Pixlar på bakgrundsbilden i Windows 10

Permalänk

Pixlar på bakgrundsbilden i Windows 10

Hej!

Har stött på ett knepigt fenomen rörande att det alltid finns 6-8 pixlar som alltid lyser uppe i vänstra hörnet på en kolsvart bakgrundsbild i windows 10. Har en oled skärm så dom syns otroligt väl och är ganska störande. Inga döda pixlar m.m för dom försvinner om jag drar ett annat fönster över eller startar en film osv. Har någon av er stött på samma problem? Se länkad bild.

Mvh

Permalänk
Moderator
Forumledare

@bandit_n1: Om du öppnar bilden som du har som bakgrundsbild i ett bildprogram, syns samma fenomen då?

Om du tar en annan helsvart bild och drar över området med felet, syns det då?

Om du tar en screenshot (oklart om det är en screenshot du postat eller ej) och länkar den här, syns felet då?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@bandit_n1: Om du öppnar bilden som du har som bakgrundsbild i ett bildprogram, syns samma fenomen då?

Om du tar en annan helsvart bild och drar över området med felet, syns det då?

Om du tar en screenshot (oklart om det är en screenshot du postat eller ej) och länkar den här, syns felet då?

Har satt windows bakgrundsbild till ingen i inställnigar så tekniskt sett har jag ingen bakgrundsbild. Pixlarna finns där på alla bilder jag provat ha som bakgrundsbild. Dom fanns där på gamla skärmen också bara att man ser dom mycket tydligare nu. Känns som att det är något problem i själva windows. Sätter jag muspekaren på dom så ändras den till samma symbol som när man ändrar storleken på ett fönster.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@bandit_n1: Då låter det mer som att du har något där, en mapp eller fönster av något slag som är (av misstag eller liknande) förminskat på något vis.

Vad får du upp om du försöker högerklicka på det? Går det att dra eller dubbelklicka på det?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@bandit_n1: Då låter det mer som att du har något där, en mapp eller fönster av något slag som är (av misstag eller liknande) förminskat på något vis.

Vad får du upp om du försöker högerklicka på det? Går det att dra eller dubbelklicka på det?

Japp, Stängde ner ett program jag inte kände igen i aktivitetshanteraren och vips så försvann det!

Tack för hjälpen!