Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

GTX 580 Sli

GTX 590

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem

Battlefield 1. 550kr i sjön. Alla man spelat emot har mycket bättre vapen pga hög level eller att de betalade ca 400 kr extra för "alla vapen". Jag ville inte betala totalt 900kr för ett spel med typ 5 mp banor och har inte 100 tals timmar att lägga på att levla upp. Lovade mig själv att bojkotta EA efter detta och det har jag hållit.

Visa signatur

7800X3D, RTX 3080 12Gb, Aorus Elite AX X670 Rev 1.1, Define R6, 64GB CL30 6Ghz, Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Ett RTX 3080 från Elgiganten. Betalade 8000kr som drogs från mitt konto direkt. Nästan ett år senare har jag fortfarande inte fått det jag köpt. Det måste väl få räknas som ett ganska dåligt köp.

Dock kan det ju bli en bra affär.. får du den imorgon tex.. kan du ju lätt sälja den vidare för 10000... 2000kr vinst på ett år är inte illa

Permalänk
Medlem

Ryzen 3600 (fick ett riktigt måndagsexemplar)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Stiga robotgräsklippare är överlägset mina sämst investerade pengar! ALDRIG mer Stiga..

Lägg på biltemas och worx på den listan. Biltemas nyaste är kass. Köpte den för nån på sweclockers sa att den va bra...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

En begagnad dator från blocket.
Den var tung och såg ut att vara från 90-talet.
Nog för att jag gillar den stilen lite, är ju uppväxt med sådana
lådor.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Köpte HTC Vive när den släpptes för 10K. Visst var den kul ett tag men sen har den legat då den är för bökig att rigga upp med alla kablar och basstationer. Många kronor per timme nöje....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Gtx 1060 3GB

Permalänk
Medlem

Spenderade 9500 kr på en Intel I7 med modekort och Ram för jag ville ha bättre FPS i WoW-Raids.. fick inga fler FPS för dessa pengarna. Trodde att ju mer man spenderar ju bättre.

Min värsta mardröm är min Motorola A925 som jag betalade nästan 700 kr/mån i 24 månader för när den kom.. fy satan vilket dumt beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikil:

Bara jag som reagerar på vad folk tycker är ett dåligt köp?

Köper man en produkt som man behöver och som i sig är bra men just den produkten man fick gick sönder efter en vecka eller var DOA...det är enligt mig inte ett dåligt köp.

Ett dåligt köp anser jag är till exempel de som skriver att de köpt drönare och flugit 3 timmar eller de som köpt ett VR-headset som ej använts. Det är dåliga köp...

Det är väl ändå högst subjektivt.

I båda mina fall rör det sig om att produkterna varit defekta. Inte bara måndagsexemplar, utan fel som mängder av konsumenter har klagat på.

Det är en sak om man råkar ha otur. Det behöver inte betyda att produkten var dålig eller att det var ett onödigt köp. Dåliga produkter som kostar relativt mycket faller enligt min subjektiva uppfattning inom ramen för ett dåligt köp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

En fossil budget klocka och en magnetisk luftrenare

Permalänk
Medlem

Jag vill vara en människa som gillar att laga mat, men jag hatar att laga mat när det är till mig själv. Så jag har köpt en hel del saker till köket, typ vacuum förpackare, blender, tryckkokare och annat som använts 1-2 gånger och sedan tar plats och samlar damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikil:

Bara jag som reagerar på vad folk tycker är ett dåligt köp?

Köper man en produkt som man behöver och som i sig är bra men just den produkten man fick gick sönder efter en vecka eller var DOA...det är enligt mig inte ett dåligt köp.

Ett dåligt köp anser jag är till exempel de som skriver att de köpt drönare och flugit 3 timmar eller de som köpt ett VR-headset som ej använts. Det är dåliga köp...

Du tycker alltså inte att en dyr sak som går sönder direkt och alltså inte håller den utlovade kvalitén är ett dåligt köp?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Iphone 6s!
Gick från Android till Iphone och inom en vecka va jag tillbaka till Android.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Mitt sämsta köp var en mobiltelefon, en Sony ericsson T68i. Detta var en av de första telefonerna med färgskärm och jag köpte den utan abbonemang för 2995:-. Det var rätt mycket pengar för mig och detta var för 20 år sen och jag insåg ganska snart att det var helt meningslöst att köpa den, speciellt irriterande var det ju att man efter nån månad kunde köpa den för 1:- med ett abbonemang.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ett headset från Func. Dyrt dåligt ljud och bedrövlig kvalitet, sen upphörde företaget

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Ja, känner fler fotografer som gläds åt sina drönare, och effekterna vid filmning är majestätiska ibland (med bra kamera då)
Dock blev jag lite förvånad (men inte så konstigt) att drönare har max batteritid på någon timma knappt.
Jag trodde i min enfald de kunde vara uppe i luften någon dag eller halvdag åtminstone

Har de batteritid på någon timma så handlar det sannolikt om specialbyggda grejer med rejäla batteripaket.

De flesta grejerna under 15.000 har oftast batteritid på en halvtimme på sin höjd, vilket är det som förtar körglädjen med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Har de batteritid på någon timma så handlar det sannolikt om specialbyggda grejer med rejäla batteripaket.

De flesta grejerna under 15.000 har oftast batteritid på en halvtimme på sin höjd, vilket är det som förtar körglädjen med dem.

Ja, jag blev förvånad som sagt. Läste denna artikel

https://testat.nu/dronare/

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

En prometeia mach 2. Jobbade och slet en halv sommar för att få råd, köpte över disk över 100 mil hemifrån, reste hem med paketet på säkert 25kg på ryggen mitt i högsommarvärmen. Efter installation visade det sig att min Northwood 2.4ghz inte kunde överklockas längre än jag redan hade överklockat den. Datorn tog föera minuter att starta och lät som en frys. Jag hade inte heller fått perfekt tätt på baksidan så kondens brände ihjäl två moderkort innan den fick gå i pension i förrådet.
Sedan dess kan jag inte kasta eller sälja den, kostade ju ändå omkring 10000kr och jag intalar mig att jag kanske vill använda den igen nån gång?? Så i omkring 18 år har jag kånkat den mellan alla lägenheter och hus vi har flyttat mellan, alltid från förrådet och direkt in i nya ställets förråd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av peter_yb:

Battlefield 1. 550kr i sjön. Alla man spelat emot har mycket bättre vapen pga hög level eller att de betalade ca 400 kr extra för "alla vapen". Jag ville inte betala totalt 900kr för ett spel med typ 5 mp banor och har inte 100 tals timmar att lägga på att levla upp. Lovade mig själv att bojkotta EA efter detta och det har jag hållit.

Jösses, o folk letar som dårar för att köpa bästa billigaste skit till datorn bara det går att löjla sig med spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thom.g:

Lägg på biltemas och worx på den listan. Biltemas nyaste är kass. Köpte den för nån på sweclockers sa att den va bra...

Det är bara dumsnåljåpar som handlar på Biltema

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Det är väl ändå högst subjektivt.

I båda mina fall rör det sig om att produkterna varit defekta. Inte bara måndagsexemplar, utan fel som mängder av konsumenter har klagat på.

Det är en sak om man råkar ha otur. Det behöver inte betyda att produkten var dålig eller att det var ett onödigt köp. Dåliga produkter som kostar relativt mycket faller enligt min subjektiva uppfattning inom ramen för ett dåligt köp.

Ja men det håller jag med om. Om man köper en vara som flera klagat på och själv inte blir nöjd med så är det ett dåligt köp helt klart. Där emot om du köper en vara som går sönder som du reklamerar och du till exempel får pengarna tillbaks så är det inte ett dåligt köp. I min mening blir det ett dåligt köp om du köper något av betydligt pris som du sedan utnyttjar minimalt eller om du köper något som fått negativa recensioner och du har kunskap om detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av peter_yb:

Battlefield 1. 550kr i sjön. Alla man spelat emot har mycket bättre vapen pga hög level eller att de betalade ca 400 kr extra för "alla vapen". Jag ville inte betala totalt 900kr för ett spel med typ 5 mp banor och har inte 100 tals timmar att lägga på att levla upp. Lovade mig själv att bojkotta EA efter detta och det har jag hållit.

BF1 fick jag gratis när jag jobbade på DICE kontoret (åt en annan studio), typ sämsta BF som någonsin gjorts.

Har lite förhoppningar på det som kommer snart dock. Det ser lite lovande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Du tycker alltså inte att en dyr sak som går sönder direkt och alltså inte håller den utlovade kvalitén är ett dåligt köp?

Du får skilja på ett oturligt köp och ett dåligt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Varför köpa det enklaste då?

Moderkortet var nog för mig när det gällde features. Betala inte för mer om du inte måste.

Permalänk
Medlem

Happy Plugs AIR1 ANC. Frugan fick varianten utan ANC i julklapp och de funkade ju bra. Hittade mina på nån rea så de va nersatta från 1500 till 990. De är fan inte värda 100 spänn… ljudet är det eg inget fel på, men det är sällan de låter.
Rör du dig fortare än en höftopererad pensionär tappar de kontakt med varann, att cykla med dom är en källa till road rage.
Varannan gång vägrar ena luren förstå att den är uttagen ur fodralet och så får man nollställa dem tre gånger och sjunga en besvärjelse så funkar det kanske.
Ibland kopplar lurarna upp sig till varsin enhet…
De har en sensor som ska känna av om de ramlar ut och pausa spelningen. Superkänslig och stänger av om du rör huvet. Kukar också ur vid cykling.
Måste kopplas till ny enhet när de ligger i fodralet med locket öppet. Men synkknappen sitter på undersidan och locket är fjädrande så det stängs fyra av fem gånger precis när man fått igång synken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Köpte lizard skin grepp till min mus precis innan sommaren. Klistret smälte i värmen och hamnade på fingrarna osv.
Fick dock tillbaka pengarna direkt utan frågor.

Tror inte jag köpt så jättemånga dåliga produkter. köpte iofs en SSD för att ha som nedladdningsdisk men den cappade speeden vid 70mb/s efter X GB överfört. Så blev en bottleneck för min gigabitlina. Men det var ju mest mitt fel att jag inte kollat ordentligt hur den fungerar (även om jag tycker att det borde stå med fet text på produktsidan vilket det inte gjorde).

De flesta tillverkare anger inte "sustained write", samsung är ett undantag.

Permalänk
Medlem

En netgear wnr2000 router; dålig täckning, kraschbenägen och ville aldrig riktigt vara med. Testade alla möjliga inställningar och lösningar men fick aldrig ordning på den. Gav bort den som nödlösning när en kompis ordinarie router dog i ett blixtnedslag.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Förvisso inte mitt köp, men morsan köpte mig en sådan där ritplatta till datorn i julklapp. Funkade väl fint fram tills nästa version av Windows dök upp. Då dög inte drivarna längre, så den blev en pappersvikt. Ca. 1500 spänn. Funkade väl ett år eller nå't.

För övrigt också skitdåliga drivare. Krångligt som fan att få den att funka öht.

Av mina köp så vet i fan om jag är så nöjd med mitt Roccat Vulcan 120. Skitnice att skriva på, och snyggt som fan, men helvete vad dåliga switchar de verkar ha. Alternerar mellan dubbeltryck och att inte registrera knapptryck lite här och där. Har redan bytt det första på garanti, och det nya håller redan på och krånglar efter typ 8 månader. Kostade väl 2000 eller nå't. Lite surt.

Edit: Kom på att jag köpte ett Gainward GTX 770 Phantom en gång i tiden. Helvete vilket skit. Sämsta kortet som någonsin gjorts tror jag. Funkade väl okej i starten, inget överraskande. Men det tog inte lång tid förrän temperaturerna gick högre och högre. Efter ungefär ett och ett halvt år gick fläktarna på max så fort jag körde igång något som krävde minsta lilla 3D-prestanda. Rent mög. Mitt R290 från Sapphire höll i typ sex år innan det började bli problem med kylningen. (Har prövat att byta kylpasta och liknande, men till ingen nytta. Är väl något inne i kärnan som inte är som det skall.)

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Skrivet av Qubeista:

Jag förbokade och lämnade tillbaka efter mindre än en vecka, jag var helt galen över att det var så kraftigt försenat och sedan kändes som en ofärdig produkt när man fick den. Jag hade problem med att jag tappade connection till datorn som var 2 meter bort genom gipsväggar. Mitt gamla Corsair Hs70 kunde jag gå runt med i hela lägenheten utan att tappa connection. Hade dessutom problem med att ena sidan spelade högre ljud än andra. verkligen inte värt 3290kr.

Ja men exakt samma upplevelse, på pappret så var det verkligen det perfekt headsetet för mig. Men snacka om att underleverera ordentligt. Väldigt tråkigt, har nog haft mitt inne på 3-4 byten med olika fel också. Har ju dom som sagt kvar men det är enbart i brist på annat.