Varför drar "Google" all min batteri?

Permalänk
Medlem

Varför drar "Google" all min batteri?

Jag har s21 och efter jobbet är telefon på 30%.
Lyssnar på cirkus 4h nerladdad podcast.

På min förra Xiaomi mi 10t pro var detta inget problem.

Vad är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Jag har s21 och efter jobbet är telefon på 30%.
Lyssnar på cirkus 4h nerladdad podcast.

På min förra Xiaomi mi 10t pro var detta inget problem.
https://i.ibb.co/bNwscVV/Screenshot-20220510-151920-Device-care.jpg

Vad är fel?

Du kanske googlar mycket?
Använder du googles röststyrning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Du kanske googlar mycket?
Använder du googles röststyrning?

Använder endast Google Maps och Google podcast. Aldrig "Google" appen. Röststyrning är av.

Ifall jag avinstallera appen blir batteriet betydligt bättre men den installeras automatiskt efter en stund

Permalänk
Medlem

Har du Googles sökruta på hemskärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Har du Googles sökruta på hemskärmen?

Kan man ta bort den då?

Permalänk
Medlem

Ja, det är bara en widget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tephras:

Ja, det är bara en widget.

Jag kan inte ta bort min på en Pixel 4a 5G.

Permalänk
Medlem

Kör med egen launcher. Jag har nu inaktiverat Google appen . Får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Använder endast Google Maps och Google podcast. Aldrig "Google" appen. Röststyrning är av.

Ifall jag avinstallera appen blir batteriet betydligt bättre men den installeras automatiskt efter en stund

Google Podcast går under Google appen FYI. Jag använder Google Podcast appen och den visas som Google i batterihistoriken. För övrigt har du också en extremt dålig mottagning från din operatör

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Google Podcast går under Google appen FYI. Jag använder Google Podcast appen och den visas som Google i batterihistoriken. För övrigt har du också en extremt dålig mottagning från din operatör

Testar ny podcast och se vad som händer.
Jag vet, har comviq. Har bytt simkort men hjälpte inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tephras:

Ja, det är bara en widget.

Dock ej på Pixel Launchers där går det inte att ta bort den

Skrivet av stelex:

Jag kan inte ta bort min på en Pixel 4a 5G.

Om man kör med Pixel Launcher går det inte att ta bort den

Skrivet av downup:

Testar ny podcast och se vad som händer.
Jag vet, har comviq. Har bytt simkort men hjälpte inte.

Det är inte SIM-kortet, det är så att din operatör har dålig täckning i ditt område. Det hjälper inte med att byta SIM-kort, du behöver nog byta operatör för att få bättre täckning

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig