Förstår inte varför kvalitet blir så himla dåligt på Twitch och hur kan man göra det bättre?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crazytoeee:

Jag provar imorgon. Funkar det inte bättre köper jag ny dator då denna har jag haft sen 2019 och börjar sjunga på sina sista varv

Hur mycket? 25 fps?

Permalänk
Medlem

Prova se en 1080p film i 2200kb/s ink ljud så får vi se att det ser helt jävligt ut.
Även om du inte är affiliate är det inga problem att streama i 7500. Det går utmärkt. jag har aldrig förlorat en encode eller fått en mail eller nånting på grund av bitrate. Sänk till 720p, sätt bitrate till 6500 så ljud får lite att gå på också, så blir det bra.

Med din pc, och med 1650 super så har du tensor cores som är väldans bra till just encoding. Sätt Nvenc som encoder så slipper du att cpu gör allt jobb. Så länge inte ditt spel ligger på mer än 95% gpu så ska du inte få lagg. Starta alltid OBS studio som admin och sätt gärna prio i OBS till above normal.
Utan att få se din log som finns i OBS så blir det svårt att veta varför du har problem. I OBS har du "Help", "log files" sen upload log files. Välj en fil som du vet hade problem. Det kan visa sig att du kör med fel capture, kanske dubbla capture, massa overlays, browser sources etc som drar ned prestandan. Väldigt vanligt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kheldan:

Du måste ändra output mode från simple till advanced för att kunna byta preset.

Du får drops för att din hårdvara inte klarar av det samtidigt som du spelar ett så pass tungt spel som RDR2. Det du kan prova göra är att försöka cappa FPSen så du ligger runt 90-95% GPU usage som max istället för att låta den gå till 100%.

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar med preset? Är det så här du menar?

EDIT: Jag provade nu och vill inte spela i den här låga kvaliten när jag streamar. Så jag går och köper en ny dator istället, jag har liksom kört med högre förut utan problem förstår inte varför jag måste köra lägre nu?

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa följa Nvidias egna guide om din GPU stödjer NVENC
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/guides/broadcasting-guid...

NVEC -> NVENC
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar med preset? Är det så här du menar?

EDIT: Jag provade nu och vill inte spela i den här låga kvaliten när jag streamar. Så jag går och köper en ny dator istället, jag har liksom kört med högre förut utan problem förstår inte varför jag måste köra lägre nu?

https://i.imgur.com/7BB5sig.png

Det är inte där du skall skalera. Skaleringen gör du i video tabben. Nu dubbeldippar du och kringgår encodes.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kinkyboo:

Du kan ju testa följa Nvidias egna guide om din GPU stödjer NVENC
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/guides/broadcasting-guid...

Alright.

Skrivet av marcusOCZ:

Det är inte där du skall skalera. Skaleringen gör du i video tabben. Nu dubbeldippar du och kringgår encodes.

Jag testar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Prova se en 1080p film i 2200kb/s ink ljud så får vi se att det ser helt jävligt ut.
Även om du inte är affiliate är det inga problem att streama i 7500. Det går utmärkt. jag har aldrig förlorat en encode eller fått en mail eller nånting på grund av bitrate. Sänk till 720p, sätt bitrate till 6500 så ljud får lite att gå på också, så blir det bra.

Med din pc, och med 1650 super så har du tensor cores som är väldans bra till just encoding. Sätt Nvenc som encoder så slipper du att cpu gör allt jobb. Så länge inte ditt spel ligger på mer än 95% gpu så ska du inte få lagg. Starta alltid OBS studio som admin och sätt gärna prio i OBS till above normal.
Utan att få se din log som finns i OBS så blir det svårt att veta varför du har problem. I OBS har du "Help", "log files" sen upload log files. Välj en fil som du vet hade problem. Det kan visa sig att du kör med fel capture, kanske dubbla capture, massa overlays, browser sources etc som drar ned prestandan. Väldigt vanligt.

Jag streamade nyss och så här ser det ut med inställningarna: https://www.twitch.tv/videos/1682310646 Ibland laggar det smått, inte så farligt. Men kan man få bort det smålagget typ att det stannar typ 0,1 milisekund och sen blir normalt igen så får du gärna tipsa om vad man kan göra där.

Jag bockade även AV rescale output i advance mode så den inte rendar två gånger.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nått. Prova 60 fps. Men sätt din canvas på det samma som din skärm är. Om du kör 1080p sätter du canvas till 1080p och skalerar streamen till 720p med Lanczos.
I fliken Stream har du en ruta som säger" Ignore streaming service setting recommendations". Den gör precis det den säger. Har du den INTE ikryssad så spelar det ingen roll vilken bitrate du sätter. 6mb/s på twitch gäller då oavsett. Kom i håg att ljud också är en del av den totala bitraten. Kryssa i den i Stream, sätt audio bitrate på 160. Du kan också laborera med Quality preset och ge den en lite snabbare preset.

Då blir det snart bra

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Nu börjar det likna nått. Prova 60 fps. Men sätt din canvas på det samma som din skärm är. Om du kör 1080p sätter du canvas till 1080p och skalerar streamen till 720p med Lanczos.
I fliken Stream har du en ruta som säger" Ignore streaming service setting recommendations". Den gör precis det den säger. Har du den INTE ikryssad så spelar det ingen roll vilken bitrate du sätter. 6mb/s på twitch gäller då oavsett. Kom i håg att ljud också är en del av den totala bitraten. Kryssa i den i Stream, sätt audio bitrate på 160. Du kan också laborera med Quality preset och ge den en lite snabbare preset.

Då blir det snart bra

Det funkar bra nu. Inga drops eller lags vad jag kan se: https://www.twitch.tv/videos/1682392502 dock är activity texten i rutan lite suddigare? Vet inte varför men det kanske bara är jag.

Dessa inställningar har jag just nu.

Permalänk
Medlem

Nvenc gör text suddigare av natur vid så låg bitrate. Inget att göra åt det. Därför ser x264 bättre ut på twitch vid samma bitrate. Men då går det på cpu i stället. Nu ser din stream i alla fall klart bättre ut. Kanske något blek, men det kan bero på att ställt in gamma fel i Nvidia eller nånting. Ge en skärmdump hur det ser ut i advanced i OBS. Tuning tror jag du kan skippa low latency på. Sätt den på high quality

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Nvenc gör text suddigare av natur vid så låg bitrate. Inget att göra åt det. Därför ser x264 bättre ut på twitch vid samma bitrate. Men då går det på cpu i stället. Nu ser din stream i alla fall klart bättre ut. Kanske något blek, men det kan bero på att ställt in gamma fel i Nvidia eller nånting. Ge en skärmdump hur det ser ut i advanced i OBS. Tuning tror jag du kan skippa low latency på. Sätt den på high.

Jag har inte ställt in Gamma eller andra filters, kan inte dem sakerna

Permalänk
Medlem

Det ser ut som det skall. Lycka till!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Det ser ut som det skall. Lycka till!

Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Det ser ut som det skall. Lycka till!

En fråga till. Om jag ska göra recording med eller utan stream. Räcker de här inställningarna då eller kan man höja dem?

Permalänk
Medlem

Du öppnar en kanna med maskar när du spelar in med en annan encoder än den du streamar med. Det är den största nackdelen med singel pc setups. 2500 bitrate på 1080p är det nog få som skulle uppskatta, och när man lägger till Youtubes extremt agressiva 1080p encode så kommer det se helt jävligt ut. Jag hade seriöst funderat på om 720p vid 10,000 som du skalerar upp i tex Davinci blir mycket bättre. Eller är recording bara för dig själv och inte youtube? Generellt när du recordar är det klart smidigare och oftast bättre med CQP i stället för constant bitrate. Testa CQP vid 24 med Nvenc och se vilken bitrate du får i snitt. Jag hade oavsett inte använt x264 då din GPU är mycket bättre på content creation än din cpu.

Summa summarum kanske det rentav är bättre att ta VOD från Twitch och piffa upp den lite i Davinci. Testa 720p vid 10000 high q profile och tuning på high. Sen ser du om du kan köra fast i stället för very fast.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Du öppnar en kanna med maskar när du spelar in med en annan encoder än den du streamar med. Det är den största nackdelen med singel pc setups. 2500 bitrate på 1080p är det nog få som skulle uppskatta, och när man lägger till Youtubes extremt agressiva 1080p encode så kommer det se helt jävligt ut. Jag hade seriöst funderat på om 720p vid 10,000 som du skalerar upp i tex Davinci blir mycket bättre. Eller är recording bara för dig själv och inte youtube? Generellt när du recordar är det klart smidigare och oftast bättre med CQP i stället för constant bitrate. Testa CQP vid 24 med Nvenc och se vilken bitrate du får i snitt. Jag hade oavsett inte använt x264 då din GPU är mycket bättre på content creation än din cpu.

Summa summarum kanske det rentav är bättre att ta VOD från Twitch och piffa upp den lite i Davinci. Testa 720p vid 10000 high q profile och tuning på high. Sen ser du om du kan köra fast i stället för very fast.

Recording ska bara vara för Youtube. Men ibland när jag kör via Twitch då vill jag göra record ibland på gameplay så det blir enklare att klippa och ha sig.

Var det såhär du menade för recording både vid stream och utan stream?

Permalänk
Medlem

Gå andra vägen på Preset. Alltså snabbare. P3 eller kanske P4. Du behöver inta skalera ned. Det är ju redan gjort i Video.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Gå andra vägen på Preset. Alltså snabbare. P3 eller kanske P4. Du behöver inta skalera ned. Det är ju redan gjort i Video.

Jag satte P4 så får jag testa med det. Ska lira resten av Outlast 2 i Januari men testar RDR2 senare för att se om det blir drops eller lags osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crazytoeee:

Jag satte P4 så får jag testa med det. Ska lira resten av Outlast 2 i Januari men testar RDR2 senare för att se om det blir drops eller lags osv.

Jag provade spela in nu samtidigt som jag streamade och det gick klockrent. Men kom på som du också nämnde att det bara är att ladda ner VOD. Så slipper man spela in samtidigt: https://www.twitch.tv/videos/1682507627

Tack för hjälpen! Ska skriva ner alla inställningar nu så jag inte glömmer dem för jag misslyckas alltid att spara dem då importen aldrig funkar för mig av någon anledning.

Permalänk
Medlem

I toppen av OBS har du nått som heter Profile. Tillverka en ny av dina inställningar. Spara profilen på banken så är den safe
Dock ingen dum ide att ta screenshots av varenda tab och inställning.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

I toppen av OBS har du nått som heter Profile. Tillverka en ny av dina inställningar. Spara profilen på banken så är den safe
Dock ingen dum ide att ta screenshots av varenda tab och inställning.

Tack för tipsen där. I alla fall... Idag när jag streamade så ser det ut som att problemet med drops/lags kom tillbaka. https://www.twitch.tv/videos/1684095243 det syns inte så mycket på streamen märkligt nog men jag såg lagget vid några tillfällen?

Jag spelade ungefär 1 timme innan det började. Dead By Daylight flöt på fint. Dock vet jag inte om det var temporärt, men 116 drops fick jag och jag har följande inställningar nedanför. Jag kör ju också VPN så vet inte om det kan ha varit det som orsakade det? Har du förslag på vad jag kan ändra för att se om det hjälper till nästa gång?

EDIT: Jag tonade ner vissa inställningar på CSGO också från HIGH till Medium, då jag hade glömt det. I alla fall det var vid CSGO det började lagga/droppa.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon347081: droppade frames är väl i princip alltid relaterat till din uppkoppling?
Kör du VPN ovanpå det så är det ju också något som kan fela.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@crazytoeee: droppade frames är väl i princip alltid relaterat till din uppkoppling?
Kör du VPN ovanpå det så är det ju också något som kan fela.

Jag är inte så bra på OBS och drops. Men 0 drops kan man få det att vara hela tiden antar jag? På något sätt för det började lagga konstant och jag var tvungen att starta om. Sen började det igen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon347081:

Jag är inte så bra på OBS och drops. Men 0 drops kan man få det att vara hela tiden antar jag? På något sätt för det började lagga konstant och jag var tvungen att starta om. Sen började det igen.

Japp, 0 drops är normalt.

Det kan ju både bero på din vanliga uppkoppling har strulat men även VPN:en som ställde till det.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon347081: Av ren nyfikenhet, när du kör VPN vad får du för hastighet på uppkopplingen då?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@crazytoeee: Av ren nyfikenhet, när du kör VPN vad får du för hastighet på uppkopplingen då?

Tror det kan ha varit grafiken.

Bredbandskollen: NEDLADDNING 92,77 Mbit/s. UPPLADDNING 87,91 Mbit/s

Speedtest: DOWNLOAD: 91.37 Mbps UPLOAD: 89.79 Mbps

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon347081:

Tror det kan ha varit grafiken.

Bredbandskollen: NEDLADDNING 92,77 Mbit/s. UPPLADDNING 87,91 Mbit/s

Speedtest: DOWNLOAD: 91.37 Mbps UPLOAD: 89.79 Mbps

Ah, så stryper den i princip inget av hastigheten. Gött

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon347081:

Tack för tipsen där. I alla fall... Idag när jag streamade så ser det ut som att problemet med drops/lags kom tillbaka. https://www.twitch.tv/videos/1684095243 det syns inte så mycket på streamen märkligt nog men jag såg lagget vid några tillfällen?

Jag spelade ungefär 1 timme innan det började. Dead By Daylight flöt på fint. Dock vet jag inte om det var temporärt, men 116 drops fick jag och jag har följande inställningar nedanför. Jag kör ju också VPN så vet inte om det kan ha varit det som orsakade det? Har du förslag på vad jag kan ändra för att se om det hjälper till nästa gång?

EDIT: Jag tonade ner vissa inställningar på CSGO också från HIGH till Medium, då jag hade glömt det. I alla fall det var vid CSGO det började lagga/droppa.

https://i.imgur.com/UZHafJC.png

https://i.imgur.com/VaFi6bb.png

https://i.imgur.com/L3fnIDX.png

Window capture är ganska big nono i shooters. Game capture är oftast mycket mer stabilt och effektivt. Sen vet jag inte varför du kör med slow och framför allt low latency när du redan ligger på gränsen till rendering lag och genom det dropped frames. Kör med fast, alltså snabbare encode, och high så drar det en hel del mindre på gpu som ju är din render i OBS. Ett alternativ är att stoppa vid en lägre fps i spelet för att på så vis "spara" gpu till OBS. OBS behöver som regel ca 5%.

Andra grejer som kan skapa bekymmer är flera encodes. Alltså scener som du inte har aktiva, men som ändå tar av GPU. Detta tror jag är en långvarig bugg med OBS. Jag har testat Witcher 3 i en vecka nu OBS i rejäl upplösning, och fattade inte varför jag tappade frames. Även om jag hade avaktiverat scener så drog dom ändå. Alltså BRB, andra games etc. I alla fall värt att utforska när du får tid.

Andra grejer som hjälper är att rendera kameran i 720p i stället för 1080p. Med så lite crop ser man knappt skillnad förutom i perfekt 5600k dagsljus, men det har du inte oavsett. Då kanske du också får bort flimret du har i din kamera. Andra saker, avinstallera windows capture, DVR, Xbox grejer, gamebar och dylikt. Annars är det mest att köra OBS som admin (alltid) och sätta det till above normal i prio.

Oavsett så ser din stream mycket bättre ut nu. Bra jobbat!

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Window capture är ganska big nono i shooters. Game capture är oftast mycket mer stabilt och effektivt. Sen vet jag inte varför du kör med slow och framför allt low latency när du redan ligger på gränsen till rendering lag och genom det dropped frames. Kör med fast, alltså snabbare encode, och high så drar det en hel del mindre på gpu som ju är din render i OBS. Ett alternativ är att stoppa vid en lägre fps i spelet för att på så vis "spara" gpu till OBS. OBS behöver som regel ca 5%.

Andra grejer som kan skapa bekymmer är flera encodes. Alltså scener som du inte har aktiva, men som ändå tar av GPU. Detta tror jag är en långvarig bugg med OBS. Jag har testat Witcher 3 i en vecka nu OBS i rejäl upplösning, och fattade inte varför jag tappade frames. Även om jag hade avaktiverat scener så drog dom ändå. Alltså BRB, andra games etc. I alla fall värt att utforska när du får tid.

Andra grejer som hjälper är att rendera kameran i 720p i stället för 1080p. Med så lite crop ser man knappt skillnad förutom i perfekt 5600k dagsljus, men det har du inte oavsett. Då kanske du också får bort flimret du har i din kamera. Andra saker, avinstallera windows capture, DVR, Xbox grejer, gamebar och dylikt. Annars är det mest att köra OBS som admin (alltid) och sätta det till above normal i prio.

Oavsett så ser din stream mycket bättre ut nu. Bra jobbat!

Tack! Angående Xbox/gamebar så har jag avaktiverat det då jag använder Xbox kontroll ibland samt spelar Minecraft. Jag har inte Windows Capture vad jag kan se. När det kommer till Game Capture och Window Capture så vill inte game capture fånga upp CSGO eller Tibia, därför används den bara till dem. I övrigt kan jag inte hitta något på google om att scenerna skulle vara aktiva när man är i andra scener.

Kan man ställa in i aktivitetshanteraren så att den alltid tar OBS på näst högsta varje gång OBS startar då? Eller detta kanske sker nu när det är inställt?

Jag ställde om kameran.

Och inställningarna ställdes om också.

Permalänk
Medlem

Settings-Advanced-Högst upp kan du välja prio i OBS.
Du kan ta properties på exe till OBS och sätta som Admin i rutan så slipper du göra det varje gång. Jag gör det oavsett alltid på grund av gammal vana.
Kör du med HAGS i Windows kan du också lägga till OBS som app så att den använder riktig GPU.

Se med dina inställningar nu om du menar kvalitet är sämre eller inte. Tycker du dom är dåliga så sätter du till P4 igen
Alltid bättre med lite sämre kvalitet laggfritt för dina gäster än att man på liv och död skall ha så bra kvalitet som möjligt att det går utöver upplevelsen för dina gäster. Man får ju göra som man vill, självklart, men jag tror du förstår vad jag menar.

Det är ju trots allt du som streamer som är fokuspunktet, inte CS. Det finns på en miljon andra ställen.
Har du möjlighet till det, så prova hitta en eller ett par led lampor med dagsljus eller nära kallt ljus (5200-5800 kelvin, och vitbalansera din kamera eller filter på det nya ljuset. Efter det kan du lägga på en så kallad LUT så kommer bilden på kameran bli kanon. Flimmret är en klassisk Logitech grej. Ändra hz fram och tillbaka i settings så brukar det lösa sig.

Alternativt denna:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5714899
Absolut INTE till det priset dock, men den är ofta nede i 499. Jag köpte två sist den var till 499. Kanonljus till både keylight och fill light. Med stativ och det är det riktigt bra för pengarna, till 500kr alltså. Stativen är stadiga nog till att du kan hänga en kamera horisontellt på stativen. På bilden har jag kameran på eget stativ, men det är möjligt att klämma fast den horisontellt på ljusstativen. Fungerar dessutom utmärkt till byggljus om du skall snickra i ett rum där du dragit strömmen och inte har annat tillgängligt

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz