Avatar 2 (2022) - Teaser Trailern

Permalänk
Avstängd

Avatar 2 (2022) - Teaser Trailern

Äntligen(?):

Personligen tycker jag inte Avatar 1 var något särskilt när den kom mer än CGI:n på den tiden.

Avatar 2 vet jag inte om den kommer att tilltala CGI-industrin mer än faktiska vanliga biobesökare.

Vad tror och/eller tycker du?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kommer ju såklart kolla på bio, men undrar om den klarar hypen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Den kan nog vara lika bra som den första, som inte var en märkvärdig film (IMHO), de får köra mer av the same. Och i 60FPS 3D.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Får nog bli en pass på denna filmen, gillade aldrig 1:an visst visuellt så var den snygg men storyn var inget speciellt att hänga i granen med

Permalänk
Medlem

Tänk nu på att inte påbörja nya avatar filmerna om du är på ålderns höst. Sista delen släpps inte förens 2028. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Får nog bli en pass på denna filmen, gillade aldrig 1:an visst visuellt så var den snygg men storyn var inget speciellt att hänga i granen med

Ja, hela grejen med 1:an var ju den banbrytande CGI:n och miljöerna. Storyn var något av det mest generiska man kan tänka sig och fullt med komiska stereotyper. Den här gången blir det troligen ingen sådan wow-faktor så det känns som att det är risk för viss flopp, även om den säkerligen kommer rida på 1:ans svallvåg och dra bra med publik ändå.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Avstängd

Blir nog en utmärkt upplevelse, Cameron är i alla fall stenhård på produktionsnivå så mycket blir rätt även om storyn inte blir lika bra. Ser också gärna i 3d, lite synd att tekniken försvann för den kan göra skillnad på ett bra sätt .

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag kände verkligen ingen pepp efter teasern, och har inte heller längtat efter någon uppföljare efter första filmen.
Har ni tänkt på att Avatar knappt lämnat något avtryck i populärkulturen? Inga referenser någonstans.

Permalänk
Medlem

Intressant att se hur publiken kommer ställa sig till 3D. Jag tyckte det var ganska schyst med 3D emellanåt, tycker det är lite synd att det försvann helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag kände verkligen ingen pepp efter teasern, och har inte heller längtat efter någon uppföljare efter första filmen.
Har ni tänkt på att Avatar knappt lämnat något avtryck i populärkulturen? Inga referenser någonstans.

Sant! Antar att de vill göra bot på det nu, med en hel drös filmer plus spel och säkert otroligt mycket merch. Avatar universe, here we come! (Or not...?)

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur värdelösa datorgenererade bildeffekter var när den första filmen kom ut så ligger uppföljaren mycket mer rätt i tiden Om själva berättelsen håller i närheten av vad den första gjorde så kan det nog bli väldigt sevärt för en biopublik.

Permalänk
Medlem

Pocahontas 2*

Permalänk
Medlem

Kommer att se den på bio för att njuta av det visuella spektaklet, men själva filmen blir nog inte mer än underhållande. Men jag blir gärna positivt överraskad.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Den första var ju en riktigt bra och snygg film, både storymässigt och utseendemässigt. Den använde dessutom 3D på ett väldigt bra sätt på Bio, för att få djup och liv i scenerna, jämfört med många andra filmer där man mest blev yr i huvudet eller de bara använde det vid t.ex. explosioner så saker "flög ut över publiken"

Karaktärerna kanske var lite platta och stereotypiska mot vad jag föredrar numera, men det kan man ju säga om t.ex. gamla Star Wars också och det var mina favoritfilmer i många år för att det var en häftig upplevelse att se dem. Det måste inte alltid vara en djup nivå om helheten är välpaketerad.

Nu har jag blivit lite bortskämd med kvaliten på många Marvel-filmer och Disneys animerade filmer som hållit en hög nivå karaktärsmässigt, så vi får se hur denna står sig. Den ska ses oavsett

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Intressant att se hur publiken kommer ställa sig till 3D. Jag tyckte det var ganska schyst med 3D emellanåt, tycker det är lite synd att det försvann helt.

För mig som saknar djupseende då jag ej ser på ena ögat så älskar jag 2D och gillar verkligen att man lagt ner 3D så man kan gå å se på bio tillsammans igen då jag vägrar se 3D (Inte konstigt då jag upplever allt suddigt (känns som 480p och att jag får ont i ögat av det).

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Det jag vet är:

- detta är en uppföljare till den största filmen i historien
- den största filmen innan denna (Titanic) var också regisserad och skapad av James Cameron
- James Cameron har regisserat 2 av världens absolut bästa uppföljare i Aliens och Terminator 2

Satsa ALDRIG emot Jim hörrni

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus Z690 Hero | | Intel i7 12700K | NZXT Kraken X53 | 1TB Samsung 980 PRO | 32GB Corsair Vengance DDR5 @ 5200mhz | GTX 780 (ja, på riktigt)

Permalänk
Inaktiv

Man kanske inte ska satsa emot Jim men hela Avatar köret känns som en enda lång Duke Nukem Forever historia och när det väl "äntligen" släpptes och kom till världen var det inte mycket att hurra för och av teaser trailern att döma för Avatar 2 så är det personligen för min del lite för sent.

Jag har gått vidare och dessutom har det hänt lite i världen sedan första filmen, jag hoppar nog över detta.