Nvidia Geforce RTX 4070 får samma referenskylare som storebror

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Men hur blir prestandan.

5

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Nya 30x0 founders edition fortsatte tillverkas och säljas (dock ej i Sverige) under hela seriens livslängd. De gjorde tom nya revisioner på PCB och kylare. Jag tror det handlar om dåliga relationer med distribution och retail som gör att det blir få ställen som kan sälja dem.

Jaha, jag hade för mig att det var begränsade initiala upplagor och något för OEM-maskiner (så var det förr med blowers i alla fall)

Då är det inte lika rimligt att dissa oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Har de sagt när 4070 släpps?

Inget officiellt. 4080 16gb släpps i november, så gissningsvis släpps de andra 2023 i början. Tror de kommer vara långsammare då de fortfarande vill sälja ut sina 3000 serie kort som de har för många av.

Kan ju dock bli intressant prismässigt om amd gör bra ifrån sig med prestandan samt priserna.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Inte för att vara petig men om kylaren är "krympt" så är det ju inte "samma" kylare.

Same same but different

Permalänk
Medlem
Skrivet av D34D_L33T:

Undrar vad priset blir? Har kollat upp några av mina gamla och nya inköp på xx70-serien och det har verkligen ökat i pris.
770gtx = 2800kr (2013-12)
1070gtx = 5500kr (2016-07)
3070rtx = 8200kr (2021-03)
4070rtx = 10000kr?

Bara namn. Inte direkt en liter mjölk du jämför.

Förstår inte varför så många blir besatta av namnserier och lägger förväntningar/åsikter kopplade till dem mellan generationer. De används ju bara för att namnge inom samma generation.

Men ja, med tanke på att fler gamers vill betala mer för mer prestanda så lär priserna gå upp om man tittar så. Just för att kretsarna blir så mycket mer avancerade.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC