Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

För ALLA köper ju spelet via steam. De där siffrorna säger ju inte mycket.

Hahahahaha point taken. Kör Origin när det gäller Battlefield. Finns inga direkta siffror där, men kan lova att det är mer spelare via Origin än Steam.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

@Solanum95
Steam utgör ~20% av den totala spelarbasen, konsoler inkluderat, vilket ger en väldigt god insikt i situationen. Så tvärt om, dessa siffror säger väldigt mycket. Med en så stor urvalsgrupp finns det ingenting som tyder på att det skulle se annorlunda ut på övriga plattformar - om något är situationen värre där, då spelet är dyrare på Xbox och Playstation.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Battlefield sedan det första släpptes och har äntligen fått pröva på 2042 i dagarna.

Besvikelsen är enorm, detta är överlägset det sämsta BF någonsin, totalt skräp. Jag trodde BF V var en bottenpunkt, men tydligen så har Dice och EA valt att gå 100% woke och därmed 100% broke.

Vilket skämt och vilken tragisk spillra av sitt forna jag denna spelstudio har blivit.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag har spelat Battlefield sedan det första släpptes och har äntligen fått pröva på 2042 i dagarna.

Besvikelsen är enorm, detta är överlägset det sämsta BF någonsin, totalt skräp. Jag trodde BF V var en bottenpunkt, men tydligen så har Dice och EA valt att gå 100% woke och därmed 100% broke.

Vilket skämt och vilken tragisk spillra av sitt forna jag denna spelstudio har blivit.

Mvh

Är det verkligen där skon klämmer att det är woke? Och på vilket sätt är det ens woke, för att du kan spela som kvinna?

Jag själv tycker mkt om bf serien och har spelat av och till sedan 1942 men att 2042s problem är att vara woke är en intressant take med alla tekniska och gameplaymässiga problem det haft (de har fixat breakthrough punkterna) och fortfarande har (krascher, loadouts som inte sparas). Sedan känns det som folk använder woke för alltifrån att motsätta sig använda n ordet eller dylikt till att typ erkänna mänsklig klimatpåverkan.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Är det verkligen där skon klämmer att det är woke? Och på vilket sätt är det ens woke, för att du kan spela som kvinna?

Jag själv tycker mkt om bf serien och har spelat av och till sedan 1942 men att 2042s problem är att vara woke är en intressant take med alla tekniska och gameplaymässiga problem det haft (de har fixat breakthrough punkterna) och fortfarande har (krascher, loadouts som inte sparas). Sedan känns det som folk använder woke för alltifrån att motsätta sig använda n ordet eller dylikt till att typ erkänna mänsklig klimatpåverkan.

Haha håller med, vadå spelet är "woke"? Att woke skulle vara något negativt fattar jag inte.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeig:

Jag har spelat Battlefield sedan det första släpptes och har äntligen fått pröva på 2042 i dagarna.

Besvikelsen är enorm, detta är överlägset det sämsta BF någonsin, totalt skräp. Jag trodde BF V var en bottenpunkt, men tydligen så har Dice och EA valt att gå 100% woke och därmed 100% broke.

Vilket skämt och vilken tragisk spillra av sitt forna jag denna spelstudio har blivit.

Mvh

Hänger inte heller med på vad som är "woke" i BF2042.

Ingen försämring de gjort hänger ihop med begreppet woke för mig iaf.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Vad är det som är wokkat i bf2042? Vilken map? Jag gillar wook mycket gottegottigt.

Visa signatur

Jag kom, jag såg, jag fick panik och sprang.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Arditi:

@Solanum95
Steam utgör ~20% av den totala spelarbasen, konsoler inkluderat, vilket ger en väldigt god insikt i situationen. Så tvärt om, dessa siffror säger väldigt mycket. Med en så stor urvalsgrupp finns det ingenting som tyder på att det skulle se annorlunda ut på övriga plattformar - om något är situationen värre där, då spelet är dyrare på Xbox och Playstation.

Resterande 80% då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Resterande 80% då?

Origin 75+ %
Steam ~ 20 %
Epic <5 %

*visslar*

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pistvakt83:

Vad är det som är wokkat i bf2042? Vilken map? Jag gillar wook mycket gottegottigt.

Gamgubben var tvungen att googla woke. Så den här snubben tycker att 2042 är dåligt för att det finns kvinnliga soldater? Wow.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Gamgubben var tvungen att googla woke. Så den här snubben tycker att 2042 är dåligt för att det finns kvinnliga soldater? Wow.

Dagens...

Finns förövrigt i Battlefield 1 och V med.. karaktärer..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Dagens...

Finns förövrigt i Battlefield 1 och V med.. karaktärer..

Ja, jag var ärligt emot det i just dom spelen av principen att kvinnor i regel inte fanns vid frontlinjen under WW1/2. Men i dagens militär är dom där i allra högsta grad.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Ja, jag var ärligt emot det i just dom spelen av principen att kvinnor i regel inte fanns vid frontlinjen under WW1/2. Men i dagens militär är dom där i allra högsta grad.

Körde väldigt mkt med Ilse i Battlefield V.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Min syn på "woke" i detta sammanhang (BF 2042 fail) är att saker och ting skall vara lagom, ej kränkande eller stötande, ingen tävlan, alla ska kunna vinna, ingen ska känna sig dålig, brist på identitet i den meningen i att vi som unika som spelare suddas bort till förmån för ovanstående, jag åsyftade varken kön eller hudfärg.

När det gäller BF 2042 så syftar jag främst på bristen av realism, känslan av den brutalitet och fasa som krig faktiskt är, och den medelmåttighet och vilja att passa allt och alla som genomsyrar spelet.

Ex. efter en match när karaktärerna skall yppa någon generisk grej i stil med "that was fun", eller avsaknaden av spelarlista där man kan se antal kills etc live.

Jag förstår att EA endast ser $$$ och vill göra om BF till en mix mellan Fortnite och Warzone, men det blir i slutändan endast en vedervärdig sörja utan riktning.

De borde ha fokuserat på vad kärnan av BF är, förstörbara miljöer, stora slag, fordon och totalt krig.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Min syn på "woke" i detta sammanhang (BF 2042 fail) är att saker och ting skall vara lagom, ej kränkande eller stötande, ingen tävlan, alla ska kunna vinna, ingen ska känna sig dålig, brist på identitet i den meningen i att vi som unika som spelare suddas bort till förmån för ovanstående, jag åsyftade varken kön eller hudfärg.

När det gäller BF 2042 så syftar jag främst på bristen av realism, känslan av den brutalitet och fasa som krig faktiskt är, och den medelmåttighet och vilja att passa allt och alla som genomsyrar spelet.

Ex. efter en match när karaktärerna skall yppa någon generisk grej i stil med "that was fun", eller avsaknaden av spelarlista där man kan se antal kills etc live.

Jag förstår att EA endast ser $$$ och vill göra om BF till en mix mellan Fortnite och Warzone, men det blir i slutändan endast en vedervärdig sörja utan riktning.

De borde ha fokuserat på vad kärnan av BF är, förstörbara miljöer, stora slag, fordon och totalt krig.

Mvh

Aha, ja den motiveringen köper jag bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Min syn på "woke" i detta sammanhang (BF 2042 fail) är att saker och ting skall vara lagom, ej kränkande eller stötande, ingen tävlan, alla ska kunna vinna, ingen ska känna sig dålig, brist på identitet i den meningen i att vi som unika som spelare suddas bort till förmån för ovanstående, jag åsyftade varken kön eller hudfärg.

När det gäller BF 2042 så syftar jag främst på bristen av realism, känslan av den brutalitet och fasa som krig faktiskt är, och den medelmåttighet och vilja att passa allt och alla som genomsyrar spelet.

Ex. efter en match när karaktärerna skall yppa någon generisk grej i stil med "that was fun", eller avsaknaden av spelarlista där man kan se antal kills etc live.

Jag förstår att EA endast ser $$$ och vill göra om BF till en mix mellan Fortnite och Warzone, men det blir i slutändan endast en vedervärdig sörja utan riktning.

De borde ha fokuserat på vad kärnan av BF är, förstörbara miljöer, stora slag, fordon och totalt krig.

Mvh

Tänk nu på att dom har ett annat spel som ligger i vassen och lurar, så 2042 är bara ett litet mellanspel. Många trodde att 2042 skulle vara BC3, men så var det ju inte. Själv har jag inte direkta problem med 2042 förutom OP Bolte och att man blir snipad genom rutorna alldeles för lätt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Resterande 80% då?

Övriga procent är Origin och samtliga generationer av Xbox/Playstation kombinerat. Hur dessa är fördelade vet jag inte; siffran kommer från Tom Henderson som delger industri-information på Twitter.

https://mobile.twitter.com/_Tom_Henderson_/status/14732635441...

Sett som rent statistiskt urval är det dock oerhört talande - men det kan å andra sidan vem som helst som spelat BF2042 understryka.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Övriga procent är Origin och samtliga generationer av Xbox/Playstation kombinerat. Hur dessa är fördelade vet jag inte; siffran kommer från Tom Henderson som delger industri-information på Twitter.

https://mobile.twitter.com/_Tom_Henderson_/status/14732635441...

Sett som rent statistiskt urval är det dock oerhört talande - men det kan å andra sidan vem som helst som spelat BF2042 understryka.

