Permalänk
Medlem

Vad heter delen jag söker i min tv

När jag bytte en led stripe i min LG 42" led tv så råkade jag bryta av en plastdel håller fast det som kallas reflector sheet på engelska i tvn. Vet inte exakt vad dom plastplupparna heter på engelska så kan inte söka efter dom. Någon som vet vad jag menar och kan antingen länka till såna åt mej? eller vad dom heter så jag kan söka efter dom själv

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

@Zibpka

Jag kanske är helt ute och cyklar men är det typ sån här du menar?
Dessa är philps hue

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nej inte dom.

Jag länkar en video och precis 2,32 in videon så ser man dom 4 plupparna jag menar.
Dom vita som sticker upp
//
.

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibpka:

Nej inte dom.

Jag länkar en video och precis 2,32 in videon så ser man dom 4 plupparna jag menar.
Dom vita som sticker upp
//
.

Vilken video???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Vilken video???

Sorry lite förvirrad ikväll tror jag
https://www.youtube.com/watch?v=059mF4cyqBU

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Soptippen.

Prova superlim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibpka:

Sorry lite förvirrad ikväll tror jag
https://www.youtube.com/watch?v=059mF4cyqBU

Ehh, nog väldigt osannolikt att LG skulle sälja reservdelar på komponenter inuti en TV direkt till konsument, men du får väl googla på det exakta modellnumret och se om du kan hitta en servicemanual som listar delarna?

Typisk grej som däremot kanske kunde fungera utmärkt att tillverka en replika med 3D-printer, förutsatt att du har kunskaperna och utrustningen som krävs eller är villig att betala någon att göra det.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Ehh, nog väldigt osannolikt att LG skulle sälja reservdelar på komponenter inuti en TV direkt till konsument, men du får väl googla på det exakta modellnumret och se om du kan hitta en servicemanual som listar delarna?

Typisk grej som däremot kanske kunde fungera utmärkt att tillverka en replika med 3D-printer, förutsatt att du har kunskaperna och utrustningen som krävs eller är villig att betala någon att göra det.

Nja fast reservdelar går ju alltid att hitta även om det inte är originaldelar. Men vet ju fan inte vad jag skall söka på.

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Du får ta det från en annan TV eller limma ihop det du har.

Permalänk
Medlem

3d print

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zibpka:

Nja fast reservdelar går ju alltid att hitta även om det inte är originaldelar. Men vet ju fan inte vad jag skall söka på.

Fast de ser ju inte ens ut att vara avtagbara utan vara en del av chassiy/bakdelen de sitter fast på.

Permalänk
Medlem

Ett tips för youtube länkar är att pausa videon där det du vill visa är (eller strax före) sen högerklicka i video fönstret och välj kopiera videoadressen vid aktuell tid.
Klickar man sedan på den länken så börjar uppspelningen där du pausade.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Är det reflector sheet clips du menar, eller support pillars?

Här är ett exempel till Panasonic.
http://www.ohmsupplies.co.uk/KIT668-SUPPORT-PILLARS-REFLECTOR...

Om du kollar upp modellen på din TV där kanske du hittar det du letar efter.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Är det reflector sheet clips du menar, eller support pillars?

Här är ett exempel till Panasonic.
http://www.ohmsupplies.co.uk/KIT668-SUPPORT-PILLARS-REFLECTOR...

Om du kollar upp modellen på din TV där kanske du hittar det du letar efter.

Tack för länken. Tyvärr fick jag lov att be om hjälp av en med en 3d skrivare. Får hoppas han får till det iaf
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |