Permalänk
Medlem

Varför flickar min skärm?

Hej!

Jag har precis installerat ny dator med en skärm som jag tidigare använt. Dock har jag märkt nu att skärmen flickar vänster/höger då och då. Är det kablarna det är fel på? Jag har provat sätta ut och in dom igen men ingen skillnad. Måste man installera drivrutiner? All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Boota in i safe mode och kolla om problemet kvarstår alternativt kör DDU (Display Driver Uninstaller) och boota om.

Flimrar det så borde kanske vara kabeln eller kontakt på antingen skärm eller grafikkort.

Eller nån som har annat förslag?

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

Boota in i safe mode och kolla om problemet kvarstår alternativt kör DDU (Display Driver Uninstaller) och boota om.

Flimrar det så borde kanske vara kabeln eller kontakt på antingen skärm eller grafikkort.

Eller nån som har annat förslag?

Problemet är att jag kommer inte ens åt BIOS. Min skärm är aktiveras först när jag är på inloggningssidan.
Har försökt starta om medans man håller inne Shift. Men då fastnar jag där. Skärmen bara blinkar som at den är avaktiverad.
Tryckt F2, F12 och ESC. Ingenting fungerar.