Så med andra ord kan vi ta antalet spelare via Steam med en nypa salt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Mina 5 cent som gammal BF spelare.
Vill bara börja med att säga att jag har roligt när jag spelar det och kommer fortsätta ge det en chans.
MEN, det finns saker som jag inte gillar, dels att det är skit optimerat, jag kan köpa att man ändrat så man ej kan se K/D i slutet av matchen för att få folk att spela objektiven, men då måse man väll lägga till MVP ribbons för bästa squad mest revives mest supplies etc..

spelmässigt är det mycket som inte fungerar ibland kan man inte hoppa ur fordon speciellt MAV och helikoptrar, ibland när man hoppar ut fordon kan jag ej sikta vertikalt längre på en stund, ibland kan man inte längre hoppa eller lägga sig ner.

Det känns lite som dem ska uppfinna hjulet varje gång dom ska göra ett nytt BF varför fortsätter dom ej bara på det dom redan har.
Sen är det svårt att möta nya lagkamrater att spela vidare med imed man byter server varje gång. ibland får man behålla sina squad mates och ibland nya.
VOIP borde finnas.... iaf för squads speciellt när man spelar med folk som lirar på konsol.
jag hoppas även 64players servrarna får stanna iaf tills spelet flyter bättre.

Är någon sugen på att lira får ni gärna lägga till mig jag kommer fortsätta harva på.

Spoix90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoix1:

Mina 5 cent som gammal BF spelare.
Vill bara börja med att säga att jag har roligt när jag spelar det och kommer fortsätta ge det en chans.
MEN, det finns saker som jag inte gillar, dels att det är skit optimerat, jag kan köpa att man ändrat så man ej kan se K/D i slutet av matchen för att få folk att spela objektiven, men då måse man väll lägga till MVP ribbons för bästa squad mest revives mest supplies etc..

spelmässigt är det mycket som inte fungerar ibland kan man inte hoppa ur fordon speciellt MAV och helikoptrar, ibland när man hoppar ut fordon kan jag ej sikta vertikalt längre på en stund, ibland kan man inte längre hoppa eller lägga sig ner.

Det känns lite som dem ska uppfinna hjulet varje gång dom ska göra ett nytt BF varför fortsätter dom ej bara på det dom redan har.
Sen är det svårt att möta nya lagkamrater att spela vidare med imed man byter server varje gång. ibland får man behålla sina squad mates och ibland nya.
VOIP borde finnas.... iaf för squads speciellt när man spelar med folk som lirar på konsol.
jag hoppas även 64players servrarna får stanna iaf tills spelet flyter bättre.

Är någon sugen på att lira får ni gärna lägga till mig jag kommer fortsätta harva på.

Spoix90

Du är on point med mycket. Hade kul de 18h jag spelade innan jag gjorde refund, men valde att inte supporta den här nya hjulet de skapat.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Du är on point med mycket. Hade kul de 18h jag spelade innan jag gjorde refund, men valde att inte supporta den här nya hjulet de skapat.

ja tråkigt du slutade, men hoppet är väll det sista som överger en. BFV var riktigt bra spel tyvär förstördes det av en så enkel sak som man inte kunde fixa ett anti cheat.. samt släppte man att uppdatera det aldeless för snabbt och bara gav upp, för att fokusera på BF2042 dom hade aldrig varit så här bra i tidsplanen någonsin med ett battlefield sades det. sen när spelet släpptes så spelar man en open BETA, som vanligt. Dice/Ea får fullt upp med att släcka bränder i ofärdiga spel så dom inte hinner skapa nytt content banor vapen säsonger osv så tröttnar folk och slutar dels på att spelen inte fungerar sen att det aldrig kommer nya banor, kampanjer osv.

även veckomissions dom gjort nu är ju för dåligt man klarar det på 1 match.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Så med andra ord kan vi ta antalet spelare via Steam med en nypa salt.

Självfallet, eftersom ingen digital plattform redovisar antalet sålda spel offentligt - därför är insider-information alltid intressant. Däremot ser jag ingen anledning till att tvivla på den siffran; dels eftersom Steam är den näst största digitala butiken (sett till antalet registrerade konton) efter Epic (~120 miljoner mot ~230 miljoner) och dels för att det faktiskt går att uppskatta hur många spel som säljs via Steam.

Eftersom Epic är spelplattformarnas motsvarighet till ett U-land, och Origin går så dåligt att de slutat redovisa antalet användare, finns det bara uppskattade siffror från Steam att tillgå för oss lekmän - men om man är väldigt generös och säger att var tolfte köpare lämnar en recension innebär det att nästan en miljon exemplar sålts på Steam - givet att 4,2 miljoner exemplar sålts globalt den första veckan är det absolut inte otänkbart. Ergo: ~20% andel.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spoix1:

BFV var riktigt bra spel tyvär förstördes det av en så enkel sak som man inte kunde fixa ett anti cheat

fusk finns tilll 2042, har funnits sen släpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Självfallet, eftersom ingen digital plattform redovisar antalet sålda spel offentligt - därför är insider-information alltid intressant. Däremot ser jag ingen anledning till att tvivla på den siffran; dels eftersom Steam är den näst största digitala butiken (sett till antalet registrerade konton) efter Epic (~120 miljoner mot ~230 miljoner) och dels för att det faktiskt går att uppskatta hur många spel som säljs via Steam.

Eftersom Epic är spelplattformarnas motsvarighet till ett U-land, och Origin går så dåligt att de slutat redovisa antalet användare, finns det bara uppskattade siffror från Steam att tillgå för oss lekmän - men om man är väldigt generös och säger att var tolfte köpare lämnar en recension innebär det att nästan en miljon exemplar sålts på Steam - givet att 4,2 miljoner exemplar sålts globalt den första veckan är det absolut inte otänkbart. Ergo: ~20% andel.

Fast jämföra Steam mot Origin är lite snett, med tanke på att Steam är fyllt med ren och skär skräp förutom allt det sociala med allt bling bling och samla ädelstenar osv. Kan vara kul för många, men inget som tilltalar en.

Exempel på skräp på Steam.....

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Avstängd

Att ett spel tappar 70-80 % av spelarbasen på kort tid säger egentligen inte så mycket.

Halo Infinite fick mestadels väldigt bra kritik på release, tappade lika stor andel spelare som BF2042 gjorde på ungefär samma tid.
Det är så branschen fungerar.

Med det sagt är BF2042 fortfarande ett sorgligt kapitel för alla oss som älskat Battlefield i många år

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av zkin:

fusk finns tilll 2042, har funnits sen släpp

Garanterat men upplever inte det i samma utsträckning dels för man inte kanske kan se andras score sen att det är fler spelare.
Kanske var enklare att lösa det så än att skaffa ett anticheat. Sen finns det ju så mycket buggar så om någon fuskar eller om spelet är trasigt är svårt att avgöra ibland.

änsålänge så tycker jag det känns som fusket inte är lika utbrett ännu.

Permalänk
Medlem

jag har 200h + i BF 2042 nu och jag älskar det! problemet är att folk inte kan skapa sina egna åsikter, utan lyssnar på andra och tycker lika som dom.

Tips: Skapa er en egen uppfattning!

Ja, spelet var riktigt trasigt vid release. Men dom jobbar stenhårt på att förbättra det. Så som spelet är idag och hur det var vid release är osm natt och dag. Och dom jobbar fortfarande på att förbättra!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

jag har 200h + i BF 2042 nu och jag älskar det! problemet är att folk inte kan skapa sina egna åsikter, utan lyssnar på andra och tycker lika som dom.

Tips: Skapa er en egen uppfattning!

Ja, spelet var riktigt trasigt vid release. Men dom jobbar stenhårt på att förbättra det. Så som spelet är idag och hur det var vid release är osm natt och dag. Och dom jobbar fortfarande på att förbättra!

Tror vi som gnäller här hr skapat egen uppfattning
Försökt gilla det flera ggr..: är gammel bf räv sen 1942 släpptes
Detta är ft det allra sämsta hittils, vad faen, ingen scoreboard, ingen serverbrowser etc etc
Är som ett test i ett betastadie 😐

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Swennis:

Tror vi som gnäller här hr skapat egen uppfattning
Försökt gilla det flera ggr..: är gammel bf räv sen 1942 släpptes
Detta är ft det allra sämsta hittils, vad faen, ingen scoreboard, ingen serverbrowser etc etc
Är som ett test i ett betastadie 😐

Fast de grejjorna du nämner har ju inget med gameplay att göra, eller? Visst är det surt att inte kunna välja server eller att se hur det går, men spelet i sig? När du väl är ingame och öser bly mot lede fi?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

jag har 200h + i BF 2042 nu och jag älskar det! problemet är att folk inte kan skapa sina egna åsikter, utan lyssnar på andra och tycker lika som dom.

Tips: Skapa er en egen uppfattning!

Ja, spelet var riktigt trasigt vid release. Men dom jobbar stenhårt på att förbättra det. Så som spelet är idag och hur det var vid release är osm natt och dag. Och dom jobbar fortfarande på att förbättra!

Instämmer, få har en egen åsikt. Jag har också ett par timmar och kan hålla med om att spelet har:
•Usel netcode
•Dålig balans mellan land och luft
•Saknar teambalance likt ALLA andra BF
•Usel optimering (springer fortfarabde runt på Low i 64 spelare och får 60 fps.)
•Saknar diverse alternativ som många spelare vill ha.

Jag vet att punk 1-3 har varit och ÄR ett fortsatt problem i alla andra BF.
Men jag älskar det! DICE kommer patcha skiten ur spelet, för alternativet är att folk överger BF för gott.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |