Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem

Har precis köpt ps plus! Funkade bra

1. Gör Turkiskt PS konto direkt i konsolen, välj en adress på Google maps.
2. Skapa revolut konto med din riktiga adress och för över pengar dit. (om inte din bank kan göra SEPA-överföring direkt).
3. Skapa SpectroCoin konto med din riktiga adress, när du är verifierad så skapar du virtuellt kort på deras sida.
4. Gör en SEPA överföring från Revolut till SpectroCoin.
5. När pengarna är framme på SpectroCoin så klickar du in på ditt virtuella kort och väljer att ladda det med pengar.
7. Jag köpte PS plus i webbläsaren, kör turkisk vpn. Förslagsvis Windscribe. När PS ber om adress så kör samma adress du valde i första steget.

Tror det var allt!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Efter en hel del strul så gick min verifiering äntligen igenom och jag har kunnat aktivera mitt virtuella kort.
Jag ville gärna testa att föra över lite pengar från min bank (Swedbank), men det verkade endast fungera att ange kontonumret (det som börjar med LT****) som ett IBAN nummer och inte kontonummer. Stod även på min bank att IBAN var obligatoriskt innom EU, så hoppas det ska vara ok.

<Uppladdad bildlänk>

Någon som vet på ett ungefär hur lång tid en överföring brukar ta?

Swedbank är känt för att vägra allt som har med krypto att göra så jag skulle vara uppmärksam på hur det går både för denna och samtliga framtida överföringar. Risken att dom spärrar överföringar till SpectroCoin inom en snar framtid är relativt stor.

Revolut brukar vara en snabb och smidig mellanhand så att banken inte lägger sig i om du köper ketchup eller spel för dina egna pengar.

Normalt sett görs SEPA-överföringar flera gånger per dag under arbetstid. Det kan ta allt från en timme till ett dygn under bankdagar.

Skrivet av ASUSG15:

Har precis köpt ps plus! Funkade bra

1. Gör Turkiskt PS konto direkt i konsolen, välj en adress på Google maps.
2. Skapa revolut konto med din riktiga adress och för över pengar dit. (om inte din bank kan göra SEPA-överföring direkt).
3. Skapa SpectroCoin konto med din riktiga adress, när du är verifierad så skapar du virtuellt kort på deras sida.
4. Gör en SEPA överföring från Revolut till SpectroCoin.
5. När pengarna är framme på SpectroCoin så klickar du in på ditt virtuella kort och väljer att ladda det med pengar.
7. Jag köpte PS plus i webbläsaren, kör turkisk vpn. Förslagsvis Windscribe. När PS ber om adress så kör samma adress du valde i första steget.

Tror det var allt!

Bra snabbguide! Eventuellt försöker jag ge mig på att renskriva guiden och kontakta mod för uppdatering av första inlägget under veckan.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

När man väl ska skapa sitt kort via spectro coin, väljer man Sverige som land då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Swedbank är känt för att vägra allt som har med krypto att göra så jag skulle vara uppmärksam på hur det går både för denna och samtliga framtida överföringar. Risken att dom spärrar överföringar till SpectroCoin inom en snar framtid är relativt stor.

Revolut brukar vara en snabb och smidig mellanhand så att banken inte lägger sig i om du köper ketchup eller spel för dina egna pengar.

Normalt sett görs SEPA-överföringar flera gånger per dag under arbetstid. Det kan ta allt från en timme till ett dygn under bankdagar.

Hmmm, kankse ska testa med revolut då jag redan har skapat ett konto där. Inga pengar har kommit in på min SpectroCoin wallet, men det kanske tar extra lång tid när man använder IBAN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Hmmm, kankse ska testa med revolut då jag redan har skapat ett konto där. Inga pengar har kommit in på min SpectroCoin wallet, men det kanske tar extra lång tid när man använder IBAN.

IBAN är ju bara ett internationellt kontonummer... Man får räkna med en bankdag + tid för SpectroCoin att manuellt hantera inbetalningar, även om det oftast går snabbare än så.

Har det tagit längre tid än så så kan det vara allt från att du har råkat angett fel uppgifter till att Swedbank har spärrat överföringen utan att säga till - dom brukar inte säga till. Eller att SpectroCoin har extra högt tryck, eller precis vad som helst.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Testar nu med Revolut istället. Upptäckte att det inte gick att lägga till en mottagare när man loggade in via webben, utan man verkar behöva använda appen. När jag lägger till kontot i appen så antar att jag ska använda företag som bankmotagare och inte privatperson i Revolut appen och sedan ange Spectro Finance OÜ som företagsnamn?

Permalänk
Medlem

Pengarna från Swedbank kom ändå fram till slut och jag har nu köpt mitt första spel. Hubris PSVR2 för 164 kronor.
Snyggt att man ser direkt på sitt SpectraCoin kort hur mycket som dragits.
Vill gärna testa en överföring med revolut också, då jag gissar att det går mycket fortare.
vem/vad anger ni som mottagare när ni för över pengar från Revolut till SpectroCoin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Pengarna från Swedbank kom ändå fram till slut och jag har nu köpt mitt första spel. Hubris PSVR2 för 164 kronor.
Snyggt att man ser direkt på sitt SpectraCoin kort hur mycket som dragits.
Vill gärna testa en överföring med revolut också, då jag gissar att det går mycket fortare.
vem/vad anger ni som mottagare när ni för över pengar från Revolut till SpectroCoin?

Namnet är valfritt och bara för att du ska veta vem du för över pengar till

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Har skaffat mig ett virtuellt kort nu.
Hur går man tillväga via Revolut för att skicka korrekt, vart ska informationen man får från Spectro Coin stå på själva överföringen (request number, account number osv)?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Fan.. har väntat på verification sen måndag förra veckan och det är fortfarande pending…

De är så sega!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fan.. har väntat på verification sen måndag förra veckan och det är fortfarande pending…

De är så sega!

Skumt. Tog en dag för mig trots massa strul med verifieringen. Använde browsern på mobilen för att fota passet, men blev hela tiden nekad p.g.a dålig bild. Testade till slut applikationen istället och sen blev jag godkänd rätt omgående.

Du såg att det var två olika verifieringssteg man behövde gå igenom? Den ena där man skulla foto sitt pass, men även en där man skulle verifiera sitt telefonnummer eller något liknande. Detta strulade för mig med p.g.a. automatisk tidssynkronisering. Var tvungen att ändra till manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Skumt. Tog en dag för mig trots massa strul med verifieringen. Använde browsern på mobilen för att fota passet, men blev hela tiden nekad p.g.a dålig bild. Testade till slut applikationen istället och sen blev jag godkänd rätt omgående.

Du såg att det var två olika verifieringssteg man behövde gå igenom? Den ena där man skulla foto sitt pass, men även en där man skulle verifiera sitt telefonnummer eller något liknande. Detta strulade för mig med p.g.a. automatisk tidssynkronisering. Var tvungen att ändra till manuellt.

Verifierade mobilnumret innan KYC processen och den gick igenom utan problem - har 1 av 2 verifieringar avklarade.
Just KYC med passet är den som strulat, först kunde jag välja körkort som identifiering, för att sedan 1h senare få ett meddelande om att körkort inte stöds, så jag körde med passet där jag sen fick ett meddelande om att jag måste uppdatera igen med ny bild på passet (trots att första gången var hur bra som helst..) o nu har jag väntat sen måndag kl17-ish och snackat med support 2 gånger där de båda gångerna har skickat det vidare till berörd avdelning om att prioritera det..

Det skumma är att jag har 2st verifieringar på KYC delen.
Jag har en som är pending sen 19e, den andra kan jag köra resume på och skicka in en ny KYC. Supporten sa att det är något fel och den jag har pending ska räcka.. antar att du inte hade så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Verifierade mobilnumret innan KYC processen och den gick igenom utan problem - har 1 av 2 verifieringar avklarade.
Just KYC med passet är den som strulat, först kunde jag välja körkort som identifiering, för att sedan 1h senare få ett meddelande om att körkort inte stöds, så jag körde med passet där jag sen fick ett meddelande om att jag måste uppdatera igen med ny bild på passet (trots att första gången var hur bra som helst..) o nu har jag väntat sen måndag kl17-ish och snackat med support 2 gånger där de båda gångerna har skickat det vidare till berörd avdelning om att prioritera det..

Det skumma är att jag har 2st verifieringar på KYC delen.
Jag har en som är pending sen 19e, den andra kan jag köra resume på och skicka in en ny KYC. Supporten sa att det är något fel och den jag har pending ska räcka.. antar att du inte hade så?

Jag hade samma problem med bild. Deras kamerafunktion hade ingen fokus på linsen så bilderna blev suddiga på min Samsung mobil. Slutade med att jag tog min iPad för att ta bild då kameran på den inte tappade fokus när man tar bild hos SpectroCoin. Tog mig kanske en vecka med olika försök innan bilden gick igenom. Om du får besked snabbt att det inte fungerade så är det givet. Men tar det tid utan att höra något och ärendet är under behandling kan det vara ett bra tecken. Dvs bilden möter kriterierna och den väntar på att en människa kollar igenom den. Kan ta lite tid beroende på hur många de är och hur mycket de har att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Verifierade mobilnumret innan KYC processen och den gick igenom utan problem - har 1 av 2 verifieringar avklarade.
Just KYC med passet är den som strulat, först kunde jag välja körkort som identifiering, för att sedan 1h senare få ett meddelande om att körkort inte stöds, så jag körde med passet där jag sen fick ett meddelande om att jag måste uppdatera igen med ny bild på passet (trots att första gången var hur bra som helst..) o nu har jag väntat sen måndag kl17-ish och snackat med support 2 gånger där de båda gångerna har skickat det vidare till berörd avdelning om att prioritera det..

Det skumma är att jag har 2st verifieringar på KYC delen.
Jag har en som är pending sen 19e, den andra kan jag köra resume på och skicka in en ny KYC. Supporten sa att det är något fel och den jag har pending ska räcka.. antar att du inte hade så?

Nej, jag hade bara 1st verifiering som hela tiden blev avvisad p.g.a. dåligt foto. Jag kontaktade Supporten och hon tipsade om att jag skulle ladda ner en app som heter AutoKYC. Man behövde först ange en verifieringskod som jag fick från supporten. Sedan kunde jag använda appen för att ta bild på passet och det fungerade så mycket bättre. Blev godkänd ca 6 timmar senare.

Permalänk
Medlem

Både Swedbank och Revolut fungerade bra för mig att föra över pengar till SpectroCoin. Dock gick det fortare med Revolut, så jag kommer köra vidare med den metoden. Är ju så enkelt att fylla på pengar hos Revolut eftersom man kan använda sitt kontokort och pengarna kommer in direkt. Nu har jag 60 Euro på mitt virtuella Visa kort, så nu är det stora problemet vad tusan man ska köpa

Permalänk
Medlem

Alright! Efter mycket om och men har jag äntligen fått min KYC verifierad, satt in pengarna och köpt PS plus på turkiska kontot.
Är tanken att jag ska bjuda in kontot som familjemedlem på PS5an eller ska jag logga in på det kontot som vanligt och de gånger jag vill ha ett nytt spel; växla användaren till turkiska kontot, ladda ner spelet, hoppa tillbaka till mitt vanliga konto och köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Alright! Efter mycket om och men har jag äntligen fått min KYC verifierad, satt in pengarna och köpt PS plus på turkiska kontot.
Är tanken att jag ska bjuda in kontot som familjemedlem på PS5an eller ska jag logga in på det kontot som vanligt och de gånger jag vill ha ett nytt spel; växla användaren till turkiska kontot, ladda ner spelet, hoppa tillbaka till mitt vanliga konto och köra?

Du har bara en turkisk profil på din PS5 och köper och laddar ner spelen från det kontot, och sen kan de andra profilerna på samma PS5 ha åtkomst till alla spelen du laddat ner via turkiska kontot och även onlinefunktionalitet (spela mot andra). Så du använder turkiska profilen enbart för att införskaffa spel och sen kör du/ni på era vanliga profiler på PS5.

Permalänk
Medlem

Man kan även dela ett turkiskt konto med en vän som har PS4. På så sätt kan båda spela online via turkiska kontot, spela samma spel med/mot varandra samtidigt (om spelet ger tillgång till både PS4 och PS5-versionen) och använda alla PS+ funktioner samtidigt (t.ex. SharePlay).

Jag spelar ofta spel i co-op med en vän. Han har PS4 och jag PS5 så vi använder samma spel från det turkiska kontot. Båda använder det turkiska kontots PS+ för online.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla som tagit sig tid och bidragit till att skapa denna tråd. Det kräver lite tid av en själv i början för att få till allt som behövs, men när man väl har allting på plats så fungerar allting väldigt smidigt med överföringen av pengar till sitt virtuella kort och att köpa spel via Turkiska PSN storen.

Lite off toppic kanske, men om man nu även vill skaffa Youtube premium eller andra streaming tjänster, är det samma turkiska konto som ni använder då? Gissar att man även behöver en VPN klient/proxy när man betalar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Vill tacka alla som tagit sig tid och bidragit till att skapa denna tråd. Det kräver lite tid av en själv i början för att få till allt som behövs, men när man väl har allting på plats så fungerar allting väldigt smidigt med överföringen av pengar till sitt virtuella kort och att köpa spel via Turkiska PSN storen.

Lite off toppic kanske, men om man nu även vill skaffa Youtube premium eller andra streaming tjänster, är det samma turkiska konto som ni använder då? Gissar att man även behöver en VPN klient/proxy när man betalar?

+1 på allt.

Gällande andra tjänster.. har försökt med Disney+, de vill inte acceptera kortet av någon anledning.
Läste om att man kan köra via Android/Google play, men har ingen Android för att testa det - men i princip är det skapa ett turkiskt konto och köp Disney+ via det. Försökte samma sak med Apple och App Store - tyvärr godkändes inte mitt kort där heller.

Försökt med Revolut och SpectroCoin, lite mer "seriösa" aktörer tycks veta skillnaden mellan virtuella krypto-kort och vanliga kreditkort i diverse länder.

Men du får gärna hojta till om du hittar en lösning/vilka andra tjänster som godkänner kortet

Permalänk
Medlem

Stött på problem med att förlänga med ett år till, får "something went wrong" varje gång jag försöker köpa ett till år.
Har någon lyckats hitta ett sätt o göra det på? Testat med NordVPN, testat med Windscribe, testat utan VPN. Testat med ett nytt virtuellt kort också..

Anyone?

Permalänk
Medlem

Ännu billigare spel. Turkiska liran har tappat nästan 20% mot kronan bara senaste månaden och snart är det väl "summer sale" också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Vill tacka alla som tagit sig tid och bidragit till att skapa denna tråd. Det kräver lite tid av en själv i början för att få till allt som behövs, men när man väl har allting på plats så fungerar allting väldigt smidigt med överföringen av pengar till sitt virtuella kort och att köpa spel via Turkiska PSN storen.

Lite off toppic kanske, men om man nu även vill skaffa Youtube premium eller andra streaming tjänster, är det samma turkiska konto som ni använder då? Gissar att man även behöver en VPN klient/proxy när man betalar?

För Youtube premium (blev tipsad i en grupp på Facebook) använde jag NordVPN och satte mig som i Turkiet, google Youtube premium och signade upp för Premium. Kostar ca. 29 kr/månad för familjeabonnemanget.
Ca. 13 kr/månad för 1-persons Youtube premium(!). Otroligt billigt. Känner dock inte att jag kan byta (betydligt dyrare Spotify) mot Youtube Music - trots priset.

Skrivet av Slapinator:

Stött på problem med att förlänga med ett år till, får "something went wrong" varje gång jag försöker köpa ett till år.
Har någon lyckats hitta ett sätt o göra det på? Testat med NordVPN, testat med Windscribe, testat utan VPN. Testat med ett nytt virtuellt kort också..

Anyone?

Jag gjorde det tidigare (någon månad sedan nu). Men det märkliga för mig var att Windscribe först inte fungerade, utan fick samma felmeddelande. Slog av och på - prövade igen. Samma fel.

Höll på så ett tag för att sedan bara - få det att fungera (läs mina tidigare inlägg längre bak).
Fick det då att fungera för förnyande 3 gånger = 3 år av Playstation Premium (ca. 209 kr/år).

... så jag har inget vidare tips än ovanstående 😣

Skrivet av Chess_Norris:

Ännu billigare spel. Turkiska liran har tappat nästan 20% mot kronan bara senaste månaden och snart är det väl "summer sale" också.

<Uppladdad bildlänk>

Tack för tipset! Har tänkt samma sak men hade glömt att Summer Sale kommer snart. Vill försöka få tag på Last of Us: Chapter 1 att spela på nya OLED TV:n 🤩 Älskar verkligen den spelserien nog mest av allt jag spelat på 20 år 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Man kan även dela ett turkiskt konto med en vän som har PS4. På så sätt kan båda spela online via turkiska kontot, spela samma spel med/mot varandra samtidigt (om spelet ger tillgång till både PS4 och PS5-versionen) och använda alla PS+ funktioner samtidigt (t.ex. SharePlay).

Jag spelar ofta spel i co-op med en vän. Han har PS4 och jag PS5 så vi använder samma spel från det turkiska kontot. Båda använder det turkiska kontots PS+ för online.

Wow!
Jag fick för mig att bara EN person kunde ha en konsol som primär/hemmakonsol/vad-det-nu-kallas.
Satte min tjejkompis det kontot som "primär" på hennes konsol så försvann möjligheten för mig att mitt turkiska konto skulle kunna dela PS+, och allt därtill, till dess att jag satte det som primär.

Skönt med lite progression! 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Wow!
Jag fick för mig att bara EN person kunde ha en konsol som primär/hemmakonsol/vad-det-nu-kallas.
Satte min tjejkompis det kontot som "primär" på hennes konsol så försvann möjligheten för mig att mitt turkiska konto skulle kunna dela PS+, och allt därtill, till dess att jag satte det som primär.

Skönt med lite progression! 😎

Man kan bara ha en PS5 som hemkonsol men man kan även ha en separat PS4 som hemkonsol. Alla spel man får både PS4 och PS5-versioner från går därför att spela med/mot varandra samtidigt, på varsina egna konton men båda använder det turkiska för PS+.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Wow!
Jag fick för mig att bara EN person kunde ha en konsol som primär/hemmakonsol/vad-det-nu-kallas.
Satte min tjejkompis det kontot som "primär" på hennes konsol så försvann möjligheten för mig att mitt turkiska konto skulle kunna dela PS+, och allt därtill, till dess att jag satte det som primär.

Skönt med lite progression! 😎

Jag delar turkiska kontot med en kompis som har PS5. Jag la till turkiska kontot på min kompis PS5 och så har jag det kontot med på min PS5. Däremot för att det ska fungera för båda så använder min kompis bara turkiska kontot när de spelar, dvs är ett sekundärt konto. På min maskin är turkiska kontot primärt och jag köper spel via det men byter till min svenska profil när jag lirar. Så för att det ska fungera för två personer med samma turkiska konto på PS5 så behöver den ena använda turkiska kontot när de lirar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

För Youtube premium (blev tipsad i en grupp på Facebook) använde jag NordVPN och satte mig som i Turkiet, google Youtube premium och signade upp för Premium. Kostar ca. 29 kr/månad för familjeabonnemanget.
Ca. 13 kr/månad för 1-persons Youtube premium(!). Otroligt billigt. Känner dock inte att jag kan byta (betydligt dyrare Spotify) mot Youtube Music - trots priset.

...

Funkade det för dig att köra på SpectroCoin? När jag försökte köra YT premium med NordVPN så fick jag meddelandet om att jag måste välja ett betalsätt från landet.

Löste det till slut genom att betala för premium via YT appen som körts via en Android emulator.
Samma sak för Disney+ .. Skapa nytt Google konto och välja Turkiet som land > Ladda ner Disney+ appen och betala via Google Play Store istället för direkt via Disney+ - för dem godkände inte SpectroCoin kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

För Youtube premium (blev tipsad i en grupp på Facebook) använde jag NordVPN och satte mig som i Turkiet, google Youtube premium och signade upp för Premium. Kostar ca. 29 kr/månad för familjeabonnemanget.
Ca. 13 kr/månad för 1-persons Youtube premium(!). Otroligt billigt. Känner dock inte att jag kan byta (betydligt dyrare Spotify) mot Youtube Music - trots priset.

Jag gjorde det tidigare (någon månad sedan nu). Men det märkliga för mig var att Windscribe först inte fungerade, utan fick samma felmeddelande. Slog av och på - prövade igen. Samma fel.

Höll på så ett tag för att sedan bara - få det att fungera (läs mina tidigare inlägg längre bak).
Fick det då att fungera för förnyande 3 gånger = 3 år av Playstation Premium (ca. 209 kr/år).

... så jag har inget vidare tips än ovanstående 😣

Tack för tipset! Har tänkt samma sak men hade glömt att Summer Sale kommer snart. Vill försöka få tag på Last of Us: Chapter 1 att spela på nya OLED TV:n 🤩 Älskar verkligen den spelserien nog mest av allt jag spelat på 20 år 😅

30% rabatt på Last of US Chapter 1. Runt 228 SEK får jag det till
https://store.playstation.com/en-tr/product/EP9000-PPSA07642_00-THELASTOFUSPART1

GTA 5 PS4 & PS5 bundle såg jag för ca 70 SEK.
https://store.playstation.com/en-tr/product/EP1004-CUSA00411_00-PREMIUMPACKOG001

Tipsa gärna om andra bra spel på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Jag delar turkiska kontot med en kompis som har PS5. Jag la till turkiska kontot på min kompis PS5 och så har jag det kontot med på min PS5. Däremot för att det ska fungera för båda så använder min kompis bara turkiska kontot när de spelar, dvs är ett sekundärt konto. På min maskin är turkiska kontot primärt och jag köper spel via det men byter till min svenska profil när jag lirar. Så för att det ska fungera för två personer med samma turkiska konto på PS5 så behöver den ena använda turkiska kontot när de lirar.

Aha! Så din kompis kan inte använda sitt privata (om hen hade ett tidigare). Kan man spela spel gratis spelar det kanske ingen roll ;P Bra tips! ❤

Skrivet av Slapinator:

Funkade det för dig att köra på SpectroCoin? När jag försökte köra YT premium med NordVPN så fick jag meddelandet om att jag måste välja ett betalsätt från landet.

Löste det till slut genom att betala för premium via YT appen som körts via en Android emulator.
Samma sak för Disney+ .. Skapa nytt Google konto och välja Turkiet som land > Ladda ner Disney+ appen och betala via Google Play Store istället för direkt via Disney+ - för dem godkände inte SpectroCoin kortet.

Jaha! Jag slapp det helt. Det funkade direkt med VPN. Men blir nu osäker.. kanske var Windscribe jag använde som VPN och inte NordVPN. Men jag använde mitt SEB-kort (svenskt) och slapp köra via SpectroCoin. Drogs 13 kr(månad nu sist (körde singel versionen av Youtube-premium.

Vad kostar Disney+ med Turkiskt pris? Funderar på om man kan göra samma sak med Netflix som är den enda tjänst jag inte har tillgång till då jag lånade det 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Funderar på om man kan göra samma sak med Netflix som är den enda tjänst jag inte har tillgång till då jag lånade det 😅

Ja.

1. Skapa ett konto och lägg till telefonnummer samt betalkort. Funkar med svenskt kort.
2. Köp turkiskt presentkort hos valfri nätbutik för valfri summa. Det ska täcka en månad av den tier du vill ha.
3. Använd turkisk VPN för att logga in på Netflix och lägg till presentkortet.
4. När månaden har gått och presentkortet inte längre täcker nästa månads prenumeration så dras det automatiskt från ditt kort.

Färdigt. I vissa fall (verkar inte gälla svenskar?) går det inte att använda Netflix utan VPN första månaden, men utmärkt utan VPN efter det.

Basic (720p) och en enhet kostar 25kr/mån, Standard (1080p) och två enheter kostar 38kr och Premium med 4K, HDR, Atmos och 4 enheter kostar 51kr/mån.

Visa signatur

press nu1mlock