge. Finns det verkligen ingen som kan hjälpa mig?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du har fått svar. Lämna in den på garanti/service förutsatt att du kan, annars RMA:a den.

Permalänk
Medlem

När man läser på forumet ang merlin så verkar det vara gamla grejor som ligger kvat.Total återställning Sen Hard reset sen i i configen igen totalreset eedan hard reset Ny ssid och helt nytt lösenord och det ska vara löst