Permalänk

Kan ej öppna portar

Kan ej öppna portar blir bara " filtered" hur ska jag göra kan det va internet leverantören? ( har telenor )

Permalänk
Medlem

Du får nog ge oss lite mer info än så om man ska ha någon chans att hjälpa till.

1. Vad har du för router?
2. Vilka steg vidtar du?
3. Vad förväntar du dig ska hända?
4. Vad händer istället?
Bonus: skärmbilder

Permalänk

Har prövat både med telenors standard router och köpt en
tp-link tl-wr1043nd men det blir så oavsett vad jag gör,
Försöker öppna upp bland annat port 4444 så jag kan andvända metasploit bland annat
Har portforwardt både gatewayn och min lokala ip på min tp link.
På telenors router har jag portfrwardat både min offentliga ip & gatewayn & min lokala ip.

Permalänk

Inget händer det är just det när jag bland annat söker med nmap kommer dem upp som " filtred " och på vissa portkollar sidor..

Permalänk
Medlem

Port forward släpper på trafik utifrån in till någon enhet på nätverket. Det har ingenting med trafik ut att göra (eller försöker du använda metasploit utifrån och in till ditt nätverk?).

Beroende på typ av attack så kan de filtreras trots att du har forwardat portar. Basic DDoS-skydd brukar också finnas per default i windows, så om du vill labba med det så får du stänga av windows-brandväggen

Sedan kan du också kolla upp om IP på WAN (i routern) är samma som IP på t.ex ifconfig.me. Om det inte är det så har din operatör CGNAT, då behöver du kontakta dem och be om ett riktigt publikt IP.

Permalänk

Har dualboot ,
Och min brandvägg är avstängd helt på kali så det är knas förstår inte alls ska kolla upp ddos skydd på min tplink när jag kommer hem.
Tror du DMZ kan funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxxer123:

Har dualboot ,
Och min brandvägg är avstängd helt på kali så det är knas förstår inte alls ska kolla upp ddos skydd på min tplink när jag kommer hem.
Tror du DMZ kan funka?

Ska du köra mot en annan dator på samma LAN? Hur ser din setup ut? För om det är på samma LAN är routern totalt irrelevant.