The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GooGeL:

Så du har aldrig nån gång i ditt liv, känt en svårighet att kunna riktigt bestämma dig? I detta fall var det ett ganska livsavgörande beslut.

Jo, men då ska hon också simma hela vägen. Vilket inte känns rimligt, ens för en alv. Men distans och tid är ju inget skaparna bryr sig om det minsta av att döma från de två första avsnitten.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jo, men då ska hon också simma hela vägen. Vilket inte känns rimligt, ens för en alv. Men distans och tid är ju inget skaparna bryr sig om det minsta av att döma från de två första avsnitten.

Världsrekordet för längsta sträckan någon simmat i öppet vatten utan hjälpmedel är 168 km, eller just över 100 miles, på ca 67h. Att en alv skulle klara 2-3 gånger den sträckan är väl inte helt orimligt, iaf inte om man jämför med det övriga hon gjort hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Jag undrar hur följet som hängde med Galadriel på ett uppdrag för att hitta SAURON någonsin skulle kunna ha minsta chans mot Sauron, tveklöst mäktigaste karaktären som befinner sej på Midgård vid de tillfället (Förutom Tom bombadill då). Speciellt när typ hela henne följe får stryk av ett troll haha?? Det är så mycket i bara de två första avsnitten som är så skrattretande konstigt och ogenomtänkt. Man kan ju också undra hur Galadriel skulle kunna simma 2 574+ km.

Edit: Ren komedi när dom går in i fortet som dom visste tillhört Sauron och blir typ "*ghasp* Sauron har vart här" när hon häller vatten och ser märket, typ som att de är en parodi på Sherlock Holmes.

Ja för en alv har ju aldrig besegrat en Maia? *host* Glorfindel *host*

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har du hittat någon faktiskt siffra över hur långt det var? Jag hittade bara 200-300 miles (~400 km) som uppskattning, vilket tar 45+ timmar om man håller konstant tempo baserat på världens snabbaste människa i vattnet.

Den enda relevanta siffra jag kan hitta är att Numenor är 500 miles tvärs över på sin bredaste punkt - ön ser någorlunda ut som en femuddig stjärna, så de 500 miles är väl avståndet mellan två spetsar som inte sitter bredvid varandra. Numenor är en ö som ligger "mitt ute i havet", och måste seglas förbi om man seglar från Midgård till Valinor. Om de var på väg in i Valinor, måste de ha passerat Numenor, så att avståndet tillbaka till Midgård bör vara väsentligt mer än dessa 500 miles.

Om planen var att simma till Numenor så blir det givetvis kortare, men jag tror ändå 2-300 miles är ganska kort. Atlanten är mellan 1700 och 3000 miles bred, beroende på var du mäter, om du vill ha en jämförelse.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Moton:

Jag undrar hur följet som hängde med Galadriel på ett uppdrag för att hitta SAURON någonsin skulle kunna ha minsta chans mot Sauron, tveklöst mäktigaste karaktären som befinner sej på Midgård vid de tillfället (Förutom Tom bombadill då). Speciellt när typ hela henne följe får stryk av ett troll haha?? Det är så mycket i bara de två första avsnitten som är så skrattretande konstigt och ogenomtänkt. Man kan ju också undra hur Galadriel skulle kunna simma 2 574+ km.

Edit: Ren komedi när dom går in i fortet som dom visste tillhört Sauron och blir typ "*ghasp* Sauron har vart här" när hon häller vatten och ser märket, typ som att de är en parodi på Sherlock Holmes.

Ren komedi när dom går in i fortet, missar du att det är ett magiskt märke? Magi försvinner när personen dör/lämnar middle earth. Du kommer hitta fel överallt ta det för vad det är, en OK serie som baseras på böckerna och med lite showcase i det så är den ändå värd tiden man slösar. Vi får se om dom gör det bättre på resterande avsnitt.

Sitter du o letar fel överallt så kommer du aldrig tycka om serien o bör ej se den lite samma som med GOT om man läst böckerna o tänker att det ska vara en 1:1 kopia

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ja för en alv har ju aldrig besegrat en Maia? *host* Glorfindel *host*

Sauron har fått stryk i krig ett par gånger - av Numenor, och sedan den sista alliansen där Isildur till synes dödar honom. Om jag minns rätt lyckades Beren och Luthien åtminstone söva ner honom för att fly. Han är inte enormt kraftfull i sig - hans makt kommer från ringarna. Utan dem kan han besegras, åtminstone i grupp.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det är ju dock mer regel än undantag att en Tolkien inspirerad tv-produktion blir mindre bra.
Men även jag tycker de är riktigt dåliga idag så var de underhållande när jag såg de som barn.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit_(1977_film)
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lord_of_the_Rings_(1978_fil...

Den enda produktion som nästan alla varit nöjd med är väl LOTR-trilogin.
Och inte ens den tyckte Tolkien Estate om

Peter Jackson lyckades i varje fall med mycket även om det inte var perfekt. Han respekterade också materialet och försökte inte berätta sin egen historia med sina egna värderingar. Bäst hade dock varit att bara låta bli. Böckerna räcker.

Om man ska göra det så bra som möjligt borde man göra animerade filmer. Handmålat/2D med hjälp av modern teknik, i seriös och realistisk stil och relativ hög framerate. Det kommer förstås aldrig hända att någon vågar sig på ett sånt projekt, men det vore helt rätt medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jo, men då ska hon också simma hela vägen. Vilket inte känns rimligt, ens för en alv. Men distans och tid är ju inget skaparna bryr sig om det minsta av att döma från de två första avsnitten.

Vadå att hoppa av båten vid New York och simma tillbaka till Sverige kan väl vem som helst göra.

Detta måste ju vara ett skämt i serien, är så dumt så att klockorna stannar. Sen är det ju alltid bäst att simma i en särk, för att vara så strömlinjeformad som möjligt.

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag om de inte borde göra en lågbudget-preliminär inspelning av alla scener så att de ser hur det faktiskt blir. Då hade de ju kunnat undvika de mest efterblivna scenerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Sauron har fått stryk i krig ett par gånger - av Numenor, och sedan den sista alliansen där Isildur till synes dödar honom. Om jag minns rätt lyckades Beren och Luthien åtminstone söva ner honom för att fly. Han är inte enormt kraftfull i sig - hans makt kommer från ringarna. Utan dem kan han besegras, åtminstone i grupp.

Rätt vanligt att "svagare" individer besegrar "starkare" i Tolkiens berättelser så är inte alls orimligt att Galadriel och hennes kompanjoner hade kunnat besegra Sauron.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Spoiler.

Jag tycker också scenen med sjömonstret är helt efterbliven. Av någon anledningen så skiter odjuret att jaga dem. Orkar inte ens skriva några detaljer hur dumt det är och då har jag inte ens några problem med att sjöodjur i sig är helt påhittat och inte fanns i Tolkienversum. Men det förklaras säkert senare med någon random story att grabben på flotten är Sauron och han styrde monstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

De var ju endast köttsköldar tills Galadriel joinar fighten och kan hoppa från ett svärd. Hon tar väl allt och alla 1v1.

Har du hittat någon faktiskt siffra över hur långt det var? Jag hittade bara 200-300 miles (~400 km) som uppskattning, vilket tar 45+ timmar om man håller konstant tempo baserat på världens snabbaste människa i vattnet.

Jag räknar nog Galadriel som död och drunknad resten av säsongen, hon får vara ett argt spöke.

Äsch, med tanke på hur länge de lever så har de nog tränat upp sina simnings-skills till att kunna spöa Phelps mfl. med råge
Längsta Marathonsimning för människa just nu, är på 250km så nog klarar Galadriel 400km utan problem

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Världsrekordet för längsta sträckan någon simmat i öppet vatten utan hjälpmedel är 168 km, eller just över 100 miles, på ca 67h. Att en alv skulle klara 2-3 gånger den sträckan är väl inte helt orimligt, iaf inte om man jämför med det övriga hon gjort hittills.

250km är det idag, sattes förra året av Pablo Fernandez. Dock var det medströms.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Jag undrar hur följet som hängde med Galadriel på ett uppdrag för att hitta SAURON någonsin skulle kunna ha minsta chans mot Sauron, tveklöst mäktigaste karaktären som befinner sej på Midgård vid de tillfället (Förutom Tom bombadill då). Speciellt när typ hela henne följe får stryk av ett troll haha?? Det är så mycket i bara de två första avsnitten som är så skrattretande konstigt och ogenomtänkt. Man kan ju också undra hur Galadriel skulle kunna simma 2 574+ km.

Edit: Ren komedi när dom går in i fortet som dom visste tillhört Sauron och blir typ "*ghasp* Sauron har vart här" när hon häller vatten och ser märket, typ som att de är en parodi på Sherlock Holmes.

Nämen vaddå, hon hittade ju en trasig flotte som hon hoppade upp på o började tjafsa direkt med dom som hängde på den, folk dog osv o bara en snubbe var kvar, som hon sen KRÄVDE att han skulle ta henne till nåt specifikt ställe (som jag inte komme rihåg nu), för det är jättelätt för honom att fixa det bara rakt upponer på den där fina flotten dom hade där.
Sen började hon göra nånting väldigt oklart med ett rep ett tag som jag störde mig på eftersom det inte förklarades alls vad det handlade om, men sen visade det sig att hon ville säkra sig själv från vågorna vilket var en uppenbart dålig idé redan innan hon helt plötsligt skjönk som en sten ner mot havsbotten.
Det var väl bara en av många små konstigheter med serien (det där med Saurons märke var ett annat), men tyvärr inget som är direkt ovanligt i nån serie nuförtiden. Det finns _väldigt_ få serier nuförtiden där manuset är skrivet av nån som inte vet hur man skriver tajta manus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

När jag läser många av inläggen om att man är irriterad på att man inte följer originalmaterialet kommer jag att tänka på Douglas Adams artikel om källmaterial och att olika medium kräver olika typer av berättelser. Och att man kanske måste ta sig kreativa friheter för att få ett material man kan använda.

"Moving something from one medium to another is very interesting -- it's a lot like carrying a picture or a piece of clothing from one bit of lighting to another. Suddenly it looks very different."
https://www.salon.com/1998/04/30/feature947728370/

Eller ett citat jag inte hittar vart Douglas Adams skrev detta.
"What made it work was the fact that it is impossible to transfer radio to television, we had to find creative solutions to problems in a way you wouldn't have to if you were writing something similar for television immediately. The medium dictates the style of the show, and transferring from one to another means you're going against the grain the whole time. It's the point where you go against the grain that you come up with the best bits. The bits that were the easiest to transfer, were the least interesting bits of the TV show."

Att göra en film av silmarillion vore ju annars humoriskt om man ska bara ta den rakt av till exempel.

Fast man kan inte ta ett befintligt verk och ändra precis hur man vill, hitta på sin egen historia och lägga in sina egna värderingar, för att sen säga att man måste ändra lite för att anpassa det till ett annat medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fast man kan inte ta ett befintligt verk och ändra precis hur man vill, hitta på sin egen historia och lägga in sina egna värderingar, för att sen säga att man måste ändra lite för att anpassa det till ett annat medium.

Kan och kan.
Har man köpt rättigheterna kan man väl göra det om man vill och tycker det är lämpligt och OK enligt avtalet.
Med tanke på att få författare tycker att det är OK med filmatiseringar så är det snarare ett branchproblem.
Samtidigt väljer de att sälja rättigheterna så de trots att föredrar pengarna.

Tycker det är bra att de går egna vägar och är bara löst inspirerad av saker.
Eftersom det är så pass löst inspirerat ser jag istället det som fanfiction och "njuter" utav fina miljöer och referenser till saker jag redan känner till och kan.

Men jag tror man måste vara öppen för sådant för att acceptera det. En av de roligaste böckerna jag läst var en fan fiction av harry potter som heter Methods of rationality till exempel. Det är för mig kul när någon tar ett verk man tycker om och skapar något eget baserat på det. Ofta kanske man inte uppskattar resultatet men då får man titta på något annat.

Det som stör mig mer är snarare att nästan alla tv-serier är så lika. De klipper likadant och tar aldrig någon andningspause och låter storyn få fortlöpa i eget tempo. Men det är nog mer vår tidsålder tyvärr.

Det är också för mig nästan bättre om de avviker med en egen story. För då kan jag läsa originalmaterialet och inte bli påverkad av vad jag sett. Ta t.ex serien The Expanse som är riktigt bra genomförd, men istället påverkar det resultatet mig väldigt mycket när jag sedan försöker läsa om böckerna pågrund av att de är till stor del så lika.

Det finns därför positiva och negativa sidor av det mesta. Men jag tycker inte man behöver vara så upprörd om det inte passar en själv. Det blir inte bättre av att klaga, tvärtom förstör det kanske för andra runt omkring som kanske inte får en säsong 2 om allt för många försöker överrösta de som tycker om det.
Det enda man kan vinna på att dissa det är att eventuellt påverka att det inte blir en till säsong. Och det skadar bara de som tycker om serien och framförallt de som skapar den.

Permalänk
Medlem

Aj då! Popcornen är slut. Jag sticker och fixar. Någon mer som vill ha?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sidde:

Det enda man kan vinna på att dissa det är att eventuellt påverka att det inte blir en till säsong. Och det skadar bara de som tycker om serien och framförallt de som skapar den.

Nja. Om ingen fick klaga så hade ju ingenting kunnat förbättras. Bara för att vissa tycker om det betyder det inte att det är bra. Sen håller jag med om att de som klagar alltid låter högst, men så är det ju med allt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nja. Om ingen fick klaga så hade ju ingenting kunnat förbättras. Bara för att vissa tycker om det betyder det inte att det är bra. Sen håller jag med om att de som klagar alltid låter högst, men så är det ju med allt.

Visst finnsn det konstruktiv kritik och det finns bara de som är anti.
Men ska man framföra konstruktiv kritik kanske man ska göra det på rätt ställen till rätt personer också.
Och det är ju knappast de konstruktiva som hörs just nu om man tittar på "internet-ragen" i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av langvisaren:

Men det förklaras säkert senare med någon random story att grabben på flotten är Sauron och han styrde monstret.

Skoja inte om det, för det finns en klar möjlighet att det är precis det som är planen.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Är inte jätteinsatt i tolkiens värld förutom sagan om ringen trion och bilbo + typ halva simarillion boken klara inte mer va bara gröt i huvet...

Tyckte serien verkade rätt ok men kändes som att de försökte efterlikna det oseriösa temat bilbo filmerna hade vilket iaf för mig förstörde dem.

Så får se hur många avsnitt jag ser innan de känns för oseriöst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Är inte jätteinsatt i tolkiens värld förutom sagan om ringen trion och bilbo + typ halva simarillion boken klara inte mer va bara gröt i huvet...

Tyckte serien verkade rätt ok men kändes som att de försökte efterlikna det oseriösa temat bilbo filmerna hade vilket iaf för mig förstörde dem.

Så får se hur många avsnitt jag ser innan de känns för oseriöst.

Bilbo-triologin tyckte jag var ganska dålig när jag såg, den kontra boken. Men sedan såg jag extended cut och tyckte det blev lite bättre när de hade med mer ifrån just boken.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Bilbo-triologin tyckte jag var ganska dålig när jag såg, den kontra boken. Men sedan såg jag extended cut och tyckte det blev lite bättre när de hade med mer ifrån just boken.

Ja, extended ska det vara. Karamellerna må vara slut två timmar för tidigt och man är därmed ursinnigt trött vid filmens slut. Men det har varit en grandé upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Kan och kan.
Har man köpt rättigheterna kan man väl göra det om man vill och tycker det är lämpligt och OK enligt avtalet.
Med tanke på att få författare tycker att det är OK med filmatiseringar så är det snarare ett branchproblem.
Samtidigt väljer de att sälja rättigheterna så de trots att föredrar pengarna.

Tycker det är bra att de går egna vägar och är bara löst inspirerad av saker.
Eftersom det är så pass löst inspirerat ser jag istället det som fanfiction och "njuter" utav fina miljöer och referenser till saker jag redan känner till och kan.

Men jag tror man måste vara öppen för sådant för att acceptera det. En av de roligaste böckerna jag läst var en fan fiction av harry potter som heter Methods of rationality till exempel. Det är för mig kul när någon tar ett verk man tycker om och skapar något eget baserat på det. Ofta kanske man inte uppskattar resultatet men då får man titta på något annat.

Det som stör mig mer är snarare att nästan alla tv-serier är så lika. De klipper likadant och tar aldrig någon andningspause och låter storyn få fortlöpa i eget tempo. Men det är nog mer vår tidsålder tyvärr.

Det är också för mig nästan bättre om de avviker med en egen story. För då kan jag läsa originalmaterialet och inte bli påverkad av vad jag sett. Ta t.ex serien The Expanse som är riktigt bra genomförd, men istället påverkar det resultatet mig väldigt mycket när jag sedan försöker läsa om böckerna pågrund av att de är till stor del så lika.

Nu missar du ju medvetet poängen. Liksom, ja de kan göra fanfiction och tydligen finns det folk som tycker fel och gillar det. Man kan dock inte påstå, med någon slag intellektuell hederlighet, att fanfiction är nödvändigt när man går från ett medium till ett annat. Det är bevisligen fel och missar skillnaden mellan nödvändiga anpassningar och rent hittepå.

Citat:

Det finns därför positiva och negativa sidor av det mesta. Men jag tycker inte man behöver vara så upprörd om det inte passar en själv. Det blir inte bättre av att klaga, tvärtom förstör det kanske för andra runt omkring som kanske inte får en säsong 2 om allt för många försöker överrösta de som tycker om det.
Det enda man kan vinna på att dissa det är att eventuellt påverka att det inte blir en till säsong. Och det skadar bara de som tycker om serien och framförallt de som skapar den.

Ska vi reducera diskussionen till banala hurra-rop och ryggdunkningar istället? Jag skulle annars bli väldigt glad om den här serien kraschar, det inte blir någon andra säsong och Bezos får gråta lite. Det sista jag vill se är skräp som lyckas dra in en massa pengar, för det betyder att framtida investeringar går till att producera mer skräp. Går knappt längre att hitta bra filmer och serier på grund av aktstyckena som krämas ut på löpande band

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Visst finnsn det konstruktiv kritik och det finns bara de som är anti.
Men ska man framföra konstruktiv kritik kanske man ska göra det på rätt ställen till rätt personer också.
Och det är ju knappast de konstruktiva som hörs just nu om man tittar på "internet-ragen" i allmänhet.

"Konstruktiv kritik" används allt för ofta som en sköld av de som inte vill lyssna när en arg jävel pekar ut problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

"Konstruktiv kritik" används allt för ofta som en sköld av de som inte vill lyssna när en arg jävel pekar ut problem.

Jag tycker det är roligare att diskutera de positiva aspekter av det jag lägger energi på. Därför finner jag inga ord länge för att svara dig.

När underhållning skapar negativitet finns det väl ingen poäng att ens lägga energi på den tycker jag. Och ska kan skapa en trevlig känsla tillsammans på ett internetforum är det tycker jag uppskattat om man kan vara positiv iaf till stor del av tiden. Därför försöker jag undvika att kommentera eller ens bry mig om trådar/nyheter där jag inte har så mycket positivt att säga.

Om man tänker på positiva saker blir man ofta också gladare än om man lägger tankarna på allt det negativa.

Permalänk
Medlem

Har sett de två första avsnitten och är verkligen förbluffad över hur dåligt det är. Jag är ingen expert på Silmarillion så hur trogen man är gentemot källmaterialet är inget jag reagerar jättemycket på just i stunden när jag sitter och tittar (även om jag tycker att det är väldigt viktigt i allmänhet) men själva berättandet är under all kritik för en så här pass påkostad produktion. De verkar ha lagt alla pengar på rättigheter och filmeffekter och inget på manus (iofs inget ovanligt).

Det är en fantasy-serie och ingen actionfilm så berättandet är verkligen en av de viktigaste komponenterna och det slarvar man bort helt. Karaktärerna är extremt slätstrukna och det bekrivs väldigt ytligt vilka de är och vad som driver dem. Det läggs även väldigt lite krut på att förklara sakernas tillstånd i världen de befinner sig i just nu. Morgoth är besegrad och freden har infunnit sig samtidigt som alverna av oklar anledning har valt att dröja sig kvar i Midgård. Mer får vi inte. Detta sammantaget gör man att känner sig väldigt oengagerad i karaktärerna och vad som händer.

Ta bara Galadriel t ex som är totalt endimensionell och enbart uppslukad av hämnas sin bror genom att finna och utrota nån vid namn Sauron. En bror som vi fick se en (?) interaktion med, därtill en extremt löjlig en, när hon var barn som av oklar anledning dödats av den här dumdumma Sauron som vi inte har någon aning vem det är i den här kontexten. Varför ska jag bry mig överhuvudtaget?? Hennes del av historien känns ju lika intressant som en modern remake på "Xena - Krigarprinsessan"...

Det blir ju väldigt ironiskt att man måste vara ganska förtrogen med källmaterialet för att känna nåt intresse överhuvudtaget samtidigt som att man väljer att godtyckligt slakta sagda källmaterial (som andra redan varit inne på). Hur tänker man??

Vissa hävdar att det är för tidigt att vara kritisk men jag anser att det fullt befogad kritik att efter två heltimmars avsnitt inte ens vara engagerad i huvudkaraktärerna. Då är det nåt grundläggande som brister och det är inget som mer avsnitt tvunget råder bot på.

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det är ju dock mer regel än undantag att en Tolkien inspirerad tv-produktion blir mindre bra.
Men även jag tycker de är riktigt dåliga idag så var de underhållande när jag såg de som barn.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit_(1977_film)
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Lord_of_the_Rings_(1978_fil...

Den enda produktion som nästan alla varit nöjd med är väl LOTR-trilogin.
Och inte ens den tyckte Tolkien Estate om

Filmen från 1978 är inte så dum. Lite rumphuggen.

Att Amazon tydligen inte har alla rättigheterna har jag missat (har försökt läsa så lite som möjligt om serien på förhand), det kan ju sätta käppar i hjulen antar jag.

Det jag hoppas är att de redan idag har en plan för genomförandet. Att grundstoryn är klar. Tänker osökt på Battlestar Galactica (remaken) där robotarna kanske hade en plan, men inte någon i produktionen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Jag tycker det är roligare att diskutera de positiva aspekter av det jag lägger energi på. Därför finner jag inga ord länge för att svara dig.

När underhållning skapar negativitet finns det väl ingen poäng att ens lägga energi på den tycker jag. Och ska kan skapa en trevlig känsla tillsammans på ett internetforum är det tycker jag uppskattat om man kan vara positiv iaf till stor del av tiden. Därför försöker jag undvika att kommentera eller ens bry mig om trådar/nyheter där jag inte har så mycket positivt att säga.

Om man tänker på positiva saker blir man ofta också gladare än om man lägger tankarna på allt det negativa.

Jag tycker att det är en sund grundinställning att lägga mer fokus på positiva istället för negativa saker. Det ligger något i att glädje föder glädje.

Samtidigt så är vi människor knappast så endimensionella att det är någon mening med att försöka att gå och låtsås som att allt är lattjo lajbans hela tiden.

Underhållning (i det här fallet) skapar engagemang och då är det helt naturligt att besvikelse infinner sig när förväntningar och förhoppningar grusas. Finns inget konstigt eller fel med att man vill ge uttryck för denna besvikelse, så länge man håller sig inom rimliga gränser så klart.

Finns det, enligt dig, verkligen inte plats för det på ett internetforum, för då blir det dålig stämning?? Eller tolkar jag dig fel?

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Avstängd

Inget enar folk på internet så mycket som att tillsammans basha något som suger till grunden

Visa signatur

Mr. Scriptman