Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ryzen 5 5600x ingen display vga + boot q-led

Permalänk
Medlem

Hej
Vill inte fråga, för jag tror inte det är orsaken, men är skärmen kopplad till moderkortet och inte grafikkortet?

Ursäkta för frågan.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Du har inte råkat koppla skärmen på moderkortet istället för GPU, va?

Permalänk

Prova att updatera din firmware på ditt grafikkort, jag hade liknande problem när jag bytte till ett B550 moderkort där jag inte fick någon bild. Det låter helt ologiskt men det funkade perfekt efteråt och det finns massor med trådar om det om man söker runt lite. Värt ett försök, superlätt om du har tillgång till någon annan dator där du kan sätta i ditt grafikkort: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/nv-uefi-update-x64/

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Skrivet av UnkeN:

Hej
Vill inte fråga, för jag tror inte det är orsaken, men är skärmen kopplad till moderkortet och inte grafikkortet?

Ursäkta för frågan.

Kopplat till GPU

Skrivet av dlq84:

Du har inte råkat koppla skärmen på moderkortet istället för GPU, va?

Nej tyvärr inte det som är problemet x)

Permalänk
Skrivet av kinkyboo:

Står följande i manualen

Har 8pin inkopplade ska leta upp en extra 4pin kontakt

Permalänk

Tack till alla som försökt hjälpa mig! Felet låg i firmware till grafikkort! Funkar nu efter update!

Permalänk
Medlem
Skrivet av paintpojken:

Tack till alla som försökt hjälpa mig! Felet låg i firmware till grafikkort! Funkar nu efter update!

HÄRLIGT!
såklart det är nvidia som inte funkar med amd... ganska logiskt ändå... nu vet vi alla1

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akkid:

Hade exakt samma problem. Löste det genom att stänga av hdmi 1.4 på skärmen.

Kan tillägga att jag prova allt innan, olika gpu, psu, minnen m.m. Hitta sedan en tråd på asus med detta problem

Detta är uppenbarligen att datorn inte passerar POST. Har inget med skärm att göra.

Edit: Skulle läst hela tråden innan jag svara.
Härligt att det löste sig!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F