Permalänk
Konsolpleb 🕹

Fick lite panik och avbeställde med 65:a egentligen mest bara på grund av bristen på DV. Blir nog Sonys variant istället men känns som ett ganska saftigt prisppslag för DV, hade hoppats att dess kylplatta skulle kunna göra att man drev ljusstyrkan ännu högre men så verkar ju inte vara fallet.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med denna TV idag? Samsung verkar ha gimpat den rätt rejält i senare firmware och på de flesta ställen på nätet klagas det numera på att den blivit klart sämre än initialt/utlovat. I synnerhet ljusstyrkan verkar sjunkigt rejält. Börjar bli en följetong nu när Samsung lovar guld och gröna skogar innan och i samband med release, men att sen verkligheten hinner i kapp. Denna gång åkte dom väl tom dit för uppenbart fusk när Vincent avslöjade dom.

@Laxpudding kanske är uppdaterad? Tror inte mig sett att du satt tänderna i den i HBT ännu men ligger nog något nummer efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur är det egentligen med denna TV idag? Samsung verkar ha gimpat den rätt rejält i senare firmware och på de flesta ställen på nätet klagas det numera på att den blivit klart sämre än initialt/utlovat. I synnerhet ljusstyrkan verkar sjunkigt rejält. Börjar bli en följetong nu när Samsung lovar guld och gröna skogar innan och i samband med release, men att sen verkligheten hinner i kapp. Denna gång åkte dom väl tom dit för uppenbart fusk när Vincent avslöjade dom.

@Laxpudding kanske är uppdaterad? Tror inte mig sett att du satt tänderna i den i HBT ännu men ligger nog något nummer efter

Rimligt, de har ju fått alla recensioner dit de ville, sen gimpas det för att överleva när de inser att sakerna åldras för fort

Får se vart det landar, men hoppas alla håller koll på utvecklingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Rimligt, de har ju fått alla recensioner dit de ville, sen gimpas det för att överleva när de inser att sakerna åldras för fort

Får se vart det landar, men hoppas alla håller koll på utvecklingen

Är väl tyvärr en hel del som talar för det. Har väl inget emot Samsung överlag, dom gör en hel del riktigt bra produkter, men när det gäller skärmar och TV-apparater verkar dom ofta ha "otur". Nya Neo G8 verkar ju inte heller vara i närheten av utlovad spec, även om det väl är en diskusison för en annan tråd.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av improwise:

Hur är det egentligen med denna TV idag? Samsung verkar ha gimpat den rätt rejält i senare firmware och på de flesta ställen på nätet klagas det numera på att den blivit klart sämre än initialt/utlovat. I synnerhet ljusstyrkan verkar sjunkigt rejält. Börjar bli en följetong nu när Samsung lovar guld och gröna skogar innan och i samband med release, men att sen verkligheten hinner i kapp. Denna gång åkte dom väl tom dit för uppenbart fusk när Vincent avslöjade dom.

@Laxpudding kanske är uppdaterad? Tror inte mig sett att du satt tänderna i den i HBT ännu men ligger nog något nummer efter

Har sett en del säga att ljusstyrkan gimpats från 1500 till 1000 nits. Men kollar man initiala recensioner så verkade de indikera ca 1000 nits. Så jag har inte riktigt hängt med på var 1500 kom från.

Min börjar clippa vid strax över 1000 nits.

Har dock stängt av alla "säkerhetsåtgärder". Framförallt "dim logo" som verkade sabba ljusstyrkan lite slumpmässigt i senaste firmwaren.

Personligen är jag nöjd med prestandan. Menysystemet och fjärren är ju dock bajs.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Har sett en del säga att ljusstyrkan gimpats från 1500 till 1000 nits. Men kollar man initiala recensioner så verkade de indikera ca 1000 nits. Så jag har inte riktigt hängt med på var 1500 kom från.

Min börjar clippa vid strax över 1000 nits.

Har dock stängt av alla "säkerhetsåtgärder". Framförallt "dim logo" som verkade sabba ljusstyrkan lite slumpmässigt i senaste firmwaren.

Personligen är jag nöjd med prestandan. Menysystemet och fjärren är ju dock bajs.

"Update 07/20/2022: As of firmware update 1302, the TV no longer produces bright flashes of around 1400 nits in 'Movie' and 'Game' mode. The 'Dynamic' Picture Mode still produces these intermittent bright flashes, but it's not as accurate as the other picture modes."

https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s95b-oled

Har för mig att även Samsung påstod det men kan minnas fel här.