Permalänk

Iphone 14

Funderar på att köpa iPhone 14 i Thailand på semestern, kan man ta med den till Sverige och sen sätta i simkort från tex tre om man har abonnemang hos tre och allt fungerar? Mycket billigare då dom har lägre skatter

Permalänk
Medlem

Ja det fungerar utan problem.
Tillägg, se till att stanna vid ”VAT Refund” i flygplatsen i Thailand och visa upp kvitto så får du liten slant för momsen tillbaka också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alebaler87:

Funderar på att köpa iPhone 14 i Thailand på semestern, kan man ta med den till Sverige och sen sätta i simkort från tex tre om man har abonnemang hos tre och allt fungerar? Mycket billigare då dom har lägre skatter

Ja, däremot ska man vara medveten om att Apple rent juridiskt/enligt deras garantivillkor så gäller bara garantin i Thailand. Jag vet däremot att folk som köpt iPhone även utanför EU har fått hjälp med telefonen här i Sverige men enligt deras regler gäller garantin för en iPhone bara i det land där telefonen köpts om det är utanför EU.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig