Hej från nye chefredaktören
Hej SweClockers!
Som Anton sade i sin sista fredagspanel var det inte långt kvar innan vi hade ny chefredaktör på plats här på SweClockers. Jag har haft nöjet att få insupa atmosfären på kontoret och lära känna alla på Geeks sedan i måndags, 27/6.
Vem är då jag och hur hamnade jag här?
Det kommer antagligen i framtiden framgå av min lokalpatriotism att jag är värmlänning. Född och uppvuxen i skogarna utanför Karlstad. Utvecklade tidigt ett intresse för både teknik och mekanik som uppmuntrades av familjen i form av en Atari 130XE 1984 följt av en Amiga 500 1986. Som för så många andra föll det här totalt ned i ett gravt TV-spelsmissbruk istället för att jag skulle bli uppfinnare.
Vad gäller min utbildning gick jag tekniskt gymnasium som ett par år senare följdes av psykologprogrammet och nu vårterminen 2022 påbörjade jag civilekonomprogrammet. Bör tilläggas att jag blivit distraherad av annat innan avlagd examen båda gångerna. Nu senast i och med att SweClockers sökte ny chefredaktör.
Jobb har jag så klart haft en del. Ett av de roligare var arbetet som biograftekniker och att få vara med ansvarig tekniker när Astoria försökte slå nytt världsrekord i bioljud på biografen de hade på Hötorget. Lyckades även få bekräftat av Astoria och SF att jag officiellt var först i Sverige med att spela TV-spel i biosalong när digitalprojektorerna installerades.
Senare delen av mitt arbetsliv präglas av arbetet som operativ chef för kollektivtrafiken i Karlstad där jag bland annat fått sätta mig in en hel del i eldrift för att få elbussar på plats i staden. Ni lär med andra ord säkerligen se mig i trådarna runt fordon i allmänhet och elbilar i synnerhet.
Hur påverkar det här SweClockers?
Mycket lite eller inte alls! Det enda jag inte kan göra något åt är att Anton reser vidare till nya äventyr. Redaktionen är densamma och de kan sitt arbete. Min uppgift blir att se till att de fortsatt har så goda förutsättningar som möjligt att ge er både nyheter och underhållning. Den närmsta tiden kommer gå åt till att lära känna kontoret, er i vårt community och sätta mig in i arbetet.
Fråga mig om ni undrar över något annars får ni fortsätta att avnjuta SweClockers i sommarvärmen!