Windows 11 släpps 5 oktober – slutgiltiga systemkrav spikade

Permalänk
Medlem

Kan directstorage läggas på en annan ssd än den man har windows på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sånt betyder mest att man har ett dåligt interface, ...

Eller att man har så mycket funktioner att användaren inte ser kan se skogen för alla träd.
Utvecklaren är tvungen att "gömma" de mer exotiska funktionerna flera steg ner i en trädmeny för att inte överväldiga alla användare som aldrig behöver dem.
De få som behöver en specifik funktion får då svårare att hitta den.

Skrivet av CarlOscar:

... trycker på startmenyn så ska det inte se ut som om man surfat dvärgporr i åratal och fått massa virus i form av barnspel, reklam osv osv.

Jag håller med. Men det inkluderar diverse förinstallerade funktioner som default ligger med autostart och kör (mer eller mindre) i bakgrunden, på senare tid mest tydliggjort i form av deras "feeds" med nyheter och väder som poppar upp automatiskt och kräver ett registerhack för att inte ligga och köra i bakgrunden även efter att man bockat för att det inte ska visas.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat lightroom / photoshop och capture one hur prestandan ör gentemot w10?

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lall86:

Kan directstorage läggas på en annan ssd än den man har windows på ?

Så länge du installerar spelet på den andra SSD:n, ja. Det har vad jag vet inget som helst med systemdisken att göra, utan handlar om att kunna ge snabbare tillgång till texturer och andra game assets genom att inte behöva blanda in CPU:n så mycket.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Har kört det på min laptop sen augusti, inte haft något strul alls. Skulle tom säga att det är den minst struliga övergången mellan windowsversioner jag upplevt, största skillnaden jag märker är utseendet.

Jag är övertygad jag byter direkt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noobs:

Jag är övertygad jag byter direkt!

Mycket brydd.

Du kan ju veta att sweclockare håller på så här vid varje ny windowsversion, letar anledningar och sätt att aldrig någonsin behöva uppgradera från vad de nu kör för stunden. Det är samma visa nu som när Windows 98 var hett.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Mycket brydd.

Du kan ju veta att sweclockare håller på så här vid varje ny windowsversion, letar anledningar och sätt att aldrig någonsin behöva uppgradera från vad de nu kör för stunden. Det är samma visa nu som när Windows 98 var hett.

Möttes direkt av att forza inte startar och att det knappt går att flytta explorer fönster. Som bonus är AMD cpuer 15% långsammare i win11.

Så nog lönar det sig att vänta ett halvår

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av noobs:

Möttes direkt av att forza inte startar och att det knappt går att flytta explorer fönster. Som bonus är AMD cpuer 15% långsammare i win11.

Så nog lönar det sig att vänta ett halvår

Ja, det är nu betatesterna börjar, insidersvängen är på sin höjd alfatestande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja, det är nu betatesterna börjar, insidersvängen är på sin höjd alfatestande.

Tur man bara spelar spel och inte behöver jobba 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Möttes direkt av att forza inte startar och att det knappt går att flytta explorer fönster. Som bonus är AMD cpuer 15% långsammare i win11.

Så nog lönar det sig att vänta ett halvår

Forza fungerar fint för mig och marker ingen skillnad i prestanda i spel kör både amd prosccesor och amd grafikkort

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aphex:

Mycket brydd.

Du kan ju veta att sweclockare håller på så här vid varje ny windowsversion, letar anledningar och sätt att aldrig någonsin behöva uppgradera från vad de nu kör för stunden. Det är samma visa nu som när Windows 98 var hett.

För egen del så gillade jag win10, t.ex. startmenyn var en förbättring mot vad man har i 7an.
Problemen har kommit mer senare att det buggar mer än 7an... men ändå inte en total katastrof eller så.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaleid:

Problemen har kommit mer senare att det buggar mer än 7an... men ändå inte en total katastrof eller så.

Har du något exempel? Jag kommer inte på någon bugg på rak arm...