Jurassic World: Dominion [2022]

Permalänk
Medlem

Jurassic World: Dominion [2022]

Ny film på på G. Premiär 10:e juni 2022.
För att ha någon diskussion:

https://www.imdb.com/title/tt8041270/?ref_=vp_vi_tt

Trailer:

Vilken film är den bästa enligt er? Är det fortfarande "orignalet" från 1993?

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Åter en till film där dom ska plocka in dom gamla orginalskådespelarna för att spela på folks nostalgi-känslor. Börjar bli ganska tröttsamt.

Permalänk
Medlem

Dinosaurierna såg bättre ut i första 2 filmerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurrrra:

Åter en till film där dom ska plocka in dom gamla orginalskådespelarna för att spela på folks nostalgi-känslor. Börjar bli ganska tröttsamt.

Jovars, "men", den här gången är iaf jag redo mentalt.

När Star Wars 7 kom så trodde jag det skulle vara början på något nytt men det var precis som South Park-gänget uttryckte i ett avsnitt, "Filmen var bara en cast reunion".

Med den inställningen kommer jag att gå in med i Jurassic World 3 samt att det blir helfestliga dinosaurier och härligt att de äntligen kan inkludera en med fjädrar för en gångs skull!

Sedan så kan bra karaktärer fortfarande vara bra karaktärer så länge de används på lämpligt sätt. Så var INTE fallet dock i Star Wars 7-9...

Jag ser framemot denna mysrulle för vad den kommer att bli: dinosaurierulle med lite nostalgimys. Varken mer eller mindre.

En sak jag vill inflika om dinosaurierna i Jurassic World-triologin är att de har liiite för "ljusplatt" fjäll så det ser inte tillräckligt 3D ut. Tänk en krokodil vars fjäll vore helt platt utan lite utbuktningar överallt.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, "men", den här gången är iaf jag redo mentalt.

När Star Wars 7 kom så trodde jag det skulle vara början på något nytt men det var precis som South Park-gänget uttryckte i ett avsnitt, "Filmen var bara en cast reunion".

Med den inställningen kommer jag att gå in med i Jurassic World 3 samt att det blir helfestliga dinosaurier och härligt att de äntligen kan inkludera en med fjädrar för en gångs skull!

Sedan så kan bra karaktärer fortfarande vara bra karaktärer så länge de används på lämpligt sätt. Så var INTE fallet dock i Star Wars 7-9...

Jag ser framemot denna mysrulle för vad den kommer att bli: dinosaurierulle med lite nostalgimys. Varken mer eller mindre.

En sak jag vill inflika om dinosaurierna i Jurassic World-triologin är att de har liiite för "ljusplatt" fjäll så det ser inte tillräckligt 3D ut. Tänk en krokodil vars fjäll vore helt platt utan lite utbuktningar överallt.

Jovisst, beror lite på hur nostalgifiskandet görs också. Nya Ghostbusters: Afterlife gjorde det okej till en början, men när hela slutet baserades på nostalgirunk så blev det ganska meh. Jag lär iaf kolla på den här filmen hemma nångång bara för att, det är ju trots allt dinosaurier, och så är jag tyvärr inte helt immun till nostalgin heller ;\

Permalänk
Medlem

Jag skiter i vilket, det blir kul med en till Dino film! Hellre många inte så bra som originalen än inga alls!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Blir nog kul underhållning. När man var ung pojk så var ju sista delen i San Diego det bästa som fanns i The Lost World filmen.
Tycker dock de gamla filmerna kändes mer verkliga på något vis.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Finns det inget stopp på mjölkandet?
Jurassic world eller vad den hette som kom för några år sen var urusel enligt mig.
Ser måttligt fram emot detta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Klagar inte förrän jag själv ser den och tycker den är dålig.

Permalänk
Avstängd

Den blir mysig reunion och ett avslut på hexalogin (ny trailer idag):

Kan ju knappast bli sämre än GoT-avslutet! (salta tårar?)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |