Blade Runner: The papper och penna-RPG

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Blade Runner: The papper och penna-RPG

Fria Ligan släppte nyligen lös insamlingen för Blade Runner: The RPG på Kickstarter och det hela verkar gå rätt bra. Projektet finansierades på typ tre minuter och samtliga milstolpar har redan nåtts, så det hela ser ut att bli verklighet med initial leverans i november.

I spelet får spelarna resa till Los Angeles och iklä rollen Blade Runners, kända från filmen Blade Runners (hör och häpna), och de olika karaktärerna kommer med olika personligheter, specialiteter och minnen. Precis som i filmen, Blade Runners alltså, är det upp till dig och dina medspelare att leta rätt på och "pensionera" gamla Replicants.

https://www.kickstarter.com/projects/1192053011/blade-runner-...

Permalänk
Hedersmedlem

Ruggigt coolt. Spelar mycket rollspel, det här borde vi kanske kolla på..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hade jag haft en spelgrupp så hade jag backat direkt.

Permalänk
Medlem

Synd att det är Fria Ligan. Då blir det med stor sannolikhet nej från mig.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av drefk2000:

Synd att det är Fria Ligan. Då blir det med stor sannolikhet nej från mig.

Vill du utveckla? Är lite väl novis i förlagssvängen och är nyfiken på varför man skulle bojkotta bolaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vill du utveckla? Är lite väl novis i förlagssvängen och är nyfiken på varför man skulle bojkotta bolaget.

De har inte gjort något fel som jag känner till. Jag har spelat ett antal av deras spel och uppskattar inte deras regelsystem. Så jag undviker Fria Ligan helt enkelt.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro