Elgiganten, trasigt återköp - säljs direkt till ny kund utan fix?
Måste säga att man är lite besviken på elgiganten.
På deras outlet kan man fynda till bra priser ibland, gjort det flera gånger.
Det som gjorde mig lite besviken häromdagen är att jag gjorde ett återköp och förklarade minst 5 gånger till personen i kassan mycket tydligt att datorn i fråga är riktigt kass och genererar blåskärmar hela tiden trots flertalet återställningar, hårdvarukoll, uppdateringar etc. Visade bild på problemkoderna osv. Personen i kassan nickade och sa att detta får teknikerna titta på.
Notera att jag lämnade in datorn fem minuter innan butiken stängde för dagen och bara minuter efter jag gått ut från butiken kan jag se att den ligger uppe på hemsidan igen för försäljning. Det är 100% omöjligt att de hunnit ens ta sig en titt på datorn på denna korta tid.
För mig personligen spelar det ju absolut ingen roll då jag får mina pengar tillbaka men känns respektlöst att nästa kund ska köpa en dator som fungerar mycket dåligt och de bara struntar i att gå igenom den utan kör ut den på outlet igen direkt.
Det var ett bra köp till priset. Bra komponenter för pengarna så den såldes omgående igen.
Nästa kund kanske åker 10+ mil för den datorn då man bara kan hämta i butik.
För att sen åka 10+ mil hem igen och upptäcka att den är kass. Stackarn.
Om nästa köpare är intresserad att skicka den på service så spelar det ju ingen roll men spontant tyckte jag det var dåligt. Vet inte om elgiganten har någon representant i forumet men vore intressant att höra om detta är ett normalt förfarande? Att bara ignorera en kunds felanmälan, låtsas som att det regnar och bara sälja den på nytt till nästa kund och hoppas att den kunden kanske kan fixa den själv så slipper man belasta sina egna tekniker